Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Które sprężyny eibach pro-kit kupić? Pod silnik czy nacisk na osie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały dylemat które sprężyny kupić do swojego auta.  Nacisk na osie z tabliczki znamionowej to 1075 przód i 1075 tył.  Na stronie eibacha znalazłem takie sprężyny:

- E10-15-003-08-22 nacisk na osie 1165/1135. Tutaj dobór pod silnik 1.9 TDI

- E10-15-003-07-22  nacisk na osie 1090/1135. Te pasują do silników benzynowych ale nacisk na osie mieści się w granicach (i w tym przypadku przód jest mniejszy od tyłu)

Zdecydowany byłem na te pierwsze (bo pasują pod silnik) ale niepokoi mnie ich nacisk na osie. Przód jest większy od tyłu i obawiam się, że przy takim setupie tył siądzie mocniej od przodu. A wtedy byłaby kiszka:kwasny:.  No chyba, że ja źle rozumuje i jestem w błędzie. Proszę o pomoc.

 

Opublikowano

Prawidłowo powinieneś brać pod silnik ale z doświadczenia i opini chłopaków siądzie inaczej zazwyczaj mniej niż się oczekuje. Jeśli weźmiesz pod silnik będą mocniejsze i auto będzie stało wyżej, czasem też wyjdzie koza jak przód załadujesz mocniejszy niż tył, dlatego najlepiej dobierać pod osi. Jeśli masz 1075 przód i tył to bierz takie które najbardziej są zbliżone parametrami do Twoich z tabliczki znamionowej. Ot wszystko.
Pozdrawiam


Tapnięte z iPhone

Opublikowano (edytowane)

W sumie to ja podnoszę auto bo teraz mam eibach sportline i to jest za nisko. Jakby nawet nie siadło katalogowo tylko w przedziale 20-30 mm to też byłbym zadowolony. Tylko nie chce mieć tyłu niżej niż przód. Czyli według tego co napisałeś powinienem wybrać te do benzyny.  

Wertując różne tematy pomyślałem też nad opcją żeby założyć springi dedykowane pod 1.9 TDI i na tył dołożyć podkładki pod sprężyny 8E0 512 145. Wtedy tył raczej nie będzie niżej od przodu.

Edytowane przez Damjan
Opublikowano

Jeżeli weźmiesz dedykowane do własnego auta to podkładki nie będą Ci potrzebne. Tył pójdzie równo z przodem. Dając podkładki uzyskasz tył wyżej od przodu zakładając ze weźmiesz dedykowane springi pod motor.


Tapnięte z iPhone

Opublikowano

Teraz w przypadku sportline-ów mam tył troszkę wyżej i fajnie to wygląda (przy pełnym baku tył siadł na równo z przodem). Dlatego kusi mnie opcja springów dedykowanych do 1.9 TDI plus te podkładki na tył.  

Wiadomo też, że silnik diesla jest cięższy od benzynowego. I czy jak wezmę springi dedykowane pod benzynę (nacisk przód 1090) to istnieje ryzyko, że przód siądzie więcej niż 30 mm? (a tego to bym nie chciał)  

Opublikowano

Nie. Jeśli weźmiesz nacisk przód 1090 a serie w aucie masz 1075 to siądzie mniej. Mówiąc prościej dajesz mocniejsze sprężyny pod większą siłę nacisku a to powoduje mniejsze ugięcie. Gdybys dał np. 1025 a masz 1075 serie to wtedy zjeżdża niżej.


Tapnięte z iPhone

Opublikowano (edytowane)

Aktualizacja.

Kupiłem zestaw dedykowany pod silnik (E10-15-003-08-2) i po montażu auto siadło równo (przód i tył na 65 cm):banan:. Miałem małe obawy co do tego tyłu (nabyłem podkładki pod springi w ASO ale nie musiałem jednak ich użyć).  Dzięki jaguaro za pomoc.

Edytowane przez Damjan
Opublikowano
Aktualizacja.
Kupiłem zestaw dedykowany pod silnik (E10-15-003-08-2) i po montażu auto siadło równo (przód i tył na 65 cm):banan:. Miałem małe obawy co do tego tyłu (nabyłem podkładki pod springiw ASO) ale nie musiałem jednak ich używać.  Dzięki jaguaro za pomoc.

Zawsze do usług:-)
Prawdę mówiąc istniało ryzyko ze tył siądzie niżej przy dobraniu pod silnik ale jak widzisz kto nie próbuje ten nie wie. Szerokości i giętkości życzę na zakrętach:-)


Tapnięte z iPhone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...