jakimamtakimam Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Witam. Mam bardzo dziwny problem, znalazłem 2 tematy w tej sprawie lecz brak rozwiązania. Postaram się w jak najmniejszym skrócie opisać sytuację. Moje Audi jest świeżo po regeneracji głowicy, wymianie rozrządu, wymianie pompy wody. 1.8T ANB Problem jest z obiegiem wody( chodzi tylko na małym). Kupiłem już 2 termostaty i każdy jest dobry, sprawdziłem z termometrem temperaturę otwierania i jest okej, przy około 87 zaczyna się otwierać(czyli jest ok). Jednak po zamontowaniu w samochodzie jakby się nie otwierał, chodzi tylko na małym obiegu, węże dolne od chłodnicy zimne, brak powrotu płynu do zbiorniczka. Silnik osiąga temp 90 stopni i stoi, ani się nie przegrzewa ani nie spada lecz termostat się nie otwiera. Może to być przyczyna zapowietrzonego układu? Jeżeli tak gdzie się go odpowietrza bo żadego zaworu odpowietrzającego nie mam na wężu pod osłoną silnika(od góry oczywiście). Jeżeli chodzi o zdjęcie węża z dziurą odpowietrzającą nie mam pojęcia który to wąż(ktoś pomoże zlokalizować?) Próbowałem oczywiście i bez termostatu i jest okej(na tą chwilę jeżdżę bez chwilowo póki nie rozwiąże tego problemu). Oczywiście temp. jest niska, rośnie jedynie na postoju powoli, a w czasie jazdy spada do 60 stopni. Jest ktoś w stanie stwierdzić dlaczego tak się dzieje? nie otwiera się termostat mimo że łapie 90 stopni silnik. zapowietrzony układ? Ktoś się spotkał już z takim czymś? Termostat na 100% dobry.
jacek70 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 To może pochwal się dla potomnych co było .
jakimamtakimam Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Sprawdzałem termostat w wodzie przy 87-91 stopniach z tremometrem cieczy. Jest w porządku otwiera się ładnie. Wina była zapowietrzonego układu. Odpowietrzenie najpierw małęgo obiegu(wężę biegnące do nagrzewnicy pod podszybiem) a pozniej duży sam sie odpowietrzy przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego. Bajka
jakimamtakimam Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Jeszcze jedno(trochę teori), najwiekszą zmorą tego silnika jest termostat na samym dole(większość samochodów ma na górze) czyli na samym dole obiegu wody. Ciepła woda zawsze idzie do góry zimna zostaje na dole. Więc jezeli termostat się nie otwiera to znaczy ze przy termostatcie nie nagrzała się wystarczająco ciecz/woda. Przytrzymanie trochę na obrotach silnika(2-3tys obrotów) spowoduje sybsze podawanie pody przez pompę w całym obiegu. Wtedy możesz mieć pewność ze i tam dotarła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się