Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9TDI][AVB] Prośba o ocenę logów


speed1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moje auto to:

Audi A4 B6 , rocznik 2002

silnik: 1.9 TDI AVB 101 KM - nie było żadnych modów silnika (a przynajmniej nic mi nie wiadomo

przebieg: 235kkm (ok 10-12 kkm/rok)

Błędy silnika:

2 Faults Found:
17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus
            P1586 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35-10 - - - Intermittent

W związku nadchodzącą wiosną (przynajmniej teoretycznie) postanowiłem rozwiązać 2 problemy:

1. Cieknący zawór EGR

W okolicach zaworu od jakiegoś roku dało się zauważyć charakterystyczne zabrudzenie olejem, ale nie było znaczące. Ostatnio zauważyłęm, że oleju cieknie trochę więcej (nawet na plecionce poniżej jest ulane i czuć spalony olej po rozgrzaniu silnika). Od zeszłej wiosny moje ucho przyzwyczajone do przyjaznego klekotania silnika na wolnych obrotach usłyszało dziwny, nienormalny dźwięk przy pracy na wolnych obrotach - trudno mi jest zdefiniować co to jest (jakby coś się lekko tarło lub jakiś rezonans o sporej częstotliwości). Po lekkim dodaniu gazu dźwięk ustaje. Skojarzyłem, że to może być związane z EGR. Niestety po podniesieniu maski nie jestem w stanie zdiagnozować skąd ten dźwięk dochodzi.

Skoro cieknie z niego olej to pewnie wymaga wymiany (czyszczenia?). Nie chciałbym go zaślepiać i ewentualnie kupić nowy jeżeli zajdzie taka potrzeba.

2. Nolauff powyżej 3,5k obr/min

Pierwszy raz z tym nieznanym dla mnie problemem spotkałem się w zeszłym lub jeszcze poprzednim) sezonie letnim, kiedy to silnik stracił wigor po dłuższym wciśnięciu pedału gazu. Wówczas nie wiązałem tego z niczym i po zatrzymaniu i odpaleniu silnika moc była odczuwalna. W tym roku problem stał się bardziej dokuczliwy ( od zimy kilka razy zdarzył się - nie licząc jazdy podczas dynamicznych testów, kiedy to za każdym razem występowała utrata mocy, gdy przekroczyłem ok 3500 obr/min.).  Zaznaczę, że na co dzień rzadko zmieniam biegi przy takich wartościach obrotów.

Od jakiegoś czasu ( trudno powiedzieć od kiedy) zauważyłem również, że auto jest niemrawe w dolnym zakresie obrotów (nawet na 1. biegu) - np gdy chcę bardziej dynamicznie włączyć się do ruchu z podporządkowanej auto potrzebuje chwilę, żeby wkręcić się na obroty).

3. Szarpanie silnika przy ruszaniu na zimnym silniku

Ten problem zdarza się sporadycznie, bardziej widoczny przy ruszaniu pod górkę. Wiążę to z uszkodzeniem poduszki silnika (błąd + fakt, że poduszka jest zapadnięta). Czy to może być przyczyna? Czy może koło dwumasowe pokazuje swój kres?  A może jeszcze coś innego? Czy wymiana poduszki jest konieczna? Czytałem, że najlepiej kupić ją w ASO a kosztuje sporo i jest to dla mnie trudna decyzja. Ale jeżeli będzie trzeba doprowadzić koniecznie temat do porządku to dam radę.

Logi (wykonywałem je pierwszy raz i z pogonią za wyczerpującą się baterią w laptopie, więc przepraszam z góry za ewentualne braki):

Statyczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_r0iIad.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_nfo3Jh.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_SNqg3H.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_280AnB.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_wpElI3V.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_v7nC79k.html

 

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Oq1187.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2DNTuCb.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_hp1qc0.html

 

Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-010_011_ZzW9i5N.html
Grupy 004, 011: http://vaglog.pl/log-011_004_TxZj0Yi.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_x41slto.html (Przed tym testem nie został wyłączony zapłon po nolauff z poprzedniego testu)

Przeczytałem sporo wątków na podobne tematy i rozwiązań jest cały szereg: od nieszczelnych węży, po wymianę zaworów N75 czy EGR aż do zapieczonej czy nawet uszkodzonej turbosprężarki). Jak narazie oprócz opisanych tu czynności i wykonania logów nie wykonywałem żadnych czynności naprawczych. Chciałbym poradzić sobie z tym problemem bez wizyty u mechanika, jeżeli będzie to oczywiście możliwe. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

Edytowane przez speed1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie te logi? [emoji41]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd masz z przeładowania, więc nieszczelności możesz wstępnie wykluczyć.  To samo z EGR, uciekało by ciśnienie - jakby się nie domykał...  poza tym w BS otwiera i domyka. 

Zastanawia mnie tylko skąd w logu na jałowym taka wartość przepływu powietrza 1249.5 mg/str... 

Do sprawdzenia N75 a jak nie on to turbo na stół i do czyszczenia i zmienić styl jazdy na bardziej agresywny, bo będzie się ciągle zacinać zmienna geometria... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kamil-vag napisał:

Błąd masz z przeładowania, więc nieszczelności możesz wstępnie wykluczyć.  To samo z EGR, uciekało by ciśnienie - jakby się nie domykał...  poza tym w BS otwiera i domyka. 

Zastanawia mnie tylko skąd w logu na jałowym taka wartość przepływu powietrza 1249.5 mg/str... 

Do sprawdzenia N75 a jak nie on to turbo na stół i do czyszczenia i zmienić styl jazdy na bardziej agresywny, bo będzie się ciągle zacinać zmienna geometria... 

 

Dzięki za odpowiedź. 

A jak oceniasz ogólnie silnik pod kątem innych parametrów? Zajeżdzony? Dobry? Czy może trudno ocenić w obecnym stanie z przeładowaniem?

A co z olejem z EGR? Może to byc czegoś przyczyną? Czy to świadczy tylko o jego uszkodzeniu?

 

Też zauważyłem dużą wartość masy powietrza w porównaniu do logów z innych silników. Gdzieś czytałem, że ktoś miał ten czujnik uszkodzony. Da się to ocenić na podstawie logów pozostałych logów?

Edytowane przez speed1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro w normie, wtryski i bipy też nie najgorzej. Doprowadź do ładu to przeładowanie i powinno być z motorem OK. Uważaj przy wyprzedzaniu... 

1249.5 mg/stroke - to jest max mozliwa dawka odczytana przez MAF, nie wiem skąd taki odczyt, bo już w BS czy w dalszych logach MAF wskazuje normalnie...

Może ktoś jeszcze coś podpowie... 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2017 o 17:15, kamil-vag napisał:

Synchro w normie, wtryski i bipy też nie najgorzej. Doprowadź do ładu to przeładowanie i powinno być z motorem OK. Uważaj przy wyprzedzaniu... 

1249.5 mg/stroke - to jest max mozliwa dawka odczytana przez MAF, nie wiem skąd taki odczyt, bo już w BS czy w dalszych logach MAF wskazuje normalnie...

Może ktoś jeszcze coś podpowie... 

Czyli zacząć od sprawdzenia N75? A ten zawór można z jakimś innym podmienić, żeby sprawdzić ten trop? Czy może jakieś czyszczenie lub od razu wymiana?

 

edit:

Wyczyściłem EGR. Światło głównego kanału zaworu nie było bardzo zmniejszone przez czarny nagar.  Natomiast specyficzny, kamienisty czop był na zaworku wpuszczającym spaliny.

Po złożeniu i wstępnej przejażdżce odczułem poprawę dynamiki w dolnym zakresie obrotów (być może efekt placebo). Jak na razie również nie cieknie z niego olej.

 

Ps. Przed czyszczeniem EGR chciałem zdjąć grzybek klapy gaszącej i urwałem go :/ Ma ktoś może zbędny, stary zawór ze sprawną gruszką klapy gaszącej? Byłbym zainteresowany.

18492694_864031950414641_1817484477_n.jpg

Edytowane przez speed1986
wykonanie czynności
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...