Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczenie pochodzące z baku, filtra paliwowego?


Ustilago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem.

Audi A4 B6 rok 2004 1.8T ABM Multitronic, przebieg 150 000 km.

Podczas jazdy, zwłaszcza jak jest ciepło, to słyszę jednostajne buczenie pochodzące jakby z baku lub filtra paliwa.

Pierwsze podejrzewałem pompę paliwa. Została wymieniona (koszt 800 PLN) - nic. Z czasem ten dźwięk się nasilał, zwłaszcza, jak układ elektryczny jest mocno obciążony (światła, klima, podgrzewanie tylnej szyby itp.).

Wymieniono filtr paliwa (na on trzy końcówki, jedna gdzie wpływa paliwo  i dwa wyjścia). Jak słyszę ten dźwięk, to filtr drży, jakby wpadał w rezonans. Nie jestem do końca pewny, czy to buczenie pochodzi właśnie z tego filtra, czy też cały układ wpada w jakiś rezonans i ten dźwięk pochodzi tak jakby z filtra paliwa, baku, pompy paliwa itp. Być może gdzieś coś jest przytkane. Wymieniono filtr paliwa – bez zmian. Jeden z mechaników (jakiś czas temu) połowicznie rozwiązał ten problem. Przestało buczeń, i zachwycony tym faktem nie do końca rozpytałem go, co było przyczyną. Pamiętam jedynie, że podobno miał być przytkany układ odpowietrzania paliwa. Taki spokój trwał około 1 roku, i teraz znowu się to pojawia. Coraz bardziej się to nasila, to znaczy dźwięk buczenia pozostaje na tym samym poziomie, natomiast coraz częściej i coraz dłużej ten dźwięk trwa i doprowadza mnie do szału. Gdzieś tam przeczytałem, że być może nie działa zawór odpowietrzający paliwo znajdujący się w komorze silnika nad filtrem powietrza. Zawór ten ma jedno wejście, i jedno wyjście. Po wyciągnięciu i odłączeniu tego zaworu stwierdziłem dość mocno zapchany wlot. Przeczyściłem – wyleciało trochę syfu, przepłukałem WD40. Przy odłączonym zaworku, czuję, że na wężyku gdzie jest wyjście zaworu jest podciśnienie (w marę jednostajne – kierunek zgodny ze strzałką na zaworku), natomiast od strony wejścia zaworku nie ma żadnego ciśnienia. Po przeczyszczeniu tego zaworka i podpięciu go tylko od strony wyjścia, czuję, ze zaworek działa, słychać przechadzanie, tykanie i powietrze zasysane jest zgodnie z tym cykaniem. Delikatne podciśnienie przerywane zgodnie ze słyszanymi „cyknięciami”. Zakładam, że zaworek jest ok. Nie wiem tylko jak duże ma być to podciśnienie. Przez cały czas słychać to boczenie o którym wspominałem wcześniej, a które jest sentencją mojego problemu. Gdy podpinam wężyk od strony wejścia, wydaję mi się, że buczenie to na chwilę ustaje i jest jakby cichsze, czasem nawet całkowicie zanika. Jednak przy większym obciążeniu układu elektrycznego ono się nasila nadal. Być może Jest teraz jakaś poprawa, ale niewielka.

Teraz do sedna. Podobno, przed tym zaworkiem jest jakiś filtr węglowy układu odpowietrzania, znajdujący się pomiędzy filtrem paliwa a tym właśnie zaworkiem. Być może on jest przytkany, zatkany, zniszczony. Jak się do tego filtra dostać, gdzie się znajduje, i co mógłbym w tym temacie zrobić. Może to coś całkiem innego i spotkaliście się z podobnym problemem buczenia? Zaznaczam, że w 90 procentach eliminuję uszkodzoną pompę paliwa gdyż po wymianie nic się nie poprawiło.

Jakieś propozycje?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Tez mam ten problem co ty. Do tego problem z odpalaniem przy małej ilości benzyny, wiec radami forumowiczów zacząłem od wymiany pompy paliwa ale nie moge jej wyjąć, mam inna konstrukcje jak pozostali lub jestem takim niedojda ze nie potrafię. Już czekam na poradę w innym watku.
Do tematy. Ostatnio dałem mu pochodzić trochę przed zgaszeniem na benzynie bo jeżdżę na gazie i przesiadlem się na chwilę do tylu na kanape (nie pamiętam po co) i zaobserwowalem drgania podlogi w okolicach filtra paliwa i to dość mocno... Takie drgania z wysoka czestotliwocia, mocno wyczuwalne . Jak przyłącze na gaz to wszystko ustaje. Cisza.
A dźwięk buczenia dochodzi z przodu...jakby spod maski. Okolic filtra powietrza. Słyszalny jest tylko w kabinie. Jak wyjdę na zewnątrz to nie słyszę tego. Oczywiście jak przelącze na gaz to również przestaje buczec.
Gdy go kupiłem i pierwszy raz jak był u mechanika to zwróciłem na to uwagę ale mówił że takie buczenie to z zaworka odpowietrzania układu paliwowego lub baku, już nie pamiętam. W sumie dałem sobie z tym spokój bo jeżdżę na bazie i tego nie słyszę ale ostatnie problemy i Twój post zmusiły mnie do działania.
Może ktoś pomoże...

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżam temat bo mam tak samo. Robi mi się podciśnienie w baku, jak otworze korek wlewu to sie normalizuje. Podczas pracy słychać buczenie- myślę że z filtra węglowego znajdującego się w nadkolu od strony pasażera.Wymieniłem już ten zawór przy filtrze i to samo. Zauważyłem że gdy silnik jest zapalony i zdemontuję przewód od zaworu- ten co idzie do filtra węglowego to buczenie ustaje. Spróbowałem lekko pociągnąć powietrze z przewodu idącego do filtra węglowego i zaczęło buczeć. Zawór pracuje, tworzy cykliczne podciśnienie. Co może być powodem tego dużego podciśnienia w baku (jak odkręcam korek to bak aż czeszczy)? Filtr węglowy też demontowałem. Dmuchałem w "każdą dziurę" w nim i były drożne. Jedynie ta od dołu co wychodzi od niej przewód w nadkole sprawiała lekki opór- gdy dmuchnąłem to przechodziło ale po przestaniu dmuchania lekko powietrze się wracało. Ponadto z tegoż właśnie węża czasem kapie benzyna i oczywiście czuć jej zapach koło auta. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dołączam się do tematu. U mnie problem wygląda bardzo podobnie do tego co napisane powyżej - przede wszystkim chodzi o buczenie. Sprawdzałem nawet stetoskopem i wibracje są odczuwalne na filtrze paliwa i całym zbiorniku paliwa. Dźwięk pojawia się bardzo losowo, ale z czasem coraz częściej. Dodam jeszcze jedną zaobserwowaną ciekawostkę - jestem w stanie uciszyć go na kilka sekund np. Naciskając przycisk zamykania szyby przy zamkniętych oknach.

Jeśli ktoś rozwiązał już ten problem to będę wdzięczny za każde info, a na ten moment dzięki za dotychczasowe wskazówki, spróbuję poszperać coś więcej w temacie układ odpowietrzania paliwa i filtra węglowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że u mnie jednak w baku robi się ciśnienie a nie podciśnienie. Dodatkowo właśnie przez rurkę w nadkolu czasem wypłynie kilka kropli benzyny. Wymieniłem ten zawór na filtrze ale to nie pomogło. Bak "pompuje się" a do tego trzeba dłużej kręcić żeby zapalił. Jest to uwydatnione podczas ciepłych dni. Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem że na ciepłym silniku cały czas chodzi pompa sai. Wydawało mi się że ma pracować do momentu rozgrzania katalizatora a dziś przy 25 stopniach temperatury powietrza przy rozgrzanym silniku ciągle ją słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry,

Grzebania było trochę, ale okazało się, że za buczenie odpowiadają przewody paliwowe - jeden z nich wpadał w drgania i "rezonował" o górną część baku. Wystarczyło, że spiąłem przewody ze sobą i nagle jest 60% ciszej. Ale niedługo po odkryciu tej sprawy zdarzyła się inna rzecz - nie wiem czy nie powiązana. Silnik ma ciągłe podciśnienie i zasysa powietrze z wlewu oleju i bagnetu - mechanik już tydzień z tym walczy, ale na ten moment powiedział, że "planuje się poddać". Wymienił już kilka zaworków, sprawdził odmę, wszystko jest niby ok. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki to będę wdzięczny za pomoc.

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2018 o 23:06, blazejpoland napisał:

Dobry,

Grzebania było trochę, ale okazało się, że za buczenie odpowiadają przewody paliwowe - jeden z nich wpadał w drgania i "rezonował" o górną część baku. Wystarczyło, że spiąłem przewody ze sobą i nagle jest 60% ciszej. Ale niedługo po odkryciu tej sprawy zdarzyła się inna rzecz - nie wiem czy nie powiązana. Silnik ma ciągłe podciśnienie i zasysa powietrze z wlewu oleju i bagnetu - mechanik już tydzień z tym walczy, ale na ten moment powiedział, że "planuje się poddać". Wymienił już kilka zaworków, sprawdził odmę, wszystko jest niby ok. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki to będę wdzięczny za pomoc.

Dzięki i pozdrawiam

Zawor odpowietrzania skrzyni korbowej wymienisz i zasysanie korka zniknie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...