Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wałek rozrządu - Dobór


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czeka mnie wymiana wałka rozrządu w 1.9 awx 170km. Od jakich silników można dobrać wałek? Bo mam możliwość wyboru kilku ale akurat od awx nie ma ten gość. 

Opublikowano

Każdy 1.9 tdi bez dpfa będzie pasował.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak myślałem, ale wolałem się upewnić ? a powiesz mi jeszcze ile mm wysokości powinny mieć krzywki? 

Opublikowano

Nowy ma 61,7 . Bardzo ciężko jest o walek w dobrym stanie. Niemal wszystkie z ogłoszeń mają zdartą 1 ,2 lub więcej krzywek. Najlepiej żebyś mógł je obejrzeć i zmierzyć.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Będę miał taką możliwość jak wrócę do Polski. Ogólnie facet nie sprzedaje badziewia, już kupowałem u niego kilka rzeczy. A jak odróżnić wałek z dpf? 

Opublikowano

Tylko po oznaczeniu litrowym na jego czopie. Nie pamiętam jakie ale to już sobie do czytasz albo popatrz na ogłoszeniach jakie mają numery z dpf

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki kolego za doinformowanie ?

Opublikowano (edytowane)

Wałki pod DPF mają takie jakby przełamanie na krzywkach napędzających pompowtryskiwacze i po tym najłatwiej je odróżnić na pierwszy rzut oka. :)

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A czy da radę coś przykombinowac tak jak z "ostrym" wałkiem? 

Opublikowano

Tzn chcesz wstawić z dpf?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tzn właśnie nie wiem bo teraz mam 170km planuje to zwiększyć, i nie wiem czy inny wałek coś da, i czy w ogóle można zastosować inny. 

Opublikowano
3 minuty temu, dysza23 napisał:

A czy da radę coś przykombinowac tak jak z "ostrym" wałkiem? 

Możesz rozwinąć,  co masz na myśli pisząc "ostrym"?

Opublikowano

Chodzi o to żeby było  wyższy 

Opublikowano (edytowane)

No nie słyszałem o takich, może któraś z firm robiących tuningowe graty coś takiego ma w ofercie ☺

Ale w sumie wałek rozrządu i gniazda pompek to najsłabsze punkty silników 8V na PD i ich trwałość maleje wprost proporcjonalnie do wzrostu mocy silnika ?

Tak że jak nie chcesz za często zaglądać pod pokrywę  głowicy to z mocą nie przesadzaj, ori wałek + wydajne pompki ( np. od BPW albo ARL-a ) do tego dodatkowy albo większy intercooller i dobry soft to jest to co wydaje mi się najrozsądniejsze w Twoim przypadku  ☺

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A no właśnie, niestety ten silnik ma te mankamenty :/ pompki mam od Al a reszta seria. Ogólnie to myślę że jak wpadnie dobry wałek to trochę się ożywi silnik. Bo mój już jest baaardzo wytarty. A jak jest z miejscem po drugiej stronie zderzaka? Żeby tam zamontować cooler. 

Opublikowano

a może mu chodzi o wałek z SDI ale to w silnikach VP

Opublikowano
3 minuty temu, wyzyk83 napisał:

a może mu chodzi o wałek z SDI ale to w oo wlasniewłaśnie oo toto ?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, dysza23 napisał:

A jak jest z miejscem po drugiej stronie zderzaka? Żeby tam zamontować cooler. 

B6 i B7 to ta sama buda praktycznie, motor 2,0 tdi 170KM BRD ma dwa coolery po jednym z każdej ze stron, tak że jakby się uparł to na pewno taką kombinację by u Ciebie też upchnął :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
Godzinę temu, wyzyk83 napisał:

I tak trzeba będzie zrobić 

Opublikowano (edytowane)

Na pewno ktoś na furum problem przerabiał,  najprościej by było kupić komplet prawego colera z mocowaniami , orurowaniem  i kierownicami powietrza od jednego  dawcy.

Myślę że w B6 też były wersje silnikowe z dwoma coolerami. 

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...