Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór N75


mates08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Pomocy! W którym miejscu znajde zawór N75 od turbiny w a4 b5 AJM 116 km? Dziś na 5 biegu zaczęła mi przy 2500RPM odcinać turbo. Po podłączeniu Vaga pokazało mi taki błąd: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-10 - - - Intermittent

 

Czy N75 da się jakoś wyczyśćić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 zostaw na razie w spokoju.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia na sam poczatek.
Ogólnie obstawiam zapieczone kierownice turbiny.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez myslalem o zapieczonych kierownicach. Ale stało to się nagle dziś. Wczesniej caly czas dostawala w palnik i nic się nie działo. Kolega w 2.5 TDI miał podobny problem, i po odpięciu i ponownym podpięciu n75 problem ustąpił. U mnie na każdym biegu jes dobrze tylko na 5 się zaczeła wyłącząć. Podciśnienia też przejżę na początku, ale chciałbym wiedzieć gdzie znaleść N75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.docdroid.net/PrWjkQA/podcinienia-ajm.pdf.html

Tu masz schemat podciśnienia,  idź po wężykach jak na schemacie a na pewno znajdziesz zaworek, przy okazji posprawdzaj je, tak jak radzi kolega wyżej. Jeżeli będziesz miał wątpliwości co do jego działania zamień go z zaworkiem N18 od egr, są bliźniacze.

Edytowane przez musiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Wogóle lipa się zrobiła bo dziś zaczeła mi od samego początku wyłączać turbo i na każdym biegu praktycznie muł. Dopiero jutro się wezme za diagnozy, bo dzis niestety nie mam jak  jeszcze musze w obecnym stanie zrobić trasę około 150km:( . Jutro zacznę działać i dam znać co i jak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne żeby od razu n75 padł.

Jak muł od samego początku to podciśnienie albo przepływka?

Żeby nie szukać w ciemno zrób logi i wrzuć je do odpowiedniego działu, koledzy z forum napiszą Ci w czym problem.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Sztanga gruchy chodzi elegancko. Sprawdzana vagiem i ręcznie. Problemem był jeden z wezykow podcisnienia . Był ostro przerwany. Po dorobieniu drugiego problem ustał. Po niedzieli będę wymieniał wszystkie wezyki jakie są pod maską. Tak profilaktycznie. Jaki rozmiar mają te wezyki?: jeden jest jak od przelewu a ten drugi jest grubszy. Jaka powinna być jego średnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnice wewnętrzne 3.2mm i 5mm

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby nie powielac tematu,

tez mam problem z podcisnieniem, nie mam wakumetra, ale chyba za slabo zaciaga na wezyku idacym do gruszki, wiec wymienilem wszystkie wezyki, wykrecilem N75, chcialem go przetestowac w domowy sposob dmuchajac i cos to powietrze nie wylatuje jak ma wylatywac:

"Chałupniczo bardzo prosto mozna sprawdzić N75. Najpierw sprawdzamy czy dmuchając w górny króciec powietrze wylatuje grubszym dolnym (powinno sie tak dziać"

wiec podmienilem z N18 i juz na palcu przed gruszka czuc ze zaciaga bardziej. skoro te zaworki sa bliźniacze moge je zostawic zamienione czy jak najszybciej ogarnac sprawny N75?

dzieki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmij się wężykami, bo pewnie masz nieszczelność.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wezyki wlasnie wymienione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc i schemat. Czyli wężyki mają mieć w środku 3,2 mm i 5mm?

po 2 metry każdego powinno chyba wystarczyć ?

Edytowane przez mates08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wezyki wlasnie wymienione


N75 można zregenerować - wyczyścić, nałożyć nowego smaru i szczelnie go złożyć.
W tych zaworkach po latach eksploatacji, smar robi się jak modelina przez co się zacina.
Kolejną rzeczą na jaką trzeba zwrócić uwagę to gumka zaworka, nie może być uszkodzona.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze małe pytanie. Co się stanie gdy będzie się jeździć z uszkodzoną klapą gaszącą? Czy oprócz telepania silnikiem podczas gaszenia, moze stać się jeszcze coś więcej? Jeżdżę już tak 8 miesiecy odkąd kupiłem auto. Nw ile tak jezdzil poprzedni właściciel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak turbo zdrowe to nie ma się czym przejmować.
Jak nie wiesz w jakim jest stanie to klapa gaszącą się przyda bo jak puści olej w dolot a silnik zaciągnie i zacznie na nim pracować to obrotomierz masz zamknięty... reszty nie trzeba pisać.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...