Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Jak macie ustawioną synchronizację wałka?


radeek9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie do posiadaczy silników BKE - jak macie ustawioną synchronizację wałka? Książkowo na 0.0 czy po swojemu na minus?
Jakieś subiektywne odczucia (pozytywne/negatywne) na innych ustawieniach niż 0.0?

Edytowane przez radeek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem -1 potem 1 bez większej różnicy. W większe wartości nie chciałem przestawiać. Dlatego ustawiłem na 0 i tak już pewnie zostanie. Niby trochę na minus to silnik lepiej idzie, ale są to tak subiektywne i małe odczucia ze lepiej zostawić tak jak fabryka życzy. Jeżeli chcesz po pokombinować to zrób -1, pojeździj miesiąc. Potem Przestaw trochę na + i wnioski sam wyciągniesz.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do odgłosu silnika, to jakaś poprawa/pogorszenie kultury pracy?

no i kiedyś ktoś tu pisał - ale nie mogę już tego znaleźć - że w BKE ustawia się odwrotnie niż w reszcie, że na minus kręci się w odwrotną stronę niż np w AVF. To prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem to już w innym temacie, ale tu też się może przydać.

Dawka paliwa, która pojawia się w 1 bloku pomiarowym jest w dużym stopniu zależna od synchro rozrządu.

Jeśli jedziemy synchro na plus (koło w prawo, odwrotnie do AWX\AVF)), to dawka rośnie. Maksymalnie miałem nawet 12mg/stroke przy około 6* KW. Silnik odpalił, spalanie chwilowe w bloku 15 wynosiło 1,4l/h, korekcje wtrysków ładne, bipy w normie.

Jeśli jedziemy sycnhro na minus (koło w lewo), to dawka maleje. Minimalnie miałem coś koło 5mg/stroke przy około -7.7* KW. Silnik odpalił, spalanie chwilowe w bloku 15 wynosiło około 0,4l/h, wtryski mocno na minusie, bipy również na minus

Obecnie mam ustawione chyba najbardziej optymalnie, patrząc po parametrach, czyli  +0.5*KW, dawka to 6,3 - 6,6mg/stroke, spalanie chwilowe 0,8l/h z odbiornikami typu klima, radio. Jak wyłączę klimę i radio to też jest 0.8l/h, czasem przeskoczy na 0,6l/h, z tym że mam kolorowego fisa z navi BNS w bagażniku, więc nie jestem w stanie ograniczyć zużycia tak do minimum.

Wartości kąta synchronizacji nie da się ustawić na stałe - skacze sobie +/- zależnie od zużycia paska rozrządu i napinacza. W moim przypadku na rozrządzie zrobiłem jakieś 14tyś km, więc jest świeży i skoki mam na 0.0 i czasem na 1.

http://vaglog.pl/log-013_023_004_ZYHGOCt.html

Na 0.0 silnik pracuje mi gorzej niż na +0.5.. A to +0,5 to faktycznie może być np. +0,3, bo dość często wskakuje mi 0. Być może czujnik odpowiedzialny za to ma taki zakres pomiaru (-0.5; 0; 0.5; 1.0; itd.)

Tutaj np.  tez był +0,5 i parametr trzymał taki prawie cały czas. Pomiędzy tym pomiarem wyżej, a tym poniżej miałem jeszcze -0,5. Z moich obserwacji wynika, że  0,5 =/= 0,5. Być może rolę tu odgrywa jeszcze luz na śrubach i tak naprawdę regulujemy wałkiem w dwóch osiach ;) 

http://vaglog.pl/log-023_013_004_NU4RH.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy kto czym kręci . Jeżeli śrubą koła rozrządu. W prawo zmniejsza wartość. Jeżeli ta blachą z tyłu to w prawo zwiększa. Ja osobiście luzuje 3 sruby i delikatnie malym młotkiem pukam w te listki w blaszce w żądanym kierunku. Daje to bardzo precyzyjny efekt i wbrew pozorom trzeba się postarać żeby coś spitolić.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na minus dźwięk twardnieje. Analogicznie na plus.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik może inaczej reagować na danych wartościach. Najlepiej wyciągnąć swój wniosek. Moim zdaniem najlepsza opcja to wartość przy której rozgrzany silnik z wyłączonymi odbiornika mi i klimą trzyma stabilna dawkę 0.6l/h.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura ustawiania rozrządu w PD-kach 8 i 6 V jest prosta jak budowa cepa.

Podczas montażu należy używać blokad wałka rozrządu i wału korbowego , napinanie paska rozrządu przeprowadzić na poluzowanych fasolkach po czym należy je dokręcić .

Następnie należy wykonać dwa obroty wałem i sprawdzić czy blokady bez oporu da się zamontować na swoje miejsce.

I na tym procedura się kończy, nie jest ważne co tam VAG pokaże , ma się tylko miescić w tolerancji +/- 3 stopnie :P:hi:

Takie kręcenie synchronizacją jak tu koledzy opisują to tylko zmienianie faz rozrządu poza zakres jaki ustaliła fabryka :D

A jak widać po tematach eksperymentatorów na naszym forum nie brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...