Skocz do zawartości

radeek9

Pasjonat
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O radeek9

Informacje

  • Imię
    Radek
  • Miasto
    Biała Podlaska

Auto

  • Model
    Seat
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    ASV
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

498 wyświetleń profilu

Osiągnięcia radeek9

0

Reputacja

  1. no tak, ale u mnie nie było fukania ani stukania, takiego typowego dla wytartego wałka, tylko jednostajny bardzo głośny bas, tak jak u kolegi rafiego :) i to miałem na myśli pisząc posta :) a co do kompensacji luzów zaworowych - kto to wie, może i robił :) gratuluję przebiegu i tego, że udało ci się rozwiązać problemy z tematu :) ja problem naprawiłem poprzez sprzedaż auta :) nowy właściciel mówił że w ogóle nawet nie słyszał tego basu, a mnie doprowadzał on do szewskiej pasji :)
  2. radeek9

    Opinie na temat 2.4 V6

    dzięki za odpowiedź :)
  3. radeek9

    Opinie na temat 2.4 V6

    Moje obawy wynikaja tylko z niewiedzy i opieram sie wylacznie na tym co przeczytalem Da sie jakoś przedluzyc zywotnosc tych napinaczy? W sensie ze jakis lepszy olej itp? W c6 czytalem ze, procz wady fabrycznej, padaly w wiekszosci przez to ze jezdzily na oleju long life przez co nie mialy odpowiedniego smarowania. Ale nie wiem czy to prawda. Jesli jednak to prawda to czy w 2.4 w B6 dziala to na tej samej zasadzie?
  4. radeek9

    Opinie na temat 2.4 V6

    Panowie, przymierzam się niedługo do kupna drugiego auta i mój wybór chyba ponownie padnie na A4 B6, ale w benzynie. A6 C6 2.4 odpada, bo tam podobno problemy z rozrządem i kolektorem. Pierwszym podstawowym i głównym wymogiem, ma być kultura pracy silnika. Miałem już B6 1.9 w TDI, ale wiadomo diesel 1.9 kulturą pracy nie grzeszy, dlatego mój wybór padł na 2.4. I tutaj pytanie - autem w tygodniu będę robił znikome przebiegi (do 5-10 km dziennie), za to w weekendy będą wyższe. Wiem, że w takim wypadku ten silnik będzie palił jak smok, ale trudno. Wiem też że każdy bardziej poleca 1.8T (BEX?), z racji większej mocy. No i wiem też, że w 2.4 są te nieszczęsne łańcuchy i napinacze. Czy tak notorycznie robione krótkie odcinki na zimnym silniku nie wpływają znacząco na zużycie tych elementów? No i przeglądając forum co chwila jakiś temat o wypadaniu zapłonów... Najbardziej, bądź co bądź, boję się tych łańcuchów, zaworków i napinaczy
  5. Miałem podobny problem, jak kolega rafii91 - ten sam silnik BKE (kilka stron wcześniej cały opis mojej przygody i wydatków). Nie do końca zgodzę się z tym, że te silniki tak mają, że są bardziej basowe. Gdy ja kupowałem swoje audi, silnik chodził cichutko, żadnego dudnienia czy basowego brzmienia z filtra. U mnie zaczęło się tak, że silnik pracował normalnie, cichutko i raptem w jednej sekundzie pojawiał się bas (nie dudnienie, czy "fukanie") i utrzymywał się do zgaszenia silnika. Po odpaleniu znów miodzio i tak samo w jednej sekundzie pojawiał się bas. Potem bas zagościł w moim BKE na stałe. Kolega rafii91 za radą innych zastanawiał się nad porzuceniem poszukiwań źródła problemów - i to jest jedyna słuszna droga Stracisz mnóstwo pieniędzy, a efekt będzie zerowy. Gdybyś miał jeszcze wątpliwości i jednak szukał, to od razu powiem, że remont głowicy, co mi kilka osób zasugerowało, też nie pomoże (sprawdzone). Co ja u siebie zauważyłem, już po wymianach szklanek, wałka i innych cuda wianków - po zdemontowaniu przepływomierza i zatkaniu go nawet ręką, bas całkowicie znikał, może to będzie jakaś wskazówka.
  6. witam, poszukuję dobrego warsztatu specjalizującego się w naprawach układów wydechowych. Zależy mi na tym, by byli to dobrzy spece, którzy wiedzą co robią, a nie uczą się na czyichś samochodach. Okolice Białej Podlaskiej/Radzynia Podlaskiego/Łosic/Łukowa
  7. dla potomnych - gdyby ktoś zastanawiał się nad Bosalem - nie polecam, buczy niemiłosiernie po założeniu tego wydechu...
  8. udało mi się wyrwać BOSALA 099-998 za 415 zł, modle się tylko żeby po założeniu już wszystko było OK i nie buczało ani nie rzucało samochodem
  9. ja się włąśnie zastanawiam nad BOSALEM bo na allegro można go dostać z całą rurą i plecionką za około 500 zł. Dokładnie to ten: http://allegro.pl/katalizator-bosal-seat-toledo-leon-1998-2006-1-9-i6944542181.html Liczę na to, że sprzedałbym swój katalizator i choć część kasy odzyskał. Najlepsze jest to, że tak naprawdę katalizator mi w ogóle nie jest potrzebny, bo mój jest całkowicie sprawny, tylko że już tyle prób było pospawania plecionki i za każdym razem coś nie tak - a to naprężony wydech, a to skręcony, przez co auto albo drży albo buczy. Dlatego dla świętego spokoju wolę kupić cały komplet razem z rurą. Liczę na to, że będzie to dopasowane. Sorry że na forum Audi A4 piszę, ale do tej pory nie otrzymałem nigdzie żadnych odpowiedzi. Wracając do BOSALA, to odrzuciłbyś go, tylko przez wzgląd na cenę, czy może jakieś doświadczenia. Tu jeszcze JMJ http://allegro.pl/katalizator-volkswagen-vw-bora-golf-iv-1-9-asz-kat-i5771339857.html Jeszcze do Twojego posta, by unikać JMJ też brałem go pod uwagę, a teraz to już jestem całkiem zielony
  10. ja właśnie zastanawiam sie nad wstawieniem BOSALA do swego leona, bo już męczy mnie ciągłe spawanie plecionki. Niby banał, a nikt nie umie tego zrobić - wydech po tych zabiegach albo jest naprężony albo skręcony, co skutkuje buczeniem lub drganiami. Zastanawiam sie nad BOSALEM, ale nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych opinii. Sulfur dlaczego unikać JMJ? Przyznam się że też brałem go pod uwagę. Miedzy innymi dlatego że jest tańszy niż BOSAL
  11. właśnie w mojej B6 też kiedyś było tak jak piszesz, czyli skakała kiedy chciała i jak chciała. Więc wychodzi na to, że w seaciku termostat do wymiany
  12. koledzy a czy stała temp ok. 70 stopni i czasami przy wyższych obrotach na trochę wzrost do 90 (choć czasem minimalnie wskazówka 1mm ponad 90 stopni się podniesie) i potem powrót do 70 stopni to termostat czy czujnik? Bardziej mi to wygląda na termostat. Jak myślicie?
  13. Ten zestaw (przynajmniej wałek) jest do BKE i chyba BRB. Gdy to kupowałem, mechanik powiedział, że do starszych 1.9 TDI (czyt. wcześniejszych niż BKE) nie będzie pasował. Wałek do Twojego silnika jest chyba w pierwszym poście.
  14. dzięki, w tym kierunku będę szukał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...