Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator Pamaku 1.6 / 1.8/ 2.0 // ALT / AZM itp


Sulfur

Rekomendowane odpowiedzi

W tytule dałem więcej silników do których on pasuje - może komuś kiedyś temat pomoże. W moim przypadku chodzi o ALT'a. 
Nad tymi katami jakieś fatum siedzi! Tydzień temu w audi kolegi poszła ceramika w kacie (też alt), dziś w moim wywaliło błąd w VAG'u od kata. Ja jeszcze nie diagnozowałem czy to jednorazowy przypadek czy faktycznie kat zdycha, ale kumplowi umarł całkiem, więc postanowiliśmy połączyć siły i coś znaleźć (oby mi się to nie przydało, bo wycinać absolutnie nie mam zamiaru no ale jak zdycha to też wolę wymienić i mieć z głowy). 

Znaleźliśmy katalizatory od Bosala oraz Pamaku. Bosal jest droższy.

Najbardziej zaciekawił nas Pamaku. Cena 800zł - na Allegro wystawiają za 520zł czyli jak dla mnie cena bardzo spoko.
http://pamaku.pl/produkt-katalizatory-dedykowane-audi-a4-b6-2000-2004_Katalizator,PAM1090954__8e0131089hx-8e01310,9878.html

Alledrogo>http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-1-6-1-8t-2-0-katalizator-8e0254200x-i6662678084.html
 

Numer Produktu PAM1090954
BOSAL Cross Reference 099-602
OE Reference 8E0131089HX 8E0131089DX 8E0131089EX 8E0254200X
Zastosowanie EURO 5 

Audi A4 1.6i 8/98-9/01 
Audi A4 1.8i 20v Turbo 3/01-12/04 
Audi A4 1.8i 20v Turbo 7/02-12/04 
Audi A4 2.0i 20v 3/01-12/04 
Audi A6 1.8i 20v Turbo AWT 9/00-1/05 
Skoda Superb 1.8i 20v Turbo 5/02- 
Skoda Superb 2.0i 20v 4/02- 
Volkswagen Passat 1.6i ALZ 12/00-6/05 
Volkswagen Passat 1.8i 20v Turbo AWT 12/00-6/03 
Volkswagen Passat 2.0i 20v 10/00-6/05

 

Kolega boi się że ten katalizator będzie powodował jakiś hałas/tłuczenie się względem ori ceramicznego - ja nie mam pojęcia więc się nie wypowiadam. Ja natomiast boje się o wytrzymałość takiego Bosala czy Pamaku, 100 tysięcy to to wytrzyma? Mój alt prawie nie pali oleju, kumpla zaś stabilnie 300ml/1000km (niezależnie od tego czy miasto czy trasa). Więc u niego pewnie szybciej zatka lub wypali kata. 

O co chodzi z tym Euro IV? Nasz alt spełnia Euro IV, czyli jak zamienimy stockowego ceramicznego kata na to cuś, to będzie "apgrejd" do V? Bo coś wydaje mi się że na pewno to tak nie działa. 

Nie ukrywam że działa na mnie reklama Pamaku, że jest to "German Steel" (Panzerkampfwagen Mode On) - a ponoć to stal Kruppa. :decayed::lol:

 

Edytowane przez Sulfur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat. Tez kat juz mi umarl check pali juz moje oczy. Czy dowiedziales sie cos o tym kacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Wiem na dziś dzień tylko tyle by unikać katy JMJ. Polecane są ponoć droższe AWG Polonez (metalowe, euro4). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie zastanawiam sie nad wstawieniem BOSALA do swego leona, bo już męczy mnie ciągłe spawanie plecionki. Niby banał, a nikt nie umie tego zrobić - wydech po tych zabiegach albo jest naprężony albo skręcony, co skutkuje buczeniem lub drganiami. Zastanawiam sie nad BOSALEM, ale nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych opinii.

Sulfur dlaczego unikać JMJ? Przyznam się że też brałem go pod uwagę. Miedzy innymi dlatego że jest tańszy niż BOSAL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć zdarzały się sztuki JMJ gdzie padały po 20-40 tysiącach (bardzo często). Ja BOSAL'a na pewno nie brał bym pod uwagę bo jest zdecydowanie za drogi. Sam patrzę w stronę AWG Poloneza albo tego Pamaku jak mi całkiem padnie kat (na razie znów pokazuje "OK" i w testach wychodzi że sprawny... dziwne ale pewnie już pada i tak). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się włąśnie zastanawiam nad BOSALEM bo na allegro można go dostać z całą rurą i plecionką za około 500 zł. Dokładnie to ten:

http://allegro.pl/katalizator-bosal-seat-toledo-leon-1998-2006-1-9-i6944542181.html

Liczę na to, że sprzedałbym swój katalizator i choć część kasy odzyskał. Najlepsze jest to, że tak naprawdę katalizator mi w ogóle nie jest potrzebny, bo mój jest całkowicie sprawny, tylko że już tyle prób było pospawania plecionki i za każdym razem coś nie tak - a to naprężony wydech, a to skręcony, przez co auto albo drży albo buczy. Dlatego dla świętego spokoju wolę kupić cały komplet razem z rurą. Liczę na to, że będzie to dopasowane. Sorry że na forum Audi A4 piszę, ale do tej pory nie otrzymałem nigdzie żadnych odpowiedzi.

Wracając do BOSALA, to odrzuciłbyś go, tylko przez wzgląd na cenę, czy może jakieś doświadczenia.

Tu jeszcze JMJ

http://allegro.pl/katalizator-volkswagen-vw-bora-golf-iv-1-9-asz-kat-i5771339857.html

Jeszcze do Twojego posta, by unikać JMJ też brałem go pod uwagę, a teraz to już jestem całkiem zielony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O JMJ powiedział mi mój mechanik, który montował już kilka katów od nich i zamiast tego polecił mi AWG Polonez. 

Z BOSAL'em nie mam żadnych złych wspomnień ani nie słyszałem żeby ktoś narzekał na coś od nich (prócz paru trefnych tłumików środkowych do naszych B6). Nie skreślał bym go, tym bardziej jeżeli faktycznie staniał/można go dorwać dużo taniej niż za ile ja widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało mi się wyrwać BOSALA 099-998 za 415 zł, modle się tylko żeby po założeniu już wszystko było OK i nie buczało ani nie rzucało samochodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych - gdyby ktoś zastanawiał się nad Bosalem - nie polecam, buczy niemiłosiernie po założeniu tego wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...