Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automat


vredny12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka kwestii . posiadam automata w 1.9 tdi afn, i pytanie, zmienial Ktos juz na manual? Duzo zabawy ? Czy bez kanalu temat do ogarniecia? Jakie elementy przygotowac? Nie ukrywam ze jest to moj jedyny samochod, wiec wolalbym zeby mi jakiejs części nie zabraklo przy wymianie, (ciezki dojazd).

Skrzynia 5 czy 6 biegow bedzie pasowala bez przerobek mocowania na lapy? Slyszalem ze podobno z 5 biegow jedna lape trzeba przerabiac. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?

 

 

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo roboty i bez kanału nie podchodź, moim zdaniem sprawnej skrzyni nie ma co wyciągać, a przy zepsutej tej poważnie zastanowiłbym się nad naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vredny, co Ci się dzieje z automatem?
Co do przekładki to roboty trochę jest - wyjęcie skrzyni i półosi, montaż manualna i półosi, sprzęgła jedno lub dwumasowego, wymiana pedałów lub dołożenie pedału sprzęgła z pompką i wezykami, wybierak też trzeba wymienić.
Wyjęcie​ ECU skrzyni, przekodowanie ECU silnika na manuala.
Do tego mostek przekaźnika od elektromagnetycznej blokady wybieraka skrzyni automatycznej i przeciągnięcie przewodu wstecznego pod tylną lampę.
To tak ogólnie pisząc :)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Sprawa wyglada tak, leci mi olej z chlodnicy oleju, bieg z 2 na 3 przeciaga, nawet do 2 sekund, przy zmianie biegow na d r itd nie lapie na swoim miejscu, naprzyklad zapne 3 na skrzyni, a na kompie pokazuje d.

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana chlodnicy i oringow nic nie dala, dalej z miejsca dolot i powrot leci .. Spalanie przy normalnej jezdzie 12/14 litrow .

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ma autko przejechane? Do skrzyni było kiedykolwiek zaglądane (wymiana filtra i oleju)?

Sprawdzałeś czy masz jakieś błędy w sterowniku skrzyni?

Na przeciąganie z 2 na 3 może pomoże adaptacja pedału gazu (musisz mieć kabel vag i pełną wersję programu vag-com albo VCDS Lite 1.2) robi się ją w następujący sposób:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. 

[select] 

[02 - Auto Trans] 

[basic Settings - 04] 

Grupa kompletu do "000" 

[Go!] 

Pedał gazu do podłogi. 

[Done, Go Back] 

Puść pedał gazu. Zauważ że puszczasz pedał gazu po wyjściu z okna Basic Settings.

Jeśli nie masz kabla to kup chociażby najtańszy kabel vag na allegro od viaken_pl

Co do lewarka, to pewnie masz pozycjoner do wymiany a w związku z tym skrzynia może Ci wchodzi w tryb awaryjny (ježdzi na 3 biegu, na wyświetlaczu licznika jeśli go masz, podświetlają się wszystkie biegi)

Spalanie 12/14 litrów przy normalnej jeździe "wokół komina", jest mało prawdopodobne.

Chyba ze silnik w nienajlepszej kondycji i jeździsz na trybie awaryjnym skrzyni, czyli tylko na 3 biegu.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chodzil na awaryjnym, ale wymienilem czujniki predkosci ( vag tak mowil ) i zaczela chodzic normalnie. Jak wyzej pisalem, zmienia biegi , i sa wszystkie. Zamowilem przed chwila kabelek, jak dojdzie pobawie sie z tym pedalem gazu. Pelna wersja vaga pewnie platna? Niedawno bylem u znajomego, na vagu nie pokazalo bledow od skrzyni, program mial jakis delphi czy cos. Myslisz ze ta adaptacja pomoze, jesli reszta biegow plynnie smiga? Tylko z 2 na 3 problem . aa silnik wg vaga ma nabiegane 402kkm, wg licznika 253kkm:)

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewymienialem filtru ani oleju, ale olej ma barwe czerwona, wiec chb w nienajgorszym stanie jest . pozycjoner, gdzie takowego odnajde i czy w sklepie z częściami takiego zakupie ?

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony olej był lany w skrzyniach z rodziny AG4 do 25.07.1996, jest to olej mineralny i taki też powinieneś lać jeśli wymieniał byś olej lub uzupełniał jego stan.
Po tej dacie, producent zalewał te skrzynie olejem syntetycznym koloru żółtego/słomkowego.
Na zmiane z 2 na 3 adaptacja pedału gazu może pomóc, równie dobrze problem może leżeć w spalonym pakiecie sprzęgłowym na koszu K3 - z powodu eksploatacji jak i starości "piston" (gumowy tłok) tego kosza nie spełnia swojego zadania, przez co pakiet przekładek oraz tarczek sprzęgłowych są zbyt blisko siebie, co powoduje ich spalenie.
Pełną wersję VCDS i sterowniki pod win7 64bit mogę Ci podesłać, jeśli chcesz.
Pozycjoner (czujnik F125) można kupić np. na samko.pl ale najpierw zajrzyj do wybieraka, bo najpewniej tam jest coś nie tak...a tym bardziej że w ECU skrzyni nie było zapisanych błędów.
Takie jeszcze pytanie, jak jedziesz ze stałą prędkością na 4 biegu, falują obroty silnika?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No obroty faluja troszke na stalej prędkości mniej wiecej 200+/-

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faluja mniej wiecej o 100 co jakis czas *
Nwm jak edytowac przepraszam.

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jakbys podeslal, bylo milutko ^^ kabelek bedzie w polowie tygodnia, wiec zaczne zabawe. :)

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji (koszt 700zł).
Falowanie obrotów jest spowodowane zużytą tarczą lock-up w hydrokinetyku (jest to tarcza cierna i po części podobna do takiej w manualu, ale załączana hydraulicznie przez sterownik skrzyni)
Prawdopodobne że szarpanie z 2 na 3 i poślizgi przy wrzucaniu biegów jest spowodowane ślizganiem się lock-upa, gdyż lock-up jest załączany przed każdą zmianą biegów na jakieś 2sek.
Mimo wszystko lepiej też zajrzeć kontrolnie do skrzyni, czy jest wszystko cacy... jak tarcza już się ślizga to sypie metalicznym pyłkiem , w związku z tym sterownik hydrauliczny do czyszczenia.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz :)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana na manual to lepszy biznes ?

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy za ile ogarniesz wszystkie graty + robocizne.

Ogólnie to musisz sam podjąć decyzje czy się opłaca przekładka.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robocizny nie licze bo sam bede robil, tylko musze ogarnac kwestie jakiegos kanalu, albo podwyzszenia dla auta ;)

Cena wstepna jak pytalem to polosie skrzynie, pedaly, mniej wiecej wszystko co przyszlo mi na mysl z przekladka, to gosc chcial 1500 zl, handluje czesciami do audi wiec wszystko potrzebbe znajde u niego .

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kanału, taka robota to byłaby mordęga.
To Ci się przyda: https://a4-klub.pl/topic/86014-b5-ahu-wymiana-automatu-na-manual/

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej robocie chociaż sprzęgło i dwumas wypada założyć nowe, plus uszczelniacz wału od strony skrzyni. Przekalkuluj jeszcze raz bo 1500 to jest fantastyka za komplet do przekładki, chyba że za śmieci rdzewiejące pod płotem albo wyjęte z jakiegoś trupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to cena za graty uzywki, w calosci sprzeglo uzywka itp, kwestia nowego i tak bym zakladal jednomase, to wiadomo doliczylbym. To tylko wstepna wycena, bo jak na razie audi smiga . ale jak zaczne kompletowac po malu to nie odczuje tego tak :)

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej robocie chociaż sprzęgło i dwumas wypada założyć nowe, plus uszczelniacz wału od strony skrzyni. Przekalkuluj jeszcze raz bo 1500 to jest fantastyka za komplet do przekładki, chyba że za śmieci rdzewiejące pod płotem albo wyjęte z jakiegoś trupa.

Na jednomasie idzie bez problemu ogarnąć sprawne części do przekładki za tą kwote.
Używanego dwumasa, ja osobiście bym nie założył.
Tarcza, docisk, łożysko oporowe oczywiście nowka, to nie podlega dyskusji.
Do tego musi jeszcze kupić łożysko prowadzące które trzeba wbić w wał.



Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...