Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczenie 2.0 TSI BWE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pozwoliłem sobie wrzucić do tego działu, ponieważ pacjent to Seat Exeo ST 2.0 TSI 2009 z silnikiem o kodzie BWE, czyli to samo co A4 B7.

Od kilku dni (być może dłużej, nie wiem, bo auto na tyle dobrze wyciszone, że w środku przy włączonym radiu tego nie słychać) słyszę dziwny pisk. Po odpaleniu silnika jest cisza, dopiero jak auto nabierze temperatury, to ten pisk pojawia się TYLKO na wolnych obrotach. Jak dodaję gazu od razu znika, ale jak tylko zaczynają obroty spadać (nie ma obciążenia) to pisk powraca. Auto nie bierze oleju (dolewam z litra na rok), chodzi równo, moc jest, błędów w sterowniku nie ma. Przeglądałem podobne wątki i z opisu pasuje mi do zaworu PCV, ale nigdzie nie znalazłem filmiku z wydawanymi dźwiękami. Dźwięk dość ciężko namierzyć, ale jakby bardziej z przodu w okolicy alternatora.

Zamieszczam link do mojego filmiku z tym dźwiękiem, gdzie jeszcze słychać to w miarę umiarkowanie (pojawia się i znika), ale na chwilę obecną na wolnych słychać to w sposób ciągły. https://goo.gl/photos/uzKQMmrwQvt5mjFD9

Podpowiedzcie proszę, czy to PCV i ewentualnie jak mam to sprawdzić, czy może to coś innego?

Edytowane przez premiero
Opublikowano

A może to jednak pompa wody? Odrzuciłem ją z początku, ponieważ wymieniona była niecałe 20 tys kilometrów temu, ale jak się zastanowić, zaczyna piszczeć jak się rozgrzeje, to by pasowało?

Opublikowano

Jednak zawór PCV. Ściągnąłem rurkę i zatkałem wlot, piszczenie ustało. Po wyciągnięciu bagnetu olejowego ssie powietrze jak cholera. Tydzień oczekiwania na zawór :(.

Opublikowano

A nie lepiej było wyrzucić ten zawór w ogóle a w jego miejsce wrzucić OCT? 

Opublikowano

Co ci mam powiedzieć? Gdybym tak uważał, pewnie bym nie kupował nowego. :)

Opublikowano

No wiadomo :) Oby tylko nowy zawór już nie sprawiał problemów i posłużył jak najdłużej.

Opublikowano

Mój był z końcówką C, teraz zastąpiony będzie z końcówką R. Również mam nadzieję, że to poprawiona wersja, która nie będzie sprawiać więcej problemów.

Opublikowano

Kurcze panowie, bo mam wątpliwości. Po wymianie zaworu piszczenie ustało, obroty na biegu jałowym idealnie się wyrównały, niby wszystko jest w idealnym porządku, ale... czy to normalne, że w bloku jest takie podciśnienie? Jak wyjmę bagnet na włączonym silniku, to zaczyna strasznie ssać powietrze i silnik wariuje. Czytałem kilka wątków na forum i pojawiło się coś takiego jak ezektor. Co to jest, czy występuje w BWE i w którym miejscu znaleźć? Podejrzewam że uszkodzenie zaworu PCV wynika właśnie z tego podciśnienia i jeśli jego nie wyeliminuję, to problem niedługo się powtórzy. Abstrahując od meritum, czy takie podciśnienie ma jakiś negatywny wpływ na silnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...