Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B8 2.0 TFSI Quattro S-Tronic (7speed) - stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zauważyłem problem, że podczas jazdy na DRIVE i zmianie biegów przez skrzynie z 1 na 2 słychać stuk. Przy redukcji biegów np. podczas hamowania czuć lekkie szarpnięcia. Olej w skrzyni wymieniony. Macie pomysł co może być powodem?

 

pozdrawiam,

 

Opublikowano

Jaki przebieg?

Opublikowano

115 tyś. km.

Opublikowano

Który rok?

Opublikowano

Modelowo 2013

 

Opublikowano

Ma ktoś pomysł co to może być lub gdzie w okolicach Krakowa lub Warszawy można to dobrze zdiagnozować ?

 

pozdrawiam,

 

Opublikowano

zmień najpierw dane samochodu w awatarze bo ciezko się połapać o jakie auto pytasz. 

Opublikowano

zmień najpierw dane samochodu w awatarze bo ciezko się połapać o jakie auto pytasz. 

 

stawiam że juz mechatronik siada. szukać zestawu naprawczego. Ile temu olej zmieniony? Jak zgodnie z ksiązką to jeszcze 5k i powinien być drugi raz zmieniany. 

Opublikowano

Pewnie będziesz musiał zapoznać się z tym zestawem, kupić i wymienić : 0B5398048C 

Opublikowano

Olej zmieniany co 60 tyś. km. Ostatnio wymienione jakieś 500 km temu. Objawy nie ustąpiły.

Opublikowano (edytowane)

Tyle, że stuki to teoretycznie bardziej problem z zestawem sprzęgieł.

Przebieg realny? Bo spokojnie ze 200k km sprzęgła powinny wytrzymać.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano

Przebieg 100% realny, serwisowanie też realne bo w ASO.

 

Czy to normalne, że w trybie sport przy redukcji przy zwalnianiu czuć zapinanie się kolejnych biegów?

W Drive jest tak, że przy zmianie z 1 na 2 słuchać stuk, ale bieg się zmienia.

 

 

Opublikowano

W trybie Sport auto robi przegazówki i to normalne że zrzucanie biegu jest znacznie odczuwalne.

Opublikowano

W trybie D stuknięcie podczas przełączenia z 1 na 2 to raczej nie jest normalne... ?

Opublikowano

A powiedzcie jak przetestować tą skrzynię? Jest jakaś procedura? Szereg czynności aby ją sprawdzić?

 

Dzwoniłem do serwisu i mechanik powiedział, że najlepiej jakbym przyjechał z kompletem informacji tj. konkretnie kiedy i co się dzieje bo tam będzie prościej diagnozę postawić. Teraz pytanie do Was jako użytkowników tych skrzyń - jak ją dobrze przetestować?

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Pomoże ktoś w diagnostyce ?

Opublikowano

Co do diagnozy, podstawa to brak błędów w sterowniku.

ASO ma procedurę adaptacji skrzyni, jeśli nie chce się wykonać to znaczy że coś jest nie tak (ale VCDS nie da rady tego ogarnąć).

Reszta to standard. Nie powinno być stuków, nie powinno mocno szarpać autem przy przełączaniu trybu (PRND), na postoju nie powinien występować efekt bardzo mocnego zasprzęglenia.

Opublikowano

Efekt zasprzęglania to po wrzuceniu na D lub S i trzymaniu na hamulcu i obserwować obrotomierz?

Opublikowano

Bardziej nawet chwilowe spalanie.

Generalnie w używanym aucie czuć że ciągnie - ale zdarzają się takie przypadki że po chwili postoju spalanie wskakuje powyżej 2l/h i całe auto mocno drży.

Opublikowano

Dziś zauważyłem, że jak zjeżdżam ze wzniesienia i np. w połowie wzniesienia się zatrzymam trzymając hamulec i potem próbuje ruszam czuć stuknięcie. To samo jak wjeżdżam na wzniesienie. Auto rusza, w trybie D zmienia z 1 na 2 i czuć stuk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...