Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegub wewnętrzny


Dominiczek524

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów mam takie zapytanie orientuje się może ktoś w temacie przegubów wewnętrznych w A4 B8 2010 2.0 tdi quatrro 6 biegowa manual ??

Problem powstał po zakupie nowych opon letnich byłem pewien że to opony wprawiają kierownicę w wibrację odsyłałem wyważałem itd. okazało się że przegub wewnętrzny ma spory luz (przynajmniej tak mówi mechanik) teraz szukam zamiennika i tu pytanie do was co kupić bo znalazłem 5 rodzajów miał ktoś podobny problem? może są jakieś zamienniki bo w serwisie koszt takiego przegubu 1980 pln  nie znalazłem w żadnym temacie dlatego założyłem nowy jeżeli gdzieś jest to proszę o link 

Edytowane przez Dominiczek524
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź centrowanie kół, bo jak mają luz na piascie nawet minimalny to na niskim profilu będzie bilo. Pomijam że koła maja być idealnie wyważone.

Co do wewnętrznych musisz kupić 34 zęby, tripod. Pasuje np od b6 przegub albo b7. SKF są po około 300 zł sztuka, a znosny chińczyk po 150.

 

EDYTA: błagam popraw tytuł tematu bo w oczy kłuje ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, olinek2 napisał:

Sprawdź centrowanie kół, bo jak mają luz na piascie nawet minimalny to na niskim profilu będzie bilo. Pomijam że koła maja być idealnie wyważone.

Co do wewnętrznych musisz kupić 34 zęby, tripod. Pasuje np od b6 przegub albo b7. SKF są po około 300 zł sztuka, a znosny chińczyk po 150.

 

 

alusy oryginale Audi i zima 225/55/16 i lato 225/50/17 i wcześniej na michelinach nic się nie działo koła były wyważane 2 razy na testach drogowych i 4 razy były na reklamacji prawdopodobnie w zimę rozwaliłem przegub i po zmianie na letnie pokazał się problem nie fart że rozwaliłem micheline i kupiłem goodyear zaraz  po rozpoczęciu sezonu 

34 zęby ma quatrro a 24 przód ?? pytam z ciekawości w ogóle nie znam się w temacie mechaniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przeguby szły te same, bo tak je sprzedają. Wewnętrzny ma 34 zęby na wieloklinie. Zewnętrzny ma 42. Ostatnio wymieniałem u siebie wszystkie z przodu, ale wibracje na kierze ustały głównie przez nowe dystanse pasowane idealnie pod koło i piastę (koło u mnie 245/40/R18).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sprawdź koniecznie luzy  między felgą a piastą, bo tolerancje wykonania są dość duże i takie 0.2mm przy dużym ciężkim kole robi już znaczną różnicę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem proponujesz dołożyć dystanse między koło a piastę?? wiesz co mi się wydaje a podkreślam, nie znam się . że to wina napędu bo jeżeli jadę ze stałą prędkością a puszcze gaz a potem wcisnę z powrotem szybko to czuję taką jakby dziurę-przeskok. autem szarpnie. no i przy 120 pod górę jak cisnę to kierownicą troszkę drga 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytanie kiedy drga. Jak na luzie wysprzeglone auto i trzepie przy prędkości to raczej koła, ale też nie można wykluczyć bo zdarza się, jednak najczęściej przy on mniejszych prędkościach.
Jest też opcja ze masz tuleje na wahaczach już sztywne i stąd jest problem, bo w b8 wahacz po 2012 zmienili na taki z większą poduszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz wymieniłem przegub w mojej jest na wewnętrznym 24 frezy a nie 34 ale pomimo wymianie na oem za 420 zł problem nie ustąpił tylko zmniejszył się o jakieś 20 %  wibracje występują przy prędkości około 120 km/h mimo wysprzęglenia, nie mam pojęcia co dalej, może w serwisie zdiagnozują ??  jak sprawdzić tuleje na wahaczach robiłem niedawno przegląd i prosiłem żeby diagnosta przyglądną się dokładnie zawieszeniu na szarpakach i mówił że nie ma nigdzie luzów że zawieszenie jest ok.

Edytowane przez Dominiczek524
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie przeczytałem 30 stron o wibracjach + 20 forów zagranicznych wszystko sprowadza mnie do banana :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2017 o 22:08, Hubertus01 napisał:

i jak dominiczek524 z wibracjami przy 120? wymiana bananów pomogła?

wiesz co nie wymieniłem jeszcze na 20.07.2017 jestem umówiony na serwis jak na razie po pierwszej jeździe mechanik stwierdził że może być to wał, bo te ,,piękne''  miały z tym problem aczkolwiek nie ma wibracji na budzie, mam podstawić a on ma poprzeglądać zobaczymy jestem bardzo ciekawy bedę pisał na bierząco jakie sa postępy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wracając do tematu sprawa ma się następująco, mechanik stwierdził że poduszka pod skrzynią po wymianie koszt 300 zł nic się nie zmieniło uznał że gumy na tylnym dyfrze wybite,  podjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika który mówi mi ,, stary nie wymienię Ci gum ani bananów bo są dobre '' wracamy do punktu wyjścia czyli dwumas :/ przygotowany jestem na taką ewentualność ale nie wiem ja to zdiagnozować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam udało się cos w temacie rozwiązać ? bo aż jestem ciekawy co to może być ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na razie kolego ale jestem przekonany na 99% że to dwumas, wyjeżdżam teraz po powrocie wymieniam czyli za jakieś 3 tygodnie będę na bieżąco informować na forum o postępach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki polecacie przegub wewnętrzny i gdzie najlepiej kupić oczywiście oprócz serwisu bo tam cena nie do przyjęcia jak dlamnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy możesz się podzielić informacją jak rozwiązałeś problem i co było przyczyną, bo u mnie jakby to samo? Tylko nie pisz, że sprzedając auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, boby82 napisał:

Witam. Czy możesz się podzielić informacją jak rozwiązałeś problem i co było przyczyną, bo u mnie jakby to samo? Tylko nie pisz, że sprzedając auto ;)

Łożysko które jest osadzone w skrzyni które prowadzi ćwierćoś z lewej strony od kierowcy było wywalone luz na początku był niezauważalny później wygląda to tak jak na filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten luz miałeś góra/dół, bo u mnie jest jakby lekki luz wzdłużny lewo/prawo po lewej stronie, a po prawej góra/dół i nie wiem czy to jest normalne czy nie powinno byc zadnego luzu takiego czy innego? Samo łożysko miałeś do wymiany, bo z tego co doczytalem w innych tematach to tam podobno sie wyrabia gniazdo tego łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...