Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zatarty kompresor, po wymianie na używany huczał i nagle przestał chłodzić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Panowie,

To tak, jestem po lekturze wszystkim watków z tych 19 stron co tu mamy i potrzebuje waszej pomocy bo nie znalazlem jasnej i zwięzlęj odpowiedzi.

 

Miałem założony zregenerowany kompresor klimy Denso, który sobie ni stad ni z owad, we czwartek, zaczał tak wyć, że olaBoga.  Oczywiście od tego momentu klimy - brak. 

Ewidentnie słychać było że się zacierał bo łoskot był niesamowity. 

Majster polecił wymianę na używany, bo nowe od 1200 w góre. Akurat w okolicy udało mi się znaleźć podobny kompresor, który podpasował tylko po założeniu niestety również hałasował no ale duuuużo ciszej i był to zupełnie inny dźwięk, (jakby łożysko). 

Kompresor hałasował tylko ma ZGASZONYM ECON. Jak go wcisnąlem (czyli rozłączyłem klime) to cichł. Dodatkowo, jak dałem mu obrotów to cichł również na zgaszonym econie, ale po zejściu na wolne obroty po około 2 sekundach znowu zaczynał jęczeć.

Oprócz tego klima chłodziła jak szalona, w aucie mróz normalnie. Pojeździłem tak 2 dni w nadzieji, że może kompresor leżał za długo i musi się porządnie przesmarować. Dzisiaj w trasie równie nagle jak ostatnio, klima zgasła. Kompresor ucichł całkowicie :), ale razem z nim chłodzenie.

ECON można włączyć i wyłączyć i nie pojawia się żadna różnica w dźwięku kompresora (jest cichy). 

Pomóżcie proszę co teraz, bo już sam nie wiem a koszta ogromne jak dla mnie. 

Czy to może być sprzęgło czy raczej kompresor był wadliwy? Przypominam, że nie hałasuje. 

Tylko nie piszcie mi tej standardowej formulki nowy kompresor, chlodnica, dlawik, plukanie = 2000zł noi że używanych to niewarto bo to bo tamto

Prosiłbym o jakieś porady a nie powielanie wypowiedzi z innych wątków.

 

Wszystkim pomocnym odrazu z góry dziękuje i obiecuje wsparcie nastepnym razem. Sam wszystko robie przy aucie ale z klimą jeszcze nigdy nie walczyłem.

Opublikowano

Kolego, przede wszystkim, aby sprawdzić czy sprzęgło nie jest zerwane musisz zdjąć pasek i zakręcić kołem napędzającym wał. Jeżeli koło będzie się kręciło razem z metalowym trzpieniem w środku tzn, że sprzęgło nie jest zerwane.
Pozostaje również sprawdzenie czy obraca się lekko i bez niepokojących dźwięków. Sądząc po twoich objawach mogłeś mieć jakieś opiłki w układzie i kompresor się zatarł.
Jak wyglądał dławik, sprawdzałeś przed włożeniem drugiego kompresora?

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dzieki za odpowiedz

Niestety nie sprawdzalem go, bo wymieniał go mechanik. Aczkolwiek ten kompresor, który załozyłem jako drugi miał wyczuwalne opory podczas krecenia kołem pasowym. Z tego co juz wyczytałem to raczej powinno się obracać całkiem swobodnie. 

Tak czy inaczej musze założyć inny kompresor, czy jak wymienie przy tym zabiegu osuszacz i dławik to bedzie ok? Teoretycznie osuszacz działa tez jako filtr wiec powinien wyłapać ewentualne opiłki prawda? 

Jeszcze kolejne pytanie, czy w a4 b6 1,9 AVF 2004 rok wystepuje ten dławik? bo jedni mówia ze tak, a inni ze jest tam zawór rozprężny i że nie ma dławika. jak jest wkońcu?

Opublikowano

Pierwsze co powinieneś zrobić, to przepłukać cały układ i zobaczyć ile syfu przy tym wyleci. Nie założyłbym kolejnego kompresora bez tej czynności...możesz zatrzeć kolejny.

Jeżeli będzie sporo opiłków i czarnego oleju, to oprócz płukania do wymiany będą te elementy które wymieniłeś, plus chłodnica klimatyzacji.

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

ok, a czy jest opcja wykonania takiego plukania samodzielnie?

 

Opublikowano

Jest, koledzy płuczą układ samodzielnie, rozbierając na czynniki pierwsze. Wykorzystują benzynę ekstrakcyjną i izopropanol.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A czy jak oddessam czynnik w warsztacie i bede chcial plukac wszystko samodzielnie w domu to sprezarka klimy sie nie zatrze podczas jazdy bez czynnika?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja bym odessał czynnik na tym zajechanym kompresorze. Rozmontował później wszystko, przepłukał, wymienił osuszacz, dławik, chłodnice i dopiero po tej czynności pojechał do warsztatu na sprawdzenie szczelności, założenie kompresora i uzupełnienie czynnika. Jazda bez czynnika może się zakończyć zatarciem.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no ale 1.9 ma pompe na oddzielnym pasku wiec mozna go zdjac.ja odkrylem fajny patent na starsze pompy denso to ze zwyklym sprzeglem,ze mozna zalozyc je od innych samochodow wymieniajac tylko gorna czapke cienkiego przewodu zakladajac ja od swojej starej pompy,i tak np teraz mam w moim audi pompe od bmw v8 ktora kupilem na alle za 38zl dobre jest to ze mozna tanio od tych egzotycznych silnikow kupic i maja male przebiegi,wychodzi tez na to ze placi sie za marke auta a nie za czesc bo pompa w bmw jest ta sama.pompa pasuje tez od porsche 911 ktora mozna kupic za 20F na ebayu w tej trzeba zmienic dupe i czapke.

Opublikowano

koledzy stracę swoje 3 grosze. Klimatyzacja jako taka i układy klimatyzacji to nie jest zadanie dla mechanika, niestety większość z nich nie ma bladego pojęcia z czym ma do czynienia.

posiadanie w warsztacie kombajnu do napełniania bez posiadania wiedzy nie służy waszym układom klimatyzacji a już napewno nie portfelowi. 

kupno używanej sprężarki do naszych a4 to duża loteria, ale nawet jeśli kupimy sprawną, a mechanik bez pojęcia założy ją w aucie to już po kilku minutach możemy zacząć szukać kolejnej. 

najważniejsza jest porządną diagnostyka. Zatarty kompresor to objaw niesprawności a nie przyczyna.

najważniejsze to sprawdzić po zatarciu co siedzi we wnętrzu układu. Najprościej zrobić to wyciągając dysze rozprężną (dławiącą) jeśli jest pokryta syfem i szarym spalonym olejem to koniecznie układ trzeba wypłukać i wymienić skraplacz czyli chłodnicę klimatyzacji, do tego dochodzi osuszacz i dysza. Nowy i/lub używany kompresor trzeba napełnić odpowiednia ilością oleju typu PAG (nie używać oleju typu PAO). Jak już przyjdzie do montażu to nie jechać autem z układem bez czynnika i oleju z założonym paskiem PK. Już nawet kilometrowa podróż może dokonać żywota na naszym nowym kompresorze. Jeżeli nie ma potrzeby płukania układu. Wymieniamy osuszacz i uzupełniamy nowy lub używany kompresor ilością zgodna z ilością spuszczoną ze starego kompresora plus kilka ml więcej z uwagi na wymieniony osuszacz. Minimalna ilość oleju w sprężarce to okolo 60% całej pojemności olejowej układu.

więcej info napisze w wątku który już zacząłem o diagnostyce układu klimatyzacji. Niestety teraz jestem na końcu świata i net mam tylko w telefonie i w ograniczonym zakresie.

ps. Nie jestem specjalistą od klimatyzacji ani chłodnictwa, co nieco w tym temacie wiem i chce się z wami podzielić wiedzą na przykładzie mojej B6 w której robię remont układu klimatyzacji.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nic dodać, nic ująć. To prawda co napisał Mateo, potwierdzam i podpisuję się pod każdym słowem.

Ja też borykam się z usterką klimatyzacji w mojej B6 i wszystko zmierza do wyjęcia kompresora i sprawdzenia parametrów w specjalistycznym warsztacie. Wszystkie inne czynności, które mogłem zrobić sam zostały przeze mnie wykonane - niestety bez pozytywnego rezultatu.

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Tak, wymieniłem kompresor nie ruszył niestety.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie pomózcie bo się chyba potne, czy kompresor do klimatyzacji ważne aby tylko pasował szpilkami, odległością koła pasowego i podłączami? Czy musi jeszcze mieć jakieś parametry odpowiednie typu cisnienie itp? chodzi mi poprostu czy nie podpasowałby na przykład kompresor od golfa lub innej pojemnosci audi? bo tych kompresorów jest tyle, że to głowa mała

Opublikowano

Aby pasował tylko,ja np mam od BMW,wystarczyło zmienić szajbę i czapkę wysokiego cisnienia od mojego,i pompa za 39zl chłodzi jak wściekła.

Opublikowano

co ty mówisz stary, powiedz co to za kompresor, jakis model, cokolwiek - też chcę :)

Opublikowano (edytowane)

kolego @lisekexeter chyba nie mówisz o modelu B6. Kompresor 7sbu16c ma koło pasowe ze sprzęgłem elektromagnetycznym wiec nie nadaje się do B6. Robisz innym jakaś złudną nadzieję... W B6 montowano kompresory 6seu14c, 7seu16c i 7seu17c z tym ze ostatni w silniku ośmiocylindrowym.

a tu potwierdzenie ze taki kompresor to do B5

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/mobile/pl/p/Sprezarka-klimatyzacji-Denso-7SBU16C-do-Audi%2C-Skoda%2C-Volkswagen%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-7SBU16C%2C-klimatyzacja-samochodowa-czesci%2C-regeneracja-sprezarek-samochodowych-17-368-/3841

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

Z tego co widzę 6seu14c był też w toyocie Mercedesie i BMW więc o co chodzi,poza tym 7seu16c tak samo plus Porsche,mysle że nie trzeba tu nikogo za rękę prowadzić bo temat wygląda identycznie.

Opublikowano

Z tego co udalo mi sie wyczytac w moim przypadku powinna podejsc rowniez sprezarka od golfa V - 1K0820859. I faktycznie bede takiej szukal bo jest ich duzo wiecej na rynku. Natomiast jesli chodzi o te sprezarki od bmw to tak samo jak w przypadku audi b6 tam bylo kilka rodzaji danego modelu sprezarki. Jedne podejda, drugie nie. Wejdzcie sobie na allegro i wyszukajcie dajmy na to denso 6seu14c i zobaczcie ile jest roznych wariantow. Jak chcecie trafic 100% to trzeba szukac po tym dluzszym numerze.

Temat tych sprezarek jest na tyle niejasny i kazdy pisze co innego ze jak wkoncu uporam sie z tym problemem to napisze o tym jakis podsumowujacy temat w ktorym postaram sie strescic jakie sprezarki pasuja do avf-a.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...