Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Servotronic- działa połową mocy!


bart208

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postaram sie opisac moją sytuacje jak najdokladniej umiem. Otóż do 2 tygodni po kupnie samochodu nie było żadnych problemów ze wspomaganiem, chodziło lekko.

Pewnego razu, zaraz po odpaleniu silnika, zaczałem skręcac kierownica i wtedy w polowie obrotu przyblokowało ją na chwile, po czym zaczęła ciężko sie obracac(tak jak napisalem ok50% mocy wspomagania).

Przejechałem parę kilometrów, po czym auto stało ok godzine. Po odpaleniu problem znikl, wspomaganie chodzilo lekko. W nastepnych dniach powtorka, chwile po odpaleniu dzialalo normalnie, a pozniej przestawialo sie na ciezko.

W osatatnich dniach juz wogole przestalo dzialac lekko i caly czas dziala ciezko, od pierwszego rozruchu.

Nic nie wyje, nic nie stuka, wycieków nie ma, płyn czysty, pełny stan.

Ktos ma jakies pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identycznie w moim przypadku od samego początku. wszystko działa jak należy ale za ciężko, tak jakby maglownica była za mocno sciśnięta na regulacji ( sprawdzałem , ustawiałem można jedynie pogorszyć). Kierownica nie wraca na środek do końca, zawsze brakuje o tą mniej więcej szerokość dłoni  i co się z tym wiąże auto nie trzyma kierunku na wprost tylko trzeba korygować. Servotronic działa, bo gdy go wykoduję to jest jeszcze ciężej. Podejrzewałem opory na zwrotnicy-wahacze- sworznie ale po odpięciu drązków wszystko obraca się jak należy. efekt taki jakby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia albo któryś wąż nie miał swobodnego przepływu. Przy podniesionym przodzie bardzo ciężko skręcić koła rękami łapiąc za koło. Płyn jak nowy, żadnych dźwięków, wyć, stuków ,puków, błędów- nic. sprawdzałem krzyżaki na kolumnie, czy na drodze od kiery do przekładni jakichś oporów nie ma, wszystko o.k. Pierwsze podejrzenie-pompa ale to się ma nijak do tego, że bardzo ciężko jest obrócić kołami ( łapiąc za nie) na zgaszonym silniku. Niedrożny któryś  przewód, zacięty, zapieczony jakiś zawór?   Najlepiej to widać na tym filmiku od ok 1 minuty, kierownicy trzeba pomóc wrócić na środek:  

    Jechałem ostatnio Starą b6 bez servotronic i tam jakbyś nie kręcił kierą to zawsze po puszczeniu wróci żwawo na środek a w mojej trzeba non stop korygować bo jak przekręcisz w którąś ze stron to wróci ale nie do końca i auto będzie miało tendencje do jechania lekko łukiem w tę stronę. 

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, komoornik napisał:

Błędów nie ma?

Błędów nie ma. Chodzi o to ,że wszystko było dobrze do tej pory i to się stało nagle. Gdyby się coś zacierało to kierownica by stopniowo działała coraz ciezej. Wygląda to trochę tak jakby się jakiś zaworek zawieszał z początku, a teraz zawiesił już na stałe? 

 

U mnie jest inaczej niż na tym filmiku. Kierownica odbija normalnie, wraca na środek. Poprostu działa ciężko! 

Edytowane przez bart208
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, komoornik napisał:

Błędów nie ma?

Błędów nie ma. Chodzi o to ,że wszystko było dobrze do tej pory i to się stało nagle. Gdyby się coś zacierało to kierownica by stopniowo działała coraz ciezej. Wygląda to trochę tak jakby się jakiś zaworek zawieszał z początku, a teraz zawiesił już na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czary!? Dziś wracałem z pracy, zaparkowałem przy sklepie. Po powrocie z zakupów wspomaganie działa jak należy. Ciekawe tylko na jak długo?

Tym samym można wykluczyć chyba pompę i magiel gdyż narazie wszystko działa poprawnie. Czyżby coś z elektroniki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe, może elektronika a może coś się zacina. Ciężko wyczuć. Jakbyś podłączył VCDS i wykodował na chwilę serwotronic to byś spawdził czy to elektronika świruje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwadrian napisał:

No ciekawe, może elektronika a może coś się zacina. Ciężko wyczuć. Jakbyś podłączył VCDS i wykodował na chwilę serwotronic to byś spawdził czy to elektronika świruje.

 

Ale co to da że wykoduje servotronic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że jak wspomaganie po czasowym wykodowaniu servotronic będzie się zachowywać jak podczas awarii to będziesz miał odpowiedź co za tę awarię odpowiada.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jak go wykodowac? Nigdy tego nie robilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć kabel diagnostyczny, wejść w moduł MCE09 

MCE 09 ---> LongCodingHelper ---> Coding 07 ---> BYTE 7 ---> Bit 0 zmiana z 0 na 1 .

Jednak jeśli sam nie robiłeś kodowań to najpierw poczytaj jak to zrobić lub poproś kogoś kto ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś tam działałem przy mojej A3, więc nie powinno być problemu. Chciałem wiedzieć gdzie szukać. Jak znajdę chwilkę to wykoduje i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: Błędów na fisie nie pokazywało, jednak po podłączeniu vcdsa coś sie pokazało:

1 Fault Found:

02838 - Solenoid Valve for Servotronic (N119)
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 159
                    Mileage: 162799 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.07.09
                    Time: 17:34:00

Przez ostatnie pare dni wspomaganie raz działało, raz nie.

Dnia 19.07.2017 o 06:24, iwadrian napisał:

Musisz mieć kabel diagnostyczny, wejść w moduł MCE09 

MCE 09 ---> LongCodingHelper ---> Coding 07 ---> BYTE 7 ---> Bit 0 zmiana z 0 na 1 .

Jednak jeśli sam nie robiłeś kodowań to najpierw poczytaj jak to zrobić lub poproś kogoś kto ogarnia.

Próbowałem wykodować, ale nie mam "Byte 7" u siebie!

20273739_1427394717355018_1445707739_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że jest jakiś problem z instalacją lub samym zaworem w maglownicy. Może styki we wtyczce po prostu zaśniedziały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajt i bit to nie to samo ;)

0000000-> 00000000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Po wymianie czujnika servotronic problem znikł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...