Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jak równa praca silnika ?


samuray

Rekomendowane odpowiedzi

tak kolego samuray wyśmiej teraz mechanika silniki abc w A4 niemaja i niemialy przeplywki inaczej bylo w 100 i 80 ale tesniliniki mialy inne pompy oleju inne wtyskiwacze inne miski olejowe sporoczesci innych bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego qrek,

jak możesz to zrób zdjęcie tego miejsca i tej uszczelki, bo nie mam obecnie ETK'i.

No i najważniejsze, czy to pomogło ?

qrek pewnie miał na myśli uszczelkę oznaczoną nr dwa na poniższym rysunku. Dodam że u mnie jak odkręcałem przepustnice to wyglądała ona całkiem nieźle.

337ad6326d598d17.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję się do błędu. Oparłem się na opinii jednego z forumowiczów konkurencyjnego forum :wallbash: który pomylił MPI i MPFI potem spojrzałem w VAGa, posłuchałem mechanika i galimatias gotowy. Poczytałem Etzolda, wyśmiałem mechanika, temat przepływki w ABC uważam za zamknięty. Co do uszczelki - chodziło mi o tą

http://www.geocities.com/MotorCity/4475/V6Fix.html Tu gość pisze o A100 ABC ale na wspomnianym forum ludzie piszą że to samo jest w A4 B5 ABC. Stąd ten pomysł. A że kwota mała to co szkodzi spróbować. Jeszcze jej nie odebrałem z ASO bo nie mieli i musieli z Poznania ściągać, ale jak wymienię nie omieszkam poinformować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jestem tez ciekawy efektu, daj znac co i jak moze jakies fotoski, dajznac czy pasuje do abc w a4 (bo te wersje silnikowe sie roznia) czy wogole cos m pomogło czy nie[br]Dopisany: 24 Styczeń 2009, 12:16_________________________________________________i co cisza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie wypowiadam bo zostało mi zmierzenie ciśnienia na garach i podmianka cewki ale nie mam kiedy. Jednak zauważyłem że ściągając pojedynczo przewody zapłonowe z cewki silnik inaczej reaguje - jak ściągam te od strony chodnicy bardziej telepie jak te od str. kolektora ( szczególenie jeden ) to silnik prawie nie reaguje jednak iskra jest chociaż wydaje mi sie troszkę słabsza. Bo z tej pierwszej cewki jak zdejmę przewód to przebija nawet na mocowanie. No i szykuje się żeby założyć na chwilę inna cewkę konkretnie od kolegi który ma identyczny silnik i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana na lepsze i zastanawiam się w związku z tym gdzie dokładnie podpięty jest drugi przewód od cewki - bo jeden jest do modułu na obudowie filtra powietrza. Coś mi się wydaje że aby dostać się do drugiego trzeba będzie odkręcić zbiornik wyrównawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie troche pogoda wyprostuje sprawdze cewki podmienie i sprawdze[br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 12:03_________________________________________________powiem wam ze rozmawialem dzisiaj z gosciami z aso i pamietają jak klienci jezdzili rocznymi autami na gwarancji z problemem drgania i wibracji lekkich silnika, usterki nie mozna bylo usunac, mają mi poszukac tylko jak wtedy sie audi ustosunkowalo do tego[br]Dopisany: 31 Styczeń 2009, 07:53_________________________________________________qrek i co zmieniales uszczelke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nagrajcie swoje silniki porównamy jak to jest z tą nierówną pracą :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat żyje :hi:

Można nagrać. U mnie ciągle nierówno, generalnie jeździ się super, ale na jałowym silnik szarpie i drga ;(

Wydaje mi się, że nie powinno być czegoś takiego przy 6 cylindrach. Gdzie ta kultrura pracy ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na początku też chodził nie równo.

Kable wymieniałem.

I świece również ale nie pomogło.

Pomógł zabieg.

Czyszczenia przepustnicy + silikon

Czyszczenie kolektora dolotowy powietrza + uszczelnienie na silikon. (żeberka)

Sprawdzenie drożności i wymiana rurek podciśnieniowych.

Uszczelnienie obudowy kolektora na silikon.

Zauważyłem że silnik równo chodzi, pomimo tego wskazówka od obrotów faluje.

Efekt ten ustał po wymianie licznika.

Mam natomiast inną bolączkę z tym silnikiem. Jak jest bardzo gorąco albo po długiej trasie wypada mi zapłon na benzynie i gazie.

ale to już inna bajka...

Link do pracy mojego silnika na gazie

http://www.youtube.com/watch?v=rY83eNIkiCg

na benzynie

http://www.youtube.com/watch?v=w9l7L2_dD7E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz z tym kłopot sprawdz czujnik położenia wału

na pracującym i niepracującym silniku

czasami pojawiają sie tam zakłócenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Chciałbym się przywitać na początek.

Teraz ja jestem posiadaczem tego audi kolegi Samuray-a, podobieństwo nicków nie jest przypadkowe, jestem jego bratem :>

Oczywiście uszczelka nie została jeszcze założona z braku czasu, niemniej jednak będę musiał wziąć się za to w wolnej chwili.

Pytanie jednak czy to pomoże ?

Ostatecznie wypróbuję numer z silikonem ...

Pytanie główne: umówiłem się na zagazowanie auta w czwartek i trochę się boję, że ten feler z nieszczelnością układu dolotowego może spowodować, że na gazie będzie to chodziło jeszcze gorzej ...

Jakie jest Wasze zdanie? Jeżeli tak to będę musiał wstrzymać się z tym gazikiem, ewentualnie poprosić fachmana aby to zrobili przed gazowaniem ;(

Odświeżam temat bo ta nierówna praca to coś czego nie powinno być ...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montuj junkersa dopóki nie ogarniesz tematu nieszczelnosci

gaz nie jest taki "wyrozumiały" jak benzyna

pojawia sie trudnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobną bolączkę z obrotami na jałowym- jest tak że co jakiś czas (ok10sec.) delikatnie zafaluje, gdyby nie to, to w ogóle nie słyszał bym go i nie czuł :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale w końcu wymieniłem tą wspomnianą przeze mnie wcześniej uszczelkę ( i przy okazji kilka okolicznych wężyków ciśnieniowych) i chciałem się podzielić spostrzeżeniami:

- równiejsza praca na wolnych - przedtem nie było źle ale teraz szarpnięcia są sporadyczne

- chyba troszeczkę mniejsze spalanie - to jeszcze czas pokaże, bo na razie wyszło mi 12,5l/100km gazu w trasie ale niezbyt spokojnie

- przestał gwizdać (przy 130-140km/h przy dodawaniu i odejmowaniu gazu było słychać taki cichy gwizd jakby jakieś lewe powietrze łapał)

Jak zrobię więcej km to napiszę czy są jeszcze jakieś inne efekty uboczne :)

Cała wymiana banalnie prosta tylko klucz 10 i śrubokręt - najdłużej zajęło mi pojechanie innym autem po wężyk ciśnieniowy o średnicy 4mm.

PS. A przy okazji - do czego jest taki wężyk łączący ten plastkikowy element i przepustnicę? U mnie był całkowicie zapchany więc go wymieniłem. Mam go nawet na zdjęciu ale nie wiem jak je umieścić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oekawe m oze tez zamowie uszczelke masz moze numer tej uszczelki ? do zamowienia w aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wezyk u mnie te byl calkowicie nie drozny, po wymianie jak u kolegi rowniejsza praca silnika tzn szarpniecia sa ledwo odczuwalne ! a kolego ten czarny duzy plastik z tyłu to zbiornik podciśnienia :) jutro wymienie sobie ta uszczelke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za odgrzanie kotleta ale... kiedys nawet tego nie czulem a pod maseczke zagladalem sporadycznie. Otoz znajomy utwierdzil mnie ze moj silnik sie trzesie i czuje on wibracje na fotelu pasazera. Na fotelu kierowcy czuc minimalnie. Lewarkiem na jalowym troszke rzuca, koncowka wydechu rowniez troche drzy. Wczesniej nie przejmowalem sie bo w tym temacie piszecie ze tak wlasnie znaczna czesc posiadaczy ABC ma (wibracje na nadwoziu).

Zainsteresowalem sie tematem efekt jest taki. Silnikiem trzesie (znacznie - po podniesieniu maski widac ze silnik sie telepie, wezyk od zbiorniczka wyrownawczego skacze jak szalony - szklanka z woda nie zdalaby tu egzaminu napewno) Wszystko to dzieje sie tylko na wolnych obrotach po rozgrzaniu (obroty na VAGu maja wartosc 704 obr/min jednak od czasu do czasu skacza w zakresie 691 - 717 obr/min) . Podpialem VAG'a. Zadnych bledow.

Sprawdzilem cewki, kable, swiece - pracuje na wszystkich cylindrach. Wymienione dwie poduszki pod silnikiem jednak jedna uzywana zalozona jest od innego silnika (zielona sruba zamiast niebieskiej).

Drugie spostrzezenie - po zalaczeniu klimatyzacji silnik jeszcze bardziej sie trzesie, na VAGu obroty wzrastaja do ok 750obr/min i tez skacza +/- 20obr.

Elektryk zasugerowal zeby sprawdzic wtryski... po odlaczaniu kazdego wtrysku (jego zasilania) z glowicy po stronie pasazera silnik trzesie sie jeszcze bardziej natomiast zdejmujac zasilanie wtryskiwaczy z glowicy po stronie kierowcy silnik trzesie sie mniej. Nie wiem czy tak ma byc. Czy to jakas wskazowka.

Panowie co sprawdzac dalej, gdzie szukac przyczyny?

Zaczalem przegladac katalog czesci w IC i wychodzi na to ze w tym silniku jest dwumasowe kolo zamachowe. Czy tutaj bedzie przyczyna? Sprzeglo chodzi jak powinno i jak w kazdej innej A4, nie slizga sie, nie szarpie. Po dodaniu troszke gazu i 3maniu silnika na obrotach ok 1000obr/min silnik sie nie trzesie, wibracje ustaja. Trzesie sie tylko po calkowitym rozgrzaniu. Moc , przyspieszenie , spalanie mysle ze bdb jak na 12 zaworowa jednostke. Przyspieszenie do 100km/h przynajmniej jak fabryka, predkosc ok 200km/h to zaden problem, spalanie w ok 11,5 l w miescie.

Czy jak w dieslu jest tu tlumik drgan w postaci plecionki ktora podobno moze powodowac takie drgania?

Przebieg udokumentowany ksiazka i potwierdzony osobiscie w ASO - 190tys km.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...