jwozni Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam Wszystkich. Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o elektromechanikę samochodową. Mam problem z zaworem magnetycznym sterującym w jakiś sposób turbosprężarką, mam na myśli taki zaworek który znajduje się po lewej stronie silnika i jest połączony rurką z przewodem intercoolera i niestety po wyłączeniu silnika cały czas pracuje czyli przełącza się wydając dość głośny dźwięk (ciągłe pykanie) powoduje to rozładowanie akumulatora po pewnym czasie, Czasem można to wyłączyć włączając zapłon ale niestety nie zawsze to działa i trzeba odłączyć akumulator. Byłem już w serwisie Boscha i coś tam robili ale niestety niewiele to dało. Wielka prośba o informacje co to może być i w czym może leżeć problem oraz gdzie w Warszawie lub lublinie można się z tym udać żeby ostatecznie usunąć usterkę?? Jeśli ktoś się spotkał z czymś takim bardzo proszę o informację. Poza tym samochód pali jeździ i nic się nie dzieje. Pozdrawiam Jacek
Rogalotti Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Do tego zaworu dochodza dwa kableki. Jest on sterowany bezposrednio ze sterownika silnika. W momencie kiedy wyjmujesz kluczyk ze stacyjki gina sygnaly na wyjsciach sterownika silnika. To co opisujesz wyglada tak jakby ten zawór nadal dostawał zasilanie. Albo sterownik dalej jest zasilany (problem w instalacji przy sterowniku - nie realne) albo cos jest namieszane przy instalacji zaworka i dostaje on stałe pewne zasilanie. Mam rozumiec ze po wyłaczeniu silnika nawet xx czasu potem słuchac ze zaworek cały czas pracuje ? Pozdrawiam
jwozni Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2009 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zgadza się że bzyczy on cały czas aż do rozładowanie akumulatora, robiłem też taki test że odłączyłem kable od zaworka i niestety dalej ciągnął prąd aż do rozładowania akumulatora. Posiadam ten samochód już dość długo i przynajmniej od czasu kiedy ja go mam nikt specjalnie nie kombinował przy instalacji. Pozwolę sobie przenieść korespondencje na kanał prywatny. Pozdrawiam
Rogalotti Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zgadza się że bzyczy on cały czas aż do rozładowanie akumulatora, <b>robiłem też taki test że odłączyłem kable od zaworka i niestety dalej ciągnął prąd aż do rozładowania akumulatora</b>. Posiadam ten samochód już dość długo i przynajmniej od czasu kiedy ja go mam nikt specjalnie nie kombinował przy instalacji. Pozwolę sobie przenieść korespondencje na kanał prywatny. Pozdrawiam To juz graniczny o zjawiska paranormalne . Myśle że problemy masz dwa, jeden dot faktycznie tego zaworka natomiast drugi, inny powodujacy wziekszony amperaz na aku w momencie spoczynku przez co padaja Ci akumulatory. Pozdrawiam.
Lishoo Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 A ja mam pytanie dość głupie nie masz przypadkiem webasto ? ja gdy wyłączę webasto to przez jeszcze parę minut słychać takie pykanie i jakąś pompkę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się