Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże zużycie oleju


kkrzysiekk555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu mam problem z ubywaniem oleju w swoim 1.8T. Dokładnie ok pół litra na tydzień, czyli jakieś ok 300 km. Dodam, że kilkanaście dni temu zostało zregenerowane turbo, wymieniona odma, i sprawdzałem ciśnienie na cylindrach to jest 10,7  na trzech i na czwartym 11.0 czyli raczej ok, Auto, nie dymi, nawet na zimnym przy zapalaniu nawet niebieskiej chmurki nie puści ani ani, płyn chłodniczy czysty i nie ubywa, czyli uszczelka to nie jest. Panowie gdzie tkwi błąd? Dodam, że nic od spodu nie kapie, silnik suchy a olej jaki jest zalany teraz to Elf 5w40. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wycieków to musi go spalać innej możliwości nie ma. Na pewno dokładnie sprawdziłeś czy gdzieś nie ma wycieku, masz osłonę pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, osłona była ściągana, suchutko jest, nie ma się do czego przyczepić, każdy mi mówi, że taka ilość to by było niebiesko za aautem a tu niestety nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij wąż co idzie do intercoolera i sprawdź czy nie pływa w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to dzisiaj tu od przepustnicy czysto i z kanału ten dolny od intercoolera no i może w całym wężu było pół kieliszka oleju, jak już prędzej mówiłem turbinka była robiona bo stwierdzili, ze to ona była przyczyną picia oleju ale trefna diagnoza a mi ubyło 800zł za regenerację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób próbę olejową i ewentualnie można spróbować zbadać skład spalin. Wychodzi, że go spala. Nie masz okopconej końcówki wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzykujesz 5ml oleju pojedynczo do cylindrów i mierzysz kompresje. Jeśli kompresja wyraźnie wzrośnie to wina pierścieni (zapieczone, zużyte), bez zmian to nieszczelność zaworów. Tak w skrócie. U Ciebie kompresja jest równa więc ciężko się czegoś doszukiwać (może trochę zapieczone pierścienie). Miałeś jakieś ubytki oleju przed regeneracją turbiny, czy zaraz po tym Ci się tak zrobiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem, ale pojawiło się to nagle, bo tak na 12-15tyś km to oleju może max 0.5l wypił i nagle polubił olej no i pali go coraz więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...