Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Telepanie budą na każdym biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem takiego typu ze przy dodawaniu gazu prawie na kazdym biegu zaczyna telepac buda , przewaznie okolo 2-3 tys obrotow na kazdym biegu, najbardziej czuc to na 5 kolo 100 km na godz, po odpuszczeniu gazu ustaje, mechanik powiedzial ze to dwumas moze miec racje ????

Opublikowano
59 minut temu, gonzalez09 napisał:

przewaznie okolo 2-3 tys obrotow na kazdym biegu, najbardziej czuc to na 5 kolo 100 km na godz

Jak w takim zakresie obrotów i podczas intensywnego przyspieszania to na pewno nie jest wina koła dwumasowego :decayed:

Posprawdzaj czy przeguby wewnętrzne nie mają luzów :hi:

Opublikowano

Spr przeguby nie maja luzow, znajomy mowil ze to tez moze byc wina pompowtryskow, to juz kurde nie wiem co robic, moze ktos podpowiedziec cos

Opublikowano
8 godzin temu, gonzalez09 napisał:

Spr przeguby nie maja luzow, znajomy mowil ze to tez moze byc wina pompowtryskow, to juz kurde nie wiem co robic, moze ktos podpowiedziec cos

Opisz dokładnie jak wyglądała procedura sprawdzania luzów na przegubach wewnętrznych :naughty:

Dopiero wtedy Ci powiem czy była dobrze przeprowadzona :hi:

Opublikowano
Dnia 31.08.2017 o 22:35, piotrsob1 napisał:

Opisz dokładnie jak wyglądała procedura sprawdzania luzów na przegubach wewnętrznych :naughty:

Dopiero wtedy Ci powiem czy była dobrze przeprowadzona :hi:

Wszedl gosciu pod auto i nie wiem czy rekami spr czy jak, ale mowil ze przeguby dobre, niestety nie znam sie za bardzo wiec nie moglem go spr

Opublikowano
Dnia 2.09.2017 o 08:52, gonzalez09 napisał:

Wszedl gosciu pod auto i nie wiem czy rekami spr czy jak, ale mowil ze przeguby dobre, niestety nie znam sie za bardzo wiec nie moglem go spr

Na czym stało auto jak te przeguby sprawdzał ?:decayed:

Opublikowano
Dnia 2.09.2017 o 08:52, gonzalez09 napisał:

Wszedl gosciu pod auto i nie wiem czy rekami spr czy jak, ale mowil ze przeguby dobre, niestety nie znam sie za bardzo wiec nie moglem go spr

Powiem Ci na moim przykładzie, że sprawdzanie luzu na przegubie wewnętrznym to tylko po zdemontowaniu półośki. U mnie na aucie luz był ledwie co wyczuwalny a po wyjęciu półośki już całkiem spory. Do tego też miałem wibracje budy przy mocnym przyśpieszaniu. Wczoraj wymieniłem przeguby i wibracje ustały.

Opublikowano

Na podnosniku, ale wczoraj bylem u xbajomego mechanika przejechal sie i odraxu powiedzial ze luz jest na przegubach srodkowych i dlatego tak telepie, a inni juz chcieli mi kur dwumase wydzierac

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, gonzalez09 napisał:

Na podnosniku, 

Domniemywam że to był podnośnik kolumnowy, którego łapy podnoszą auto za progi lub podłogę a koła zwisają swobodnie.

Jeżeli tak, to więcej już do tego mechanika nie jedź , chyba żeby mu powiedzieć co o nim myślisz :decayed:

Luzy na przegubach sprawdza się jak auto stoi na kołach , czyli abo kanał albo podnośnik ale najazdowy , na którym auto na kołach stoi :decayed:

Masakra :facepalm:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
40 minut temu, piotrsob1 napisał:

Domniemywam że to był podnośnik kolumnowy, którego łapy podnoszą auto za progi lub podłogę a koła zwisają swobodnie.

Jeżeli tak, to więcej już do tego mechanika nie jedź , chyba żeby mu powiedzieć co o nim myślisz :decayed:

Luzy na przegubach sprawdza się jak auto stoi na kołach , czyli abo kanał albo podnośnik ale najazdowy , na którym auto na kołach stoi :decayed:

Masakra :facepalm:

Noi wlasnie dlatego chce bardzo podziekowac za podpowiedzi, jak by nie to to bym zabulil za dwumase a telepanie by nie ustalo, pseudo mechanicy kur....

Opublikowano
W dniu 3.09.2017 o 13:02, Damjan napisał:

Powiem Ci na moim przykładzie, że sprawdzanie luzu na przegubie wewnętrznym to tylko po zdemontowaniu półośki. U mnie na aucie luz był ledwie co wyczuwalny a po wyjęciu półośki już całkiem spory. Do tego też miałem wibracje budy przy mocnym przyśpieszaniu. Wczoraj wymieniłem przeguby i wibracje ustały.

A kolego wymieniales cale poloski czy same przeguby ? Bo ja jeszcze tego nie rozbieralem dopiero jaak wroce do pl to sie za to zabiore

Opublikowano

Wymieniłem same przeguby wewnętrzne. Nie ma sensu wymieniać całych półosiek jak są dobre (zwłaszcza, że nowe tanie nie są).  Wsadziłem do siebie przeguby Lobro i teraz mam spokój.

Opublikowano
W dniu 1.10.2017 o 15:36, Damjan napisał:

Wymieniłem same przeguby wewnętrzne. Nie ma sensu wymieniać całych półosiek jak są dobre (zwłaszcza, że nowe tanie nie są).  Wsadziłem do siebie przeguby Lobro i teraz mam spokój.

A czy jak bd jezdzil jeszcze przez miesiac na takich przegubach to nic sie nie stanie z polosiami ? Jak poznam jesli sie juz nie bd nadawaly do ponownego zalozenia

Opublikowano (edytowane)

Na uszkodzonym (około miesiąc zanim zdiagnozowałem) przejechałem gdzieś 1000 km i nic się nie stało.  Wydaje mi się, że jak będziesz unikał mocnych przyśpieszeń i długich tras to nie powinno nic się stać. Ale to tylko moja opinia. Niech bardziej doświadczeni koledzy się wypowiedzą. Istnieje też ryzyko, że jak padnie Ci całkiem przegub to dalej pojedziesz tylko na lawecie.

Edytowane przez Damjan
Opublikowano

Damjan jaki koszt robocizny przy wymianie przegubu?

 

Opublikowano (edytowane)

Ile za sam przegub to Ci nie powiem bo wymieniłem na raz 2 przeguby wewnętrzne i poduszkę na skrzyni. Zapłaciłem za to 200 zł.

Edytowane przez Damjan
Opublikowano

Damjan powiedz mi jeszcze jedna rzecz- czy jedynym objawem przegubu wewnetrznego byly wibracje(telepanie buda) przy przyspieszaniu i czy westepowalo to na kazdym biegu?

miales wibracje w podlodze przy wiekszych predkosciach np przy 140km/h

 

Opublikowano (edytowane)

Jedyne objawy jakie miałem to: wibracje budy przy mocnym przyśpieszaniu (najmocniej na 2 i 3 biegu. Na 4 i 5 słabsze ale też były), szarpnięcie po wciśnięciu sprzęgła i drgania lewarka podczas przyśpieszania. Wibracji przy prędkości autostradowej o dziwo nie miałem (a u innych forumowiczów z którymi pisałem takie objawy się pojawiały).

Edytowane przez Damjan
Opublikowano (edytowane)

juz sam nie wiem czy pada mi dwumas czy przegub wewnetrzny , eh,

ja mam telepanie buda na 4 i 5 biegu przed osiagnieciem 2100 obrotow( powyzej tych obrotw telepanie ustaje jak reka odjol) 

na innych biegach nie mam tych objawow

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście najpierw przyjrzałbym się tym przegubom. Tańsza opcja od dwumasu i bardziej prawdopodobna.  Kilka postów wcześniej podana była procedura sprawdzania przegubów.  A drgania lewarka masz przy butowaniu? 

Edytowane przez Damjan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...