Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów 1.8T BEX quattro 215KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
 

Bardzo proszę o analizę logów silnika 1.8T BEX na Pb. Autko kupiłem kilka tygodni temu ze zmienioną mapą z 190 KM --> 215 KM (304 Nm). Piszę gdyż nie podoba mi się wgrany program. Silnik mechanicznie seria.

Pierwszą rzeczą, która mi się nie podoba to fakt, że turbina zaczyna ciągnąć od ok. 2800 obr/min. Do tych obrotów jedzie tak sobie, a po ich przekroczeniu dopiero czuć przyspieszenie. Według logów pełne doładowanie uzyskuje przy 3700 obr/min WTF? Czy tak ma być? Nie powinna uzyskiwać max ciśnienia doładowania na niższych obrotach? Czy może to być związane z jakaś nieszczelnością w dolocie? P.S. W następnym wątku BEX kolegi mpj92 przy 2800 obr/min ma już 2200 mbar!

Po drugie nie podoba mi się ten program jako laikowi, bo prawie w całym zakresie obrotów ustawione jest dmuchanie 1mbar a turbina nie daje rady. Pomijając program czy nie widzicie tu jakiegoś problemu.  Może program jest za mocny...

Bardzo proszę prześledzić grupy 002, 003 i 020.  Nie udało mi się jeszcze wykonać pozostałych logów, bo mój laptop zbyt krótko pracuje na baterii :(

Dynamiczny:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_L2A15.html
Grupy 002, 118: http://vaglog.pl/log-002_118_755eV.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_kc9O6Ej.html

Dziękuje.

 

 

 

Edytowane przez djluzak
Opublikowano

Program troche przesadzony, trzeba zrobić reszte logów, przynajmniej 002+033, nie powinno tak być, turbo jest już na wykończeniu albo masz nieszczelność, sprawdz dolot i  zrob 118 z odpieta wtyczką od n75.

Opublikowano

Tak zrobię jak piszesz ale teraz nie mam jak. Zrobiłem na szybko taki test, że odpiąłem wtyczkę od N75 i ładowanie nie było w ogóle. Auto jechało jak zwykłe 1.8 bez turbo. Czy tak ma być ?

Opublikowano (edytowane)

Udało mi się zrobić jedynie logi:

Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_VXtY24.html

Co myślicie o przeplywce i sondzie? na moje oko przeplywka wydaje się ok.  Dochodzi do 160 g/s powietrza.

Sprawdzałem też dolot na szybko i nie wygląda żeby gdzieś były przedmuchy. Jedyne co to wymieniłem węza od odmy przy wejściu do chłodnicy oleju bo rozleciał mi się w rekach. A dostęp pod kolektorem był slaby...:(

Wrzucam tez wykres zrobiony na podstawie danych z VAG-a.

turbina_bex.jpg

Niebieska linia to grupa 115 - mój pomiar, czerwona to ciśnienie zadane przez program a fiolet to BEX seryjny innego usera z forum.

Jak widać turbo bardzo póxno wstaje ale zastanawia mnie jeszcze fakt czemu przy 4200 obr/min ciśnienie spada????

 

 

 

Edytowane przez djluzak
wrzuciłem o 1 wykres za duzo
Opublikowano

Czy robić 118 z odpiętą wtyczką jeśli auto jest wtedy mułem?

Opublikowano

Chodziło o to żebyś zrobił loga z odpietą wtyczką, tak auto jest wtedy mułem bo turbo ładuje tylko tyle na ile ustawiona jest gruszka w turbinie, patrząc na te logi to nie objdzie się bez zdjecia kata i sprawdzenia stanu muszli bo pewnie jest popekana dlatego późno wstaje i niedoładowuje górą, program jest też kiepski wystarczy spojrzeć na afr.

Opublikowano

Udało mi się zrobić loga z odpięta wtyczką:

Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_rif38q2.html

ale nic mi to nie mówi oprócz tego ze chyba jechałem w trybie awaryjnym i że ładowanie jest na poziomie 0,2 bar. Czyli jak możesz napisz mi co z tego wynika....

Mam taki zamiar, żeby wyjąc turbinę z auta i zobaczyć jak wygląda.

AFR jest dodatnie czyli mieszanka jest za uboga, dobrze to rozumiem? Czy coś złego grozi silnikowi jak będę na tym kiepskim programie jeździł?

Opublikowano

Tak prawdopodobnie cos nie tak z turbina, przynajmniej musisz zdjąc kata i obejrzec w jakim stanie zeliwo i czy klapka nie ma nadmiernego luzu, w logu laduje mniej niz powinno, przy sprawnej turbinie powinno byc ok 0.3 bar.

Opublikowano (edytowane)

Łukasz13 nieźle go rozkminiłeś. Wymontowałem turbinę z auta i tak jak zakładałeś - żeliwo jest pęknięte między katem a klapka WG w dwóch miejscach. Nie jest to jakaś duża szczelina, ale przy wysokich temp. z pewnością się rozszerza.

Jeśli chodzi o klapkę to nie powiem, żeby jakoś mocno była docisnięta - wyczuwalny jest luz na poziomie 0,2-0,4 mm.  Wirnik nie ma luzu osiowego, tzn, ma minimalny i chyba taki jest w normie.

Czyli co teraz? Regeneracja turbo? Możesz mi powiedzieć na podstawie logów jakie było ustawione ciśnienie doładowania? 1,1 bar?

 

Image00005.jpg

Image00003.jpg

Edytowane przez djluzak
zmiana rozmiaru jpg
Opublikowano

1.1 bar opadajace do 0.9 w gornej czesci obr, to 0.9 i tak jest nie realne do osiagniecia dla tej turbiny od 6 tys obr.

 

Zrob jeszcze jedna fote dokladniejsza bo nie wiem o ktorych peknieciach piszesz, bo te na bokach co masz na fotce to nie przeszkadzaja.

Opublikowano

Wybacz ale nie zdążyłem zrobić zdjęć bo oddałem turbinę do regeneracji dla świętego spokoju. Nie chce mi się jej wyjmować co chwilę.

Pisałem o tych pęknięciach na bokach wewnątrz - myślałem że mają jakieś znaczenie ale gość od turbin powiedział mi że większość turbin jest pęknięta i nie ma się czym przejmować (tak jak napisałeś). Zmierzył jakimś manometrem ciśnienie w gruszce i wyszło mu 0,2 bar jak dobrze kojarzę i powiedział ze to mało i powinno być dużo więcej i że na wirniku jest luz osiowy przez który też może nie pompować. A ja myślałem ze taki minimalny luz jest w porządku. Do tego klapka była za luźno i może to wszystko do kupy powodowało ze późno wstawała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...