NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Witam wszystkich męczy mnie ostatnio e46 które non stop chodzi mi po głowie, głównie silniki diesla dlatego, iż do tej pory śmigałem audi a4 b5 z słynnym 1.9 tdi 110 km i przyzwyczaiłem się do minimalnego spalania no i właśnie teraz pojawia się pytanie czy warto z b5 przesiadać się do bmw e46? Czy odczuję faktyczną różnice w postępie technologicznym czy dać sobie spokój?
Dreger Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Moim zdaniem wszystko będzie zależeć od stanu obu aut. Tak jak kolega powyżej napisał bmw prowadzi się lepiej (inaczej ) od audi z uwagi na napęd na tył i lepszy rozkład mas. Natomiast diesle bmw w tym modelu - myślę o 2,0d są podobno dużo trudniejsze i droższe w serwisie od 1,9 tdi. Łatwiej trafić na minę. Dlatego różnice na pewno poczujesz ale czy na lepsze?
NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Dlatego właśnie moje wątpienie, jechałem e46 znajomego co prawda 1.9 benzyna ale chodziło mi głównie o wygodę i prowadzenie i według mnie klasa wyżej niż audi, jeżeli chodzi o silnik to praktycznie niesłyszalny w środku, prowadzenie też bajka, audi nie odważył bym się wchodzić w zakręty z taką prędkością jak bmw po prostu brak tej pewności prowadzenia. Z drugiej zaś strony ciężko mi dojść do jakiegoś konkretnego wniosku w związku właśnie z niezbyt pochlebnymi opiniami na temat silników diesla w BMW a na benzyniaka raczej mnie nie stać, gdyż raczej sporo jeżdżę.
NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Dlaczego tak twierdzisz mógłbyś jakoś rozwinąć swoją opinie?
Dreger Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Bo to niezawodona, tania w esploatacji i względnie dynamiczna jednostka. Co do samego komfortu jazdy ( nie mówię o precyzji prowadzenia ) to nie sądzę aby pomiędzy e46 a b5 była duża różnica. Chyba że b5 już mocno wyeksploatowana a e46 po remoncie Miejsca w środku też moim zdaniem jest podobnie.
NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Właśnie tutaj pojawia się problem audi które mam aktualnie co prawda nigdy mnie nie zwiodło nawet w dłuższych trasach (1200km) i zawsze zaskakiwało tym jak niewiele paliwa potrzebuje jadąc około 120km/h na autostradzie, lecz niestety nie udało mi się kupić dość zadbanego egzemplarza (poprzedni właściciel musiał mieć autko totalnie w d*pie :/ ) i ile bym nie zrobił zawsze pojawia się problem to z klimatyzacją, to z skrzynią biegów, zawieszeniem aż po niekończącą się opowieść o wodzie wlewającej się do samochodu z którą walczę już pół roku niestety bezskutecznie, stąd też mój zamysł by sprzedać audi dołożyć około 12.000 zł i kupić coś sensowniejszego.
Dreger Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 A to wszystko jasne. Wiadomo kupić zadane auto w rozsądnej cenie nie jest łatwo. Czyli chcesz sprzedać swoje za powiedzmy 7-8 tyś dołożyć 12 i kupić coś w okolicy 15-16 tyś ( musi Ci zostać ok 3 tys na pakiet startowy ) Więc na twoim miejscy raczej rozglądał bym się za b6 lub inną marką, trwałą i tanią w serwisie/naprawach. E46 z dieslem niestety może w przypadku naprawy/awarii kosztować sporo. Jak coś w dieslu to może Vectra z 1,9 jtd?
NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opel raczej odpada chciałbym auto troszkę bardziej z duszą niżeli dupowóz przewożący jedynie z punktu a do punktu b. Dlatego też raczej zastanawiam się nad BMW lub audi choć ciekawi mnie właśnie to pierwsze jedyny mankament to to iż silniki diesla z BMW nie słyną z niezawodności tak jak 1.9 tdi vaga.
Axel1 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Ha ha, ( w miarę ) niezawodne silniki 1.9 tdi to się skończyły na Audi A4 B6 (Golf IV, Passat B5) na pompowtryskach. Potem jest równia pochyła i jakość przechodzi w jakoś. Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez Axel1
NewbieOne Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Więc powracając do tematu nie warto przesiadać się z B5 na E46?
coal Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 mam małe porównanie, miałem a4 b5 110 koni względnie niedawno, a brat jeździ bmw e46 2.0d 150koni oba w kombi, przesiadając się poczujesz różnicę w dynamice, prowadzeniu no i e46 może być te kilka lat młodsze . Co do audi jeśli nie masz egzemplarza "dopieszczonego" może warto zaryzykować i przesiąść się do bmw, koszty nie powinny Cię "zjeść" jeśli kupisz utrzymany egzemplarz ( nie ma się co bać przebiegu 300k bo te poniżej to albo kosmos cena albo kręcone) polecam szukać w De, drożej wyjdzie ale w Polsce będzie bardzo ciężko takie bmw kupić, plusy bmki to też spalanie przy fajnej dynamice, ale będzie drożej - moim zdaniem e46 jest na jednej linii z b6tką, wybór należy do Ciebie, wyszukaj jakieś auto blisko, udaj się na przejażdżkę, poczytaj w necie o silnikach itd, ostatecznie sam musisz wybrać.
Wojto Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) Mój tata od kilkunastu lat jeździ a4 1,9 TDi Ajm. Ja przez prawie 3 lata miałem E46 3,0d. A4 ma odrobinę większy bagażnik ale za to mniej miejsca na nogi na tylnej kanapie. Jakość wykończenia wnętrza lepsza w BMW (może dlatego, że miałem bardzo bogatą wersję) choć w audi też jest bardzo dobrze. Prowadzenie lepsze w BMW, komfort porównywalny. W BMW w zawieszeniu nie wymieniłem nic i nic się nie działo. W A4 co jakiś czas daje o sobie znać skomplikowane zawieszenie przednie. Moim zdaniem największym problemem E46 jest korozja. Nawet w bezwypadowych egzemplarzach jest powszechna. A4 jak bezwypadkowe to nie rdzewieje. Jeśli już chcesz się przesiąść na E46 i diesla to koniecznie 330d. Wtedy będzie miało to sens bo poczujesz sporą różnicę na plus. Spalania się nie bój bo mi przy normalnej jeździe bmw spalało 6,5 litra. Droższe będą za to hamulce, opony (koła minimum 17 cali) i ewentualne naprawy. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Wojto
misiek95 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Największą zaletą bmw jest możliwość znalezienia modelu z silnikiem m57n i to jedyny mocny argument który mógł by mnie przekonać do tego auta. Reszta to kichaWysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
NewbieOne Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) A co myślicie o silnikach benzynowych w e46? Mówię tutaj szczególnie o 115 i 143 konnych wersjach? Daje to jakoś radę? Szczerze powiedziawszy mam trochę zbyt mały budżet na 330d a skoro wszyscy odradzają wersję 2.0 to może jednak jakaś mniejsza benzyna? No i jeszcze jedno jak wygląda według was porównanie A4 B6 1.9 tdi 131 km vs BMW e46 2.0d 150 km? Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez NewbieOne
Wojto Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Jak benzyna to też 6 cylindrów. 325 lub 328. Zostaw lepiej b5 i dozbieraj do zmiany, która wniesie więcej. Na pewno nie zamieniłbym sprawdzonej b5 na niepewne e46 z "byle jakim" silnikiem. Weź pod uwagę, ze to auto jest ciężkie. Niewiele różni się masą od e 39. Z małym silnikiem będzie dużo palić i słabo jeździć. Znajomy miał e 46 318d - paliła mu więcej niż moja 330d.
NewbieOne Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 No właśnie ta "sprawdzona" b5 którą posiadam by była w takim stanie jakim chciałbym potrzebowała by lekko z 4 tysiące wkładu a wydaje mi się, że to bez sensu wkładać takie pieniądze w auto które jest warte max 6.
coal Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 11 godzin temu, NewbieOne napisał: A co myślicie o silnikach benzynowych w e46? Mówię tutaj szczególnie o 115 i 143 konnych wersjach? Daje to jakoś radę? Szczerze powiedziawszy mam trochę zbyt mały budżet na 330d a skoro wszyscy odradzają wersję 2.0 to może jednak jakaś mniejsza benzyna? No i jeszcze jedno jak wygląda według was porównanie A4 B6 1.9 tdi 131 km vs BMW e46 2.0d 150 km? zależy jakie egzemplarze tzn wyposażenie i czego oczekujesz, bmw prowokuje do szybszej jazdy, 3.0 to klasowy silnik ale dużo osób jeździ też 2.0 i jakoś dość chwalą, wygląd oceń sam, spalanie bardzo podobnie będzie moim zdaniem, trochę mniej będzie b6 paliło, przestrzeń podobnie, wykończenie zależnie od wersji, sam musisz zobaczyć który bardziej Ci się podoba, między tymi dwoma jest wybór w zależności który model Ci lepiej pasuje w środku i zewnątrz plus znalezienie zadbanego, mimo mojego niewielkiego doświadczenia mogę Ci polecić oba samochody może z lekkim wskazaniem na bmw obiektywnym. ( audi ma jednak kilka bolączek typowych dla modelu dość drogich) najmniejszą rewolucje zrobiłbyś wybierając a4b6 1.9 131km największą bmw 3.0
Alko-maty Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Odczujesz znaczną różnice w prowadzeniu BMW chociażby ze względu na tylni napęd o którym nikt nie wspomina. Z silnikami typu 115km daj sobie spokój bo pali niewspółmiernie dużo do kiepskich osiągów, szukałbym rzędowej szóstki aby to miało jakikolwiek sens, z tym że o spalaniu z 1.9TDi 110km możesz tutaj zapomnieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się