Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Cabrio - moje nowe hobby :)


Marcin Pakuła

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nie prezentowałem jeszcze swojego nabytku oto on:

1,8T BFB Cabrio MY2004, wersja S-line. Wybaczcie, bo nie umiem robić ładnych zdjęć :)

912f4b7ed6cfceb136c8907298b48ab5_big.jpg

215de339e9068849e61011e1e6401fee_big.jpg

3eb4c50b27715bf17e2a1e1a7d47c842_big.jpg

bcb8ac9cd7c338e0657974c2edd6a929_big.jpg

Samochód kupiłem prawie dokładnie rok temu, z przebiegiem około 150 kkm, w bardzo dobrym stanie. Od tego czasu, dłubiąc sobie wieczorami lub zlecając pracę mechanikom trochę przy nim zrobiłem, bo nie cierpię, gdy w samochodzie jest coś nie tak :) Duża część robiona była "przy okazji" - np. wymieniając sprzęgło, wymieniłem całą okolicę: koło dwumasowe, wysprzęglik, łożysko, łapę łożyska etc. (to samo z silnikiem) by przez najbliższe kilometry nie dotykać się już tego.

Wszystkie elementy kupowane były nowe, przeważnie w ASO Audi lub Intercars/iParts (części od producentów na pierwszy montaż), zero zamienników lub elementów używanych/regenerowanych:

1. Drugi kluczyk - dorobienie w ASO
2. Wymiana: mieszek i gałka zmiany biegów - wymiana na nowe, oryginalne
3. Uszczelnienie skrzyni biegów + wymiana oleju
4. Wymiana: sprzęgło, wysprzęglik, koło dwumasowe
5. Wymiana: pompa oleju silnika, czyszczenie smoka
6. Wymiana: popychacze (wszystkie, na zaworach ssących i wydechowych)
7. Wymiana: napinacz Sachs i łańcuch pomiędzy wałkami (+ uszczelki)
8. Uszczelka pokrywy zaworów
9. Uszczelka kolektora wydechowego + planowanie kolektora
10. Uszczelki wydechu
11. Katalizator
12. Wymiana: rozrusznik (Bosch), alternator (Bosch)
13. Wymiana: sondy lambda (obie, oryginały)
14. Wymiana kompletnego zawieszenia przód (Lemforder)
15. Filtry i olej (jesień 2016, maj 2017, sierpień 2017 + płukanie silnika, olej LM syntetyk + dodatek LM Ceratec)
16. Drzwi kierowcy wymiana: elementy plastikowe (wszystkie, oryginalne), przełączniki szyb, głośniki (JBL), wiązka drzwi (oryginalna)
17. Drzwi pasażera wymiana: elementy plastikowe (wszystkie, oryginalne), przełącznik szyb, głośniki (JBL)
18. Wymiana schowka pasażera + siłownika schowka (nowe, oryginalne)
19. Radio: Pioneer AVH-X8800BT
20. Subwoofer w bagażnik: Pioneer 710A (odłączany)
21. Naprawa tylnej półki schowka dachu
22. Lakierowanie uszkodzenia przód (zarysowanie zderzak i błotnik) i zderzaka tył (pajączek)
23. Nakładki na pedały RS4 - wymiana
24. Świece i cewki BERU - wymiana
25. Kierownica i poduszka z B8, taśma kierownicy, moduł i tempomat z exeo, sterowanie radiem z kierownicy, nowa oryginalna obudowa kolumny kierownicy
26. Wymiana lampek wewnętrznych i podświetlenia tablicy na LED
27. Wymiana mechanizmu i silniczka wycieraczek (+ piór wycieraczek), wymiana plastików podszybia, pokrywy akumulatora - nowe, oryginalne
28. Czyszczenie chłodnic, wymiana spoilerów dolnych zderzaka
29. Wymiana zaworu SAI, uszczelek, pompy powietrza wtórnego - nowe, oryginalne
30. Wymiana termostatu (Behr), króćca silnika, zaworu odmy i rurki odmy
31. Wymiana zaworu N75 i przepływomierza 
32. Klocki ceramiczne Jurid - przód i tył
33. Światła dzienne w kierunkowskazach + przełącznik do świateł z Exeo

Kupione, ale jeszcze nie zamontowane:
1. Osłona dolna komory silnika

I to by było w skrócie na tyle - pewnie i tak wszystkiego nie opisałem :) 
Samochód jeździ i wygląda w środku jak nowy, z zewnątrz będę musiał trochę jeszcze nad nim popracować 
(eliminacja jakiś niewielkich rys, regeneracja reflektorów), ale to już zostawiam sobie na okres po zakończeniu sezonu.

 

Edytowane przez Marcin Pakuła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Cacko !

Dziś cabrio w takim stanie i wyposażeniu to absolutny unikat. 

Gratulacje włożonej pracy !

Efekt rewelacyjny !

PS. Jakieś plany odnośnie modów silnika?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, black4 napisał:

Witaj, 

Cacko !

Dziś cabrio w takim stanie i wyposażeniu to absolutny unikat. 

Gratulacje włożonej pracy !

Efekt rewelacyjny !

PS. Jakieś plany odnośnie modów silnika?

Pozdrawiam

Dziękuję! - ale jeszcze wiele jest do zrobienia, jak spojrzę na niego krytycznym okiem ;) ale to po sezonie, na razie chcę się nacieszyć jeszcze, zanim wstawię go znów do garażu.

Modować na razie nie zamierzam, to co jest pod maską mi wystarczy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne auto, jak każde Cabrio :) pomodzić parę rzeczy można, co prawda nieco mniej niż w sedanie czy avancie, ale się da - mówię tu akurat o kwestiach wizualnych, nie silnikowych :) usunąłbym na Twoim miejscu znaczek S-line z grilla, fabrycznie on nie występował.. w moim też ktoś go założył i wyrzuciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jedrekx napisał:

usunąłbym na Twoim miejscu znaczek S-line z grilla, fabrycznie on nie występował.. w moim też ktoś go założył i wyrzuciłem.

A rzeczywiście, tego nie wiedziałem - był jak go kupiłem, a w Etce nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz w pełni usystasy... Usatysfakcjonowany w kwestii wizualnej to pobaw się z silnikiem, super rozwojowa baza do tuningu... Ale... Ty to na pewno wiesz 1.8T w cabrio... Przypadek? Nie sądzę "" B-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...