Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów


spectrum89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy Forumowicze, borykam się od jakiegoś czasu z falującymi obrotami, wcześniej problem był mniejszy, teraz się pogorszyło, od czasu założenia gazu. Przy tej operacji był wymieniony kolektor dolotowy, bo u mnie poleciał wkład, natomiast przepustnica została moja stara, a mechanik ją dodatkowo przeczyścił.Obroty falują i na benzynie i na gazie.

Co może być powodem i jak moge się z tym uporać? Bo przyznam, że to martwi..

Zamieszczam linki do filmików ukazujących problem.

 

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina może być źle ustawiony gaz, czy to jego wina sprawdzisz jeżdżąc tylko na pb przez około 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musze jezdzic na samej benzynie przez ok. 100 km i wtedy sie dowiem czy sie uspokoi? Bo teraz przelaczajac nie ma roznicy czy benzyna czy gaz, a to falowanie jest dosc intensywne i czeste. Praktycznie caly czas wystepuje. Gazownik powiedzial, ze powinienem przeprowadzic adaptacje przepustnicy, bo on ja czycil, ale nie adaptowal jej. Czy to mozliwe? Jak to mozna zrobic ewentualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS-em lub po około 100km sama się ustawi. Problem może też leżeć w nieszczelność od dolotu powietrza jak ci tam grzebali mogli ułamać jakoś rurkę które jak wiadomo po tylu latach są kruche. Nieszczelność można zdiagnozować w trochę ryzykowny sposób mianowicie psikając plakiem lub czymś podobnym w okolicach grodzi za silnikiem tak aby leciało na wężyki od odmy i dolotu oczywiście trzeba mieć podpięty VCDS lub VAG i sprawdzić korekty krótko terminowe jak się zmienią pod wpływem psiknięcia to sprawa jasna a najlepiej to zapytaj kolegę @damian92x on robił taką operację i namierzył u siebie nieszczelność nawet gdzieś to opisał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może lepiej powymieniać te wężyki od razu wszystkie? Na pewno pojeżdżę na benie teraz te około 100 km. Mam też się okazało problem z wypadaniem zapłonu i otwartym obwodem na 5 cylindrze (podejrzewam naruszenie konstrukcji kabelkow), bo cewke wymienilem na nowke z Beru i nie pomoglo. Dzis jezdzac problemu z przerywaniem i miganiem checka nie mialem, ale 2 dni temu jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być pęknięta odma, są bardzo kruche , nowe majątek a używane też ciężko dostępne bo pękają, choć mnie się udało dorwać , bo swoja połamałem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzilem troche wczoraj na benzynie, zrobilem tez adaptacje przepustnicy, teoretycznie jest lepiej, choc obroty dalej potrafia falowac, zauwazylem tez, ze po wcisnieciu sprzegla nie ma takiego falowania, a gdy je puszczam (oczywiscie bez wbijania biegow) to silnik lekko przykuca i zaczyna jakis czas falowac.. czy od srzegla tez moze cos tp znaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spectrum89

Skasuj błędy, nawet jeśli żadnych nie masz, odpal auto i wejdź w grupy 030,032,033. Zrób screena i wyślij mi go najlepiej na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj róbcie kontynuacje a nie PW, więcej ludzi się dowie w czym tkwi problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spectrum89
Skasuj błędy, nawet jeśli żadnych nie masz, odpal auto i wejdź w grupy 030,032,033. Zrób screena i wyślij mi go najlepiej na PW.


Ok, jutro postaram się to ogarnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.08.2017 o 23:37, damian92x napisał:

Wrzuć screena w temacie i oznacz mnie w poście żebym wiedział.

Wrzucam pare screenow, natomiast zostały wykonane jak obroty przestały falować. Zrobiłem adaptację przepustnicy i pojeździłem łącznie 100 km na benzynie, teraz dopiero zaczynam na gazie, zobacze dziś czy auto dalej faluje, natomiast zdażyło mi się w ostatnim dniu tylko raz podczas jazdy, falowanie było mniejsze niż dotychczas.

Sprawdzę jeszcze dzisiaj.

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli screeny były robione po skasowaniu błędów to nieszczelności w układzie dolotowym nie masz.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, damian92x napisał:

Jeśli screeny były robione po skasowaniu błędów to nieszczelności w układzie dolotowym nie masz.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Screeny robiłem po wykasowaniu błędów. Wczoraj jeżdżąc nie miałem efektu falowania silnika, może jedynie minimalne drgnięcia . Jedyne, co zwróciło moją uwagę to to, że czasem obroty były wyższe niż standardowo. Zazwyczaj mam 680-700 a czasem miałem jakoś koło 900 (wskazówka bliżej 1000), nie miałem wtedy podłączonego kompa, więc dokładnie nie wiem. To pewnie przepustnica się jakoś dostraja?

A powiedz mi, w momencie kiedy byłaby nieszczelność, to jakie wskazania by były? Więc wymienić wężyki podciśnień nie am w takim razie potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 33 miałbyś 10-27%% przy korektach krótkoterminowych lambdy. Przepustnica była czyszczona czy tylko adaptacja? Jakieś błędy miałeś wcześniej?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 33 miałbyś 10-27%% przy korektach krótkoterminowych lambdy. Przepustnica była czyszczona czy tylko adaptacja? Jakieś błędy miałeś wcześniej?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka




Była czyszczona przy okazji wymiany kolektora i od tamtej pory był błąd. Przeprowadziłem adaptacje, jeszcze czasem coś się działo ale teraz póki co jeździ bez falowania. Dzisiaj tez sprawdziłem.
Błędy jakie miałem i mam to te związane z rozrządem i wypadanie zapłonow, otwarty obwód wtrysku i czasem błędy z sondami lambda, zamiana miejsc czy coś w tym stylu, bo wywaliłem katy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2017 o 08:47, damian92x napisał:

W grupie 33 miałbyś 10-27%% przy korektach krótkoterminowych lambdy. Przepustnica była czyszczona czy tylko adaptacja? Jakieś błędy miałeś wcześniej?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Mam kolejny zrzut ekranu.. obroty póki co ustały, bo zrobiłem adaptacje przepustnicy (z tym, że raz na kanale 001 a drugi raz, dzisiaj na kanale 060, dobrze zrobiłem??)

Natomiast sprawdziłem ponownie te korekty krótkoterminowe, screena zamieszczam poniżej. Czy to znak, że mam problem z podciśnieniami?

Dzisiaj też przewiozła się też jedna osoba, która ma 1.8T i stwierdziła, że jego auto znacznie lepiej przyspiesza... prócz zmiennych faz rozrządu siadło coś więcej?

Faktycznie jakoś mało żwawe mi się wydaje auto, ale nie mam z kim porównać, bo musiałoby być w manualu i z Q.

Wyniki.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...