Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny sygnał dzwiękowy chyba z przepustnicy


grzess1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Borykam się z problemem dłuższy czas i potrzebuję pomocy.

Autko nagle przestało dobrze palić ,po dłuższym postoju szczególnie z rana gdy jest troszkę chłodniej odpala na 5 sekund nagle gaśnie i następnie trzeba długo i wiele razy ponawiać zapalanie . Z ciekawości sprawdzałem zaraz po takich próbach świece - są bardzo mokre . Wygląda to jakby go zalewało.

Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego, oraz wtryskiwacze - te co prawda na używki lecz efektu brak.

Przypadkiem usłyszałem po załączeniu zapłonu ale nie uruchamiałem silnika dziwny sygnał dzwiękowy który nagrałem jako filmik którego link załączam do youtube.

Chciałbym prosić o sprawdzenie czy taki sygnał powinna wydawać przepustnica ,dla mnie dziwnie to wygląda może ona jest powodem że ssanie źle lub wcale nie działa.

Dodam jeszcze że gdy autko w końcu przepali się troszkę i nabierze odrobinę temperatury to pracuje normalnie ,czyli normalnie nim jeżdżę , odpala normalnie bez problemu aż do następnego dłuższego postoju.

A jeszcze jedno gdy jest spory upał to jakby troszkę lepiej odpala ,tzn. jest dalej ten efekt dławienia ale lżejszy.

Dodaje link do filmiku na youtube https://youtu.be/TPhewFRWpvo

 

Edytowane przez grzess1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film nie działa.

Jak odpala i gaśnie to masz problem z immobliserem. Trzeba dostać się do immbolisera i wyczyścić styki.

Jak nie masz ssania na zimnym silniku to przepustnica do wymiany.

 

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie działał był ustawiony na prywatny a byłem pewny że ustawiałem na publiczny , zmieniłem powinno być dobrze.

Może teraz poproszę o sprawdzenie czy tak ma działać przepustnica po przekręceniu kluczyka.

O ile się orientuję to w tym modelu nie ma adaptacji przez vag tylko przez przekręcenie kluczyka na jakieś 2 min ?

A co do immo to dobrze działa już kiedyś czyściłem . Tutaj objaw jest troszkę inny co prawda pierwsze odpalenie wskazuje że to immo odłącza zapłon lecz poźniej to już widać że tak jakby go zalewało ponieważ świece są mokre a pali jakby na jeden dwa gary oraz jak trzymam nogę na gazie to troszkę bardziej łapie ale potrafi pierdnąć w tłumik.. Może uda mi się nagrać filmik z tym defektem. Mam wrażenie że przepustnica źle dobiera skład mieszanki przynajmniej na zimnym silniku i dlatego nie może odpalić.  Jeszcze takie pytanie sprawdzałem na vagu temperaturę silnika i na wskaźniki i pokazywało mi na silnik 20 lub 30 stopni a na wskaźnikach 50 oczywiście na zimnym silniku , wymieniłem czujnik sądząc że jest uszkodzony lecz później doczytałem że tak na zimnym silniku ma pokazywać - no i nie wiem gdzie tu prawda bo w sumie po wymianie dalej tak pokazywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym vag będzie Ci pokazywał 30 stopni ale jak masz przekłamanie 20 stopni to za dużo. Kup oryginalny czujnik i ma być dobrze.

Tak ma przepustnica działać, u mnie jest tak samo. Jak masz mokre świece to zajmij się wtryskiwaczami benzynowymi.

Adaptację przepustnicy jak najbardziej robisz vagiem, bardziej prawdopodobne przez vag niż przez kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniłem na EPS jakaś włoska firma niby dobra.

Wskazania na zimnym są różne lecz jak dojdzie do 50 C to się wyrównuje więc jest chyba dobrze. Mnie interesowało czy na zimnym silniku taki pomiar jest dobry.

Wtryski wymieniłem na używki i nic to nie zmieniło . 

Już nie wiem za co się brać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A komplet uszczelek pod pokrywą zaworów i pod świecami zmieniałeś?

To Ci napisałem, że na zimnym masz za duża różnicę, zobacz jak w czasie jazdy masz temp. Jak stoi przed 90 to tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...