Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[bpw] Bład czujnika doładowania oraz kolejne problemy


Chowix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

juz tracę cierpliwość, 2 dni temu odpaliłem auto i jadąc stracił moc i zaczął świecic check oraz migac świece żarowe, przyjechałem podpiąłem i mam błąd "regulacja ciśnienia doładowania nie osiągnięta granica regulacji" wiec skasowałem bład nie wyświetlał się i zamówiłem czujnik 038906051c ori. 

Dziś po wymianie na nowy migają mi po przekręceniu zapłonu już świece żarowe i mam błąd "p1592 Sygnal czujnika wysokosci / czujnik cisnienia doladowania niewiarygodny stosunek."

Oczywiście brak mocy świece migają już po przekręceniu zapłonu.. 

Jakieś podpowiedzi propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P1592 mówi o niemożliwej korelacji ciśnienia doładowania z atmosferycznym ( prawdopodobnie to drugie jest wyższe od pierwszego :decayed:).

Jak po wymianie czujnika ciśnienia doładowania i atmosferycznego ( jak się nie mylę są w jednej obudowie ) nic się nie zmienia to sprawdził bym kabelki do niego dochodzące , szczególnie masowy . 

Musisz sobie tylko poszukać schematu instalacji elektrycznej silnika :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Chowix napisał:

To mówisz sprawdzić kable dochodzące do tego czujnika tak ?

Tak , trzeba posprawdzać wtyczki ( przy czujniku i ECU ) , sprawdzić przejście jak i czy nie ma zwarć .

Tutaj masz schemat :

BRC-_BPW_od_08_2004.jpg

G31, G42 to zespolony czujnik ciśnienia i temperatury .:hi:

I tu mała poprawka G31 to czujnik ciśnienia doładowania, G42 to czujnik temperatury powietrza doładowującego ......

Puki co nie wiem który czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne dla ECU , a to miedzy ich wartościami jest zła zależność i jego też by trzeba sprawdzić :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje chyba jade po miernik i sprawdzę połączenie tych 4 przewodów :) ! Dziękuje za fachową pomoc tam znać dzis/jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz VAG-a to zrób może loga grup 010 i 011 razem, zobaczymy jak wyglądają wartości ciśnień widziane przez ECU.

A czujnik ciśnienia atmosferycznego najprawdopodobniej siedzi w ECU:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIerwszy raz robie logi ale widze ze na starym czujniku mam blad dot niesczelnosci w dolocie a w nowym te co wyzej pisalem

nowy.log

stary.log

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:decayed: Logi dynamiczne robi się podczas jazdy na trzecim lub czwartym biegu, przy 1500 obr/min wciskasz gaz do oporu i logujesz do 4 - 4,5 tys. obrotów.

Dopiero wtedy możesz puścić gaz i kończysz logowanie, dla tego wskazana jest pusta droga i pomoc drugiej osoby :hi:

A wyniki zapodaj na vaglog.pl , będą czytelnie sformatowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak widac ze nowy pokazuje ok polowe tego co powinno byc, nawet ponizej cisnienia otoczenia, to jest cos nie tak z czujnikiem/ wiazka do niego, czy N75 jest w gr 11 na koncu? bo nic sie nie zmienia przy dodaniu gazu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie moge na vaglog wrzucic pliku bo robie z vagcanpro i niewlasciwy format pliku. Nie wiem czy tam csv ? nie wiem w zalaczniku 2 pliki stary i nowy czujnik.

Przejrzałem węże powietrza tj od przeplywomierza do icka i z icka przez czujnik do silnika całosc szczelna. Kolega mowi czy to nie czujnik przy turbo, albo gruszka, albo węże podcisnienia..

zrobilem logi kanałów 10 i 11 w plikach

 

nowy.LOG

stary.LOG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wyczytalem na forum jakis temat i mowiono o gruszce w turbo. Sprawdzilem na luzie przegazowanie do 3tys nie rusza sie wogole.. zapewnie trzeba bedzie sprawdzic podcisnienia tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowanie gruszka mozesz sprawdzic w nastawieniach podstawowych w vagu jest na to procedura

na starym widac ze n75 dziala, wiec i sterowanie turbina musi. jak dla mnie walniety czuknik. masz od kogos na chwile pozyczyc na testy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery sie zgadzaja wszystkie.. Podmienie od brata z b8 widze ze tez ten sam czujnik jest on ma 2.0tdi tez.

Mam pytanie bo jak go kupilem od forumowego kolegi to byl w nim blowoff tz taki efekt byl po zejsciu cisnienia a nagle sobie przypomnialem ze juz tego efektu nie mam..

Podmienie czujnik ino vaga wezme i dam znac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektu Blow-Offa nie masz bo turbina praktycznie nie pompuje  :P

Żeby było pewne na 100 % to ten nowy zamontuj też do Audicy braciaka i sprawdź czy działa działa jak się należy   :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem czujnik od brata i to samo. Jego smiga dobrze u niego.. te same numery czujnika.. logi wrzuce jak dojade do domu.. co celowac kable ktore ida od czujnika do ecu czy podcisnienia gruszka ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AutoPartner cos jak intercars zglosze ja do reklamacji.. ale widac ze to nie ten czujnik jutro zobacze weze podcisnienia bo cos czuje ze to gruszka.. ona powinna sie ruszac jak na jalowym na postoju przegazuje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...