Patryk_Tchurzewski Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Witam wszystkich jestem Patryk mam 18 lat, 3 miesiące temu nabyłem Audi a4 b5 1.9tdi 1997 Sedan, jest to mój pierwszy samochód którym zrobiłem póki co zrobiłem ok. 7tyś km. Nie będę ukrywać że Audi kupiłem okazyjnie po sąsiedzku za 2,5 tyś. cenna była wyższa ale miała sporo do zrobienia i trzeba było ją trochę dopieścić, ponieważ poprzedni właściciel wcale nie dbał o to auto, z większością problemów uporałem się sam lub przy pomocy jakiejś osoby. Dobrze ale do rzeczy: Poprzedni właściciel coś tam wspominał o ubytku płynu chłodniczego że niby coś kapie i wgl... Ale po gruntownym sprawdzeniu już nawet kładłem pod nią karton po powrocie żeby sprawdzić czy faktycznie coś kapie ale nic z tych rzeczy... a płynu chłodniczego coraz mniej i mniej... o ile można to nazwać płynem chłodniczym.. ponieważ ten gościu lał tam wodę.. póki co ja też dolewałem jej raz na 2-3 tygodnie, ale ostatnio jakoś zaczęło ubywać więcej a wcale nie jeżdżę bóg wie więcej tylko cały czas tak samo tzn. "wokoło komina" Także byłem już na kanale i wycieku nie ma wszystko jest suche nic nie kapie... I tutaj zwracam się z prośbą czy ktoś miał taki problem i gdzie ta woda ubywała. Na około mi mówią że to może być uszczelka pod głowicą ale nie mam wody ani w oleju ani nie kopci mi na biało. Za wszystkie błędy z góry przepraszam ponieważ jest to mój pierwszy post tutaj.
przem8 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Może jest duże ciśnienie w układzie przez wywaloną uszczelkę i wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym? A tak poza tym to pogratulować wcześniejszemu właścicielowi pomysłowości, oleju pewnie też nie wymieniał, bo po co jak można dolać
Patryk_Tchurzewski Opublikowano 18 Września 2017 Autor Opublikowano 18 Września 2017 Pierwsze co to wymieniłem właśnie olej wraz z filtrem.. następnie doszły przeguby, łożyska przód, tłumik i tak dalej i dalej... do wymiany został mi jedynie rozrząd bo nikt nie wie kiedy był wymieniany. No i właśnie ten problem z tą wodą uciekającą. A może być tak że on przepala tą wodę przez tą walniętą uszczelkę i nie da się zlokalizować tego wycieku????
przem8 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Jak jest niewielki wyciek to czasem ciężko dostrzec bo woda zdąży odparować. Sprawdź dokładnie, może jakiś krociec lub przewód puszcza, ewentualnie pompa wody jak taka niewiadoma z tym rozrzadem.
Patryk_Tchurzewski Opublikowano 18 Września 2017 Autor Opublikowano 18 Września 2017 Pewnego razu nawet byłem u mechanika z tym problemem ale to co on zrobił było po prostu śmieszne... no chyba że tak serio jest a mianowicie otworzył maskę odkręcił korek od wlewu płynu chłodniczego i powąchał a potem dał go mi, fakt faktem śmierdzi spalenizną ale czy tak jest w każdym aucie czy nie tego nie wiem.
Tommy Gun Opublikowano 20 Września 2017 Opublikowano 20 Września 2017 Mechanik zamiast wąchać korek powinien użyć testera na zawartość spalin. Kosztuje parę złotych a daje 100% pewności. Potencjalne miejsca wycieku: - plastikowy króciec z prawej strony głowicy (pada uszczelka) na ciepłym nic nie widać ale po nocy zostawia plamy - króciec z tyłu głowicy a konkretnie zawleczka przy nim - wystarczy lekko zruszyć i już cieknie - cieknąca nagrzewnica ale wtedy miałbyś strasznie zaparowany środek auta
Patryk_Tchurzewski Opublikowano 25 Września 2017 Autor Opublikowano 25 Września 2017 Myślę że jednak będzie to uszczelka pod głowicą ponieważ kiedy autko jest zimne pali na dotyk naprawdę pali na strzała.. a jeśli zrobi się ciepłe to już tak nie jest trzeba troszkę zakręcić może to mieć coś z tym wyciekiem?
tom2009 Opublikowano 15 Stycznia 2020 Opublikowano 15 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 20.09.2017 o 12:13, Tommy Gun napisał: Mechanik zamiast wąchać korek powinien użyć testera na zawartość spalin. Kosztuje parę złotych a daje 100% pewności. Potencjalne miejsca wycieku: - plastikowy króciec z prawej strony głowicy (pada uszczelka) na ciepłym nic nie widać ale po nocy zostawia plamy - króciec z tyłu głowicy a konkretnie zawleczka przy nim - wystarczy lekko zruszyć i już cieknie - cieknąca nagrzewnica ale wtedy miałbyś strasznie zaparowany środek auta Odgrzeje kotleta. Mam dokładnie taki sam objaw i dokładnie w tym samy miejscu stoi mi płyn chłodniczy jak u kolegi. Wymieniłem już króciec z prawej i wąż idący do niego i nadal cieknie ( płyn stoi w dołku pod uszczelką pod głowicą). Kolega pisał o nagrzewnicy i faktycznie zauważyłem wzmożone zaparowanie szyb. Czy jeżeli była by to nagrzewnica to był by wyciek widoczny na bloku silnika ? Pewnie wymienię króciec z tyłu głowicy i zobaczę. Co o tym myślicie ? Wyciek mam dokładnie jak u kolegi w wątku: Wyciek płynu - czy to uszczelka pod głowicą? TDI - Passat B5 (3B i 3BG) - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Edytowane 15 Stycznia 2020 przez tom2009
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się