Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak MOCY Błedy


Adix93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam post... Jeśli nie to sorry. Jestem posiadaczem Audi A4b8 2.0 TDI od miesiąca. Problem polega na tym że przy redukcji i wymijaniu brakło mocy i nie wiem co jest grane...  Jadąc sobie 80 km/h na czwartym biegu zredukowałem na bieg trzeci obroty skoczyły do 3 tys i dodając gazu aby wyminąć samochód jadący przede mną brakło mocy na kilka sekund. Tak jakby go coś zdusiło zablokowało przez chwilę myślałem nawet że auto zgasło... Po paru sekundach wszystko wróciło do normy.  Później zrobiłem jeszcze takie dwie redukcje żeby sprawdzić czy się to powtórzy ale się nie powtórzyło. Spotkał się ktoś z Was z takim problemem ? Co to może być?? Skończone turbo? Dwumasa? sprzęgło ? Proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiałbym na turbo do czyszczenia, zmienna geometria się zawiesza

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, xsebo1 napisał:

Stawiałbym na turbo do czyszczenia, zmienna geometria się zawiesza

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

 

24 minuty temu, danielstol napisał:

Geometria w turbinie mogła się przyciąć chwilowo i zrobiło się niedoładowanie . 

Koledzy a czy przypadkiem po przeładowaniu/niedoładowaniu samochód nie powinien przejść w tryb awaryjny i odciąć turbo do następnego zgłaszania /odpalenia samochodu? 

Pozdrawiam 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dobrze mówisz ale przy krótkotrwałym niedoładowaniu jak to kolega pisał może zdarzyć się że sterownik nie wyrzuci błędu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie czyszczenie jak to wygląda mniej więcej ? orientujecie się ile to może kosztować ? trzeba całą turbinę wyciągać i gdzieś zawozić czy jak?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina do wyjecia i czyszczenia, dobry moment na diagnostykę turbo jak jest już na stole i zaplanować lub wykonać regenerację. Napewno trzeba ocenić stan. Ile to kosztuje? Zależy za ile kto się podejmie, osobiście wolałbym sam pogrzebać ale że brak czasu to jeżdżę do potencjalnie drogich warsztatów. Szlak mnie trafia jak giną śruby od osłon czy na moich oczach plastikowe spinki młode pokolenie odkreca jak by to była śruba zrywając spinke...

BTW, nie widzę na tapie jaki rok b8. Wybierak pompy oleju ogarnięty?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie widzialem na forum problemu w B8 zeby byly problemy z regulacja geometrii. To nie PD gdzie to dzialo sie nagminnie.Sprawdzic błędy w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wihajster napisał:

jeszcze nie widzialem na forum problemu w B8 zeby byly problemy z regulacja geometrii. To nie PD gdzie to dzialo sie nagminnie.Sprawdzic błędy w kompie.

Otóż to, też jestem tego zdania. W CRach to sie raczej nie zdarza. Predzej turbo się rozpadnie niż coś trzeba czyścić. 

Zastanowiłbym się bardziej czy przypadkiem nie ślizgało sprzęgło skoro skoczyły obroty i brakło mocy. Jeżeli nie bedzie błedów w ECU to tym bardziej na to stawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro jadę podpiąć pod komputer i zobacze co tam wyjdzie... ale dzis sie to znowu powtórzył... ale dziwne jesli np zredukuje z trojki na dwojke i mam ponad 3 tys obrotow nic sie nie dzieje a gdy zredukuje z czwórki na trojke i przywale do podan 3 tys albo do 4 tys to go dławi. No nic jutro sie okaże co jest nie tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzis na diagnozie i pokazało błąd stały ktory po skasowaniu pojawil sie od nowa... 

błąd p101600 zawór dla klapy obejściowej filtru powietrza przerwa w obwodzie stały błąd .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponowie :kwasny: Pisałem to w moim starym temacie ale nikt tego nawet nie wyświetla więc założyłem nowy temat... Coś więcej dowiedziałem sie a zarazem dalej nie wiem nic i potrzebuje pomocy. Błąd (zawór dla klapy obejściowej filtru powietrza przerwa w obwodzie stały błąd ) jest dalej ale obudowa filtra została rozebrana i została sprawdzona klapa obejścia. Podpięty został komputer i test klapy wyszedł pozytywnie tzn. zamyka i otwiera sie za każdym razem nic sie nie zacina. Diagnoza na komputerze wyszła że klapa działa poprawnie.  Drugi błąd jaki wywala jest związany z rozrządem który do tego przypadku urywania mocy nie ma nic wspólnego (podobno). Więcej błędów nie pokazuje. Trzeci błąd który może mieć coś wspólnego jest taki (nie pamiętam dokłanie) ale coś takiego zbyt duża dawka albo ciśnienie paliwa.

Problem jest taki ze jednak za każdym razem gdy przekroczę 4 tys obrotów na dowolnym biegu auto traci moc. A dokładniej gdy straci moc zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych i samochód przechodzi tak jakby w stan awaryjny.... można dawać gazu a auto nie jedzie tak jakby obcięło mu moc (konie) o połowę. 

Podmieniłem czujniki, na chwilkę, na sprawdzenie (na używane więc nie mam pewności czy były dobre) ale nic to nie dało. Po odkręceniu tego czujnika ze zdjęcia numer 1 sprawdziłem czy nie ma opiłków no i nie ma. Wstawiam zdjęcia podmienionych czujników żeby było wiadomo. Jeśli przychodzi komuś coś do głowy co to może być to proszę o pomoc. 

hosting zdjęć powinno działać: 

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201711_qxhqwhp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201711_qxhqwhe.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/IMG201711_qxhqwhs.jpg

Edytowane przez Adix93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...