Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ANB Zamulona Reakcja na wciśnięcie i puszczanie gazu spadek mocy


NightDriver180

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i jak do tej pory starałem się sam poradzić sobie z autem ale już nie mam pomysłów.. mógłbym już napisać książkę bo tyle co przestudiowałem po forach za spadkiem mocy i zamulona reakcja na gaz a od 3 miesięcy nie mogę sobie z tym poradzić..dlatego proszę was o Pomoc..  Mam A4 z 1.8T o oznaczeniu ANB.. Auto mam od 2 lat i kupiłem je już słabe chociaż myślałem że jest ok.. a wcale tak nie jest.. porównując z dwoma innymi 1.8T kolegów APU i AEB moje dosłownie jest muł ! Auto nie jest tak zrywne i żwawe jak auta kolegów.. czuć lekkie wgniatanie ale to nie jest taki strzał mocy jak u nich tylko płynne zamulone jakby wstawanie turbo.. odczucia są takie jak by cały samochód był załadowany gratami i ma ciężko się zbierać.. na pierwszym biegu z gazu na asfalcie kołami nie zamiesza.. z 3 biegu przyspiesza slabo i bardzo ospale odczuwa się te wstawanie Turbo. jadąc np. APU kolegi auto od 1800RPM aż się wyrywa na 2 biegu i zrywa przyczepność.. czuc że to turbo jest na każdym  biegu u mnie 2000RPM zaczyna się coś dziać i czuć do 3000RPM to turbo że wstaje od 3000RPM do końca obrotów nic się nie zmienia i im wyższy bieg tym bardziej tego turbo nie czuc na kompie tez nie ma błędów poza  błędem drugiej sondy od czasu do czasu bo nie ma katalizatora i od pompy SAI bo też wywalona.  napiszę teraz co zostało sprawdzone :

*Sprawdziłem szczelność dolotu od filtra do kolektora jest ok słychać było tylko bulgotanie oleju, DV wymienione na Ori z ASO wężyki podciśnienia wymienione wszystkie i wywalona pompka SAI z gratami poza czujnikami 

Turbo i sztanga sprawdzona otwiera się przy 0,6 Bara sztanga działa plynnie

Po odpięciu wężyka z gruszki do n75 dalej wstawanie turbo odczuwa się ospale..

Podmieniane z APU była przeplywka,przepustnica , cewki założone nowe świece NGK, moduł zapłonowy ,Map sensor, czujnik temperatury. Płynu , czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze ssacym, n75 , regulator ciśnienia paliwa w listwie , wtryski , sonda 1..

Zauważyłem też nagrzewająca się turbinę aż do czerwoności.. i to podczas normalnego użytkowania nie przeciągania auta do końca.. a po przeciągnięciu auta na 1 i 2 biegu powoduje że świeci się nawet w dzień.. przy temperaturze. 15 stopni na zewnątrz..

Nie wiem co jest już z tym autem nie tak..  co może być powodem dziwnej reakcji na gaz spadku mocy ospałego budzenia się Turbo.. auto nie przerywa jeździ płynnie nic poza tym się. Nie dzieje. Na obrotach też nie faluje.. co może być winowajca bo już nie mam pomysłów..

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić logi dynamiczne, jeśli turbo się tak nagrzewa pomimo braku kata to prawdopodobnie masz za wysokie EGT spowodowane złą mieszanka paliwowo powietrzną. Jakie błędy w ECU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radi88PL napisał:

Musisz zrobić logi dynamiczne, jeśli turbo się tak nagrzewa pomimo braku kata to prawdopodobnie masz za wysokie EGT spowodowane złą mieszanka paliwowo powietrzną. Jakie błędy w ECU ?

 Wielkie Dzięki za  zainteresowanie Tematem Myślałem zeby zrobić logi ale nie mam puki co dostępu do vaga.. postaram się gdzieś ogarnąć program żeby to zrobić i wrzucić na forum.. i jeżeli możesz podpowied jakie kanały powinienem logowac..

Ogólnie zastanawiam się nad pompa paliwa czy nie ma z nią problemów.. lub filtrem paliwa.. filtr wymieniałem w tamtym roku na filtrona a pompę w maju bo VDO która siedziała stanęła i zakupiłem wkład EngineTech-a ale od tamtej pory są problemy z odpalaniem jak jest mało paliwa.. może to mieć związek z pompą lub filtrem bo są to tanie zamienniki ? 

W ECU Tylko są błędy od SAI i drugiej sondy za katalizatorem. Nic pozatym innego nie ma nic na temat nieszczelności lub złego składu mieszanki.. przeplywka na testerze wykazywała 132 mg/s przy 6300 obrotów i pomiar wzrastał wraz z obrotami silnika .. sondy wydają się być sprawne.. wrzucam krótki filmik jak auto zachowuje się podczas przyspieszania na 3 biegu jakość nie najlepsza ale dopiero od 3 tys. Obrotów widać lekka poprawę przyspieszenia ale naprawdę słabo jedzie..

 

Edytowane przez NightDriver180
Dodanie Linka z filmem z zachowania się pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wielkie Dzięki za  zainteresowanie Tematem Myślałem zeby zrobić logi ale nie mam puki co dostępu do vaga.. postaram się gdzieś ogarnąć program żeby to zrobić i wrzucić na forum.. i jeżeli możesz podpowied jakie kanały powinienem logowac..
Ogólnie zastanawiam się nad pompa paliwa czy nie ma z nią problemów.. lub filtrem paliwa.. filtr wymieniałem w tamtym roku na filtrona a pompę w maju bo VDO która siedziała stanęła i zakupiłem wkład EngineTech-a ale od tamtej pory są problemy z odpalaniem jak jest mało paliwa.. może to mieć związek z pompą lub filtrem bo są to tanie zamienniki ? 
W ECU Tylko są błędy od SAI i drugiej sondy za katalizatorem. Nic pozatym innego nie ma nic na temat nieszczelności lub złego składu mieszanki.. przeplywka na testerze wykazywała 132 mg/s przy 6300 obrotów i pomiar wzrastał wraz z obrotami silnika .. sondy wydają się być sprawne.. wrzucam krótki filmik jak auto zachowuje się podczas przyspieszania na 3 biegu jakość nie najlepsza ale dopiero od 3 tys. Obrotów widać lekka poprawę przyspieszenia ale naprawdę słabo jedzie..
 
Zrob logi dynamoczne zgodnie ze sztuka ich robienia standard w anb tj.
Grupy 002+003, 002+033, 003+020,115+118 parami


Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2017 o 22:49, NightDriver180 napisał:

. jadąc np. APU kolegi auto od 1800RPM aż się wyrywa na 2 biegu i zrywa przyczepność..

Zrywanie trakcji na drugim biegu miałem przy mocy ~210Km/310Nm , na zimówkach 15". W serii do zrobienia chyba tylko na mokrym.

Według tego http://www.zeperfs.com/en/fiche37-audi-a4-1-8-t.htm

Oraz Twojego filmiku, czas 100-140km/h się zgadza. Być może koledzy nawet nie wiedzą że mają auta po modach, dlatego wydaje Ci się że Twój słabo idzie? przepływka wskazuje dobrze lub troszkę za dużo.

Zrób jeszcze test 0-100, mierzone nawet stoperem. Jak wyjdzie do 9s. to osiągi są w porządku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2017 o 22:49, NightDriver180 napisał:

Zauważyłem też nagrzewająca się turbinę aż do czerwoności.. i to podczas normalnego użytkowania nie przeciągania auta do końca.. a po przeciągnięciu auta na 1 i 2 biegu powoduje że świeci się nawet w dzień.. przy temperaturze. 15 stopni na zewnątrz..

To już normlane nie jest ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie niech wypowiedzą się mądrzejsi.

Może mieszanka za uboga? Może należało by zrobić korekty zapłonu?

Trzeba zrobić logi i będzie coś wiadomo. Vaga masz tu na forum, kabelek za 30zł i działaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Dzieki chłopaki za cenne sugestie. Po dość długiej przerwie wracam do tematu brak czasu na dalsze działania przy aucie zmusiły mnie do przerwy aż do dziś. Poza tym że wpadła nowa ori pompka paliwa VDO i filtr paliwa man'a nic się nie zmieniło.. auto dalej jeździ źle z dołu jedynie kręcenie po obrotach daje jakieś efekty że coś tam się odpycha. Ale trafiłem na kilka nowych tropów między innymi przez kolegę bo auto też mu straciło moc.. Sytuacja wygladala tak że do cewek nie przykułem jakoś nigdy mocniej uwagi..i tu jest chyba mój blad. Mianowicie kolegi auto zaczęło przerywać pod obciążeniem i gubić zapłon na którymś cylindrze.. do puki nie rozgrzał się silnik do 90 stopni auto idzie jak wsciekle.. pozniej już co wciśnięcie gazu w podłogę zaczyna po chwili przerywać i po kilku takich próbach auto przeszło w tryb awaryjny auto nie przerywa jedzie ale to nie jest ta moc..I co mnie tknęło ? Odczucia z jazdy! te same co w moim przypadku reakcja na gaz itp itd. silnik zachowuje się  identycznie jak w moim ANB I wpadliśmy na pomysl żeby zrobić zamianę za cewki w celu ich sprawdzenia.. Wnioski są takie że na moich cewkach w moim aucie nie przerywały podczas przyspieszania.. a po zamianie jego na moich cewkach tez przerywa ale troszke mniej ale wyrzuca w tryb awaryjy.. a u mnie na jego cewkach da się wyczuć że przy max otwartej przepustnicy też cos się dzieje bo słyszę i jest to wyczowale że gubi zapłon..i na w pół otwartej przepustnicy czuć że auto jedzie lepiej niż na max otwartej.. I teraz pytanie czy to nie cewki w moim przypadku będą wymuszały na ECU tryb awaryjny? Bo wychodzi na to że auto ma tryb awaryjny cały czas czy zimna czy ciepła a po drugie czuc na karoserii że przenosi takie nie duze pojedynczo wstrząśnięcia jakby gubiła zapłon i widać to delikatnie na obrotomierzu podczas pracy na jałowym.. więc moze to że nie ma zadnych bledow.. ECU w trybie awaryjnym..bo moze kończą się już cewki.. a jak nie ma odpowiedniej mocy na iskre to ECU tnie wszystko co popadnie broniąc się przed wypadaniem zapłonu.. z ciekawości zmniejszyłem jeszcze przerwę na świecach i czuję że polepszyło się przyspieszenie od ponad 4000RPM. 

Sprobuje jakoś na dniach dać logi..moze coś z nich wyjdzie.. A Jak wy myślicie ? Cewki mogą być dobrym tropem przy tych objawach, ?? 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi logi logi i jeszcze raz logi. jak nie masz dostępu do vaga to kabel za 50 zł z viaken + vag-com z forum i już masz. Może obyłoby się bez wymieniania tylu gratów :)
co do cewek to to tak. Układ zapłonowy w 1.8t może dawać zupełnie inne objawy niż w innych autach. U mnie w ANB np po wymianie świec na nowe przestało turbo przeładowywać :) Najpierw zrób te logi i będziemy myśleć co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jestem tu nowy :)

Można poprosić o nazwę tego kabla? Za nic nie mogę znaleźć, może dlatego że źle szukam.

Z góry dziękuję i pozdrawiam! 

Edytowane przez chudy_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2017 o 08:09, gawri456 napisał:

Logi logi logi i jeszcze raz logi. jak nie masz dostępu do vaga to kabel za 50 zł z viaken + vag-com z forum i już masz. Może obyłoby się bez wymieniania tylu gratów :)
co do cewek to to tak. Układ zapłonowy w 1.8t może dawać zupełnie inne objawy niż w innych autach. U mnie w ANB np po wymianie świec na nowe przestało turbo przeładowywać :) Najpierw zrób te logi i będziemy myśleć co dalej :)

Witam znów po przerwie ale udało mi sie zrobic ruch w celu logów. zrobiłem loga kilku kanałów niestety tylko statyczne ale to juz cos. bateria w laptopie mi nie pozwala na zrobienie dynamicznych ale znajomy ma takiego samego lapka wiec jezeli ma działajaca baterie zrobie dynamiczne a jak nie no to bede musiał zamówic nowa baterie do siebie. Logi wrzuciłem w excela bo vaglog nie działa mam nadzieje ze sa poprawnie ułożone. Prosze o jakąkolwiek analize i czy dobre kanały zlogowałem statycznie jak nie to prosze o odp co logować statycznie to wrzuce do Analizy. Pozdrawaiam wszystich i dzieki za pomoc. :)

LOG-01-002-003-statyczne.csv

LOG-01-002-033-statyczne.csv

LOG-01-003-020-statyczne.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...