Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Cykanie przekaźnika pompy paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dłuższego czasu zmagam się z irytującym problemem, mianowicie czasami po przekręceniu zapłonu cyka cały czas przekaźnik pompy paliwa

 

Oczywiście nie da się wtedy odpalić auta, bo ciągle pompa włącza się i wyłącza

Podmieniłem kiedyś przekaźnik na drugi, następnie na jeszcze jeden domowej roboty i dalej nic, nadal cykało, kiedy miałem zamiar sprawdzić miernikiem co przerywa plus czy masa, to nagle problem zniknął i nie było jak sprawdzić, wtedy zapsikałem wszystko elektrosolem, w listwie przekaźników a także w skrzynce w ecu i na długo był spokój

 

 

ostatnio probllem znowu się zaczął pojawiać chwilami, wymieniłem acu no nowy, przeczyściłem klemy i mase przy budzie, wymieniłem dzisiaj regulator ciśnienia na nowy bosha, ponieważ podczas cykania przewody paliwa na listwie chodzą oba więc myślałem że regulator puszcza ciśnienie i próbuje dobić bezskutecznie ale d*pa i dalej czasami cyka

 

dzisiaj podczas cykania wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa i dalej cykało, tyle że weże nie chodziły, więc pompe mogę wykluczyć , raczej problem elektryczny

znalałem 2 podobne tematy

 

 

 

błedów w ecu nie ma poza 17851 który dotyczy egr bo mi się czasem zacina ale jest zaślepiony więc raczej nie ma wpływu, chyba że ktoś mądrzejszy powie że ma i przegapiam rozwiązanie

 

w jednym z tematow napisał marcin i go zacytuje

 

Upnę nieco temat to może się ktoś jeszcze wypowie. Ogólnie to bediksowi mój wpis za wiele nie da ;)

Wymiana na inny przekaźnik (100% sprawny) nic nie dała, więc można z góry obalić opcję z poprawą lutów w przekaźniku. Także wina leży niestety od strony samochodu.

Opiszę sprawę na podstawie ALZ bediksa, ale to samo będzie gdzie indziej.

Przekaźnik 372 (pompa paliwa) daje napięcie na kilka rzeczy, ale nie to jest powodem "cykania".

- przez bezpiecznik 28 (S228-20A) - POMPA PALIWA

- przez bezpiecznik 34 (S234-10A) 3 zawory N80, N112, N156 (mniejsza o to co robią), Air Mass Meter, dwie grzałki lambdy (jeśli tyle mamy) i daje 12V na przekaźnik SAI

- przez bezpiecznik 32 (S232-20A) wtryski (N30,31,32,33) i tempomat.

Sam przekaźnik jest wzbudzany poprzez podanie masy i plusa. Plus pojawia się na nim po przekręceniu kluczyka na zapłon a masa z ECU.

Aby zbadać co wzbudza przekaźnik to interesują nas piny 16 i 19 na kratce pod przekaźnikiem:

Pin16 - MASA z ECU

Pin17 - wejście - Zacisk 30 - stały plus

Pin19 - PLUS po zapłonie (Klema 15)

Pin20 - wyjście na bezpiecznik S234 (10A)

Pin23 - wyjście na bezpieczniki S228 (20A) i S232 (20A)

Masa do przekaźnika idzie z kompa ECU poprzez czarną kostkę T10m/8, czyli 10pinowa czarna kostka - PIN8 a dalej w kompie to PIN80.

Trzeba sprawdzić miernikiem albo żaróweczką na kabelkach piny 16 i 19, który z nich "cyka".

Wiadomo, tam gdzie masa (pin16) to można opcją DIODA na mierniku.

A tam gdzie PLUS (pin19) to można albo opcją "prąd stały 20 czy 200" na mierniku, albo żarówka, jeden kabel do masy a drugi w PIN19 i patrzeć czy miga bo powinna stale świecić.

To pokaże nam co pulsuje masa czy plus. Oczywiście są mierniki co nie potrafią szybkiego pulsowania skutecznie pokazać, więc czasem lepsza będzie żaróweczka.

UWAGA!!! Ja bym się bał badać MASĘ żarówką podłączoną jednym kablem do stałego plusa a drugim kablem do pinu16. Jednak idzie to na kompa ;)

Jak za każdym razem to pierw polecam sprawdzić błędy, usunąć je, nie odpalać i pierw przelecieć WSZELKIE łączenia na drodze do przekaźnika. Rozłączyć wtyki, psikać szprejami na styki jak Wielki Elektornik przykazał, wtykać z powrotem i tak kilka razy a na koniec jeszcze raz psikać i złączyć.

 

myślałem może żeby wymieć listwe pod przekaźniki pod nogami kierowcy bo może tam gdzieś przerywa

 

a może jak sugeruje w jednym temacie nie dochodzi prąd do ecu

 

najgorsze jest to że to czasami tylko kilkanaście sekund cyka i nie ma jak sprawdzić co to, bezsensu prowadzić do elektryka bo jak nie będzie cykać to nie ogarnie gdzie przerywa chyba że się da znaleźć

 

 

macie jakieś pomysły ??

 

 

Opublikowano

Zacząłem na szybkiego szukać masy wiązki silnika i zauważyłem że wiązka gumowa harmonijka wychodzi z grodzi następnie po paru centymatrach w okolicy zbiorniczka wyrownawczego wychodzi brązowy przewód który wchodzi pod gumowa osłonę wiązki która kończy się wtyczka sterownika ABS,  czy tak ma być czy ktoś to przerabial?  Mógłby ktoś sprawdzić jak u was to wygląda?  

Opublikowano

dobra po ogledzinach stwierdzam ze z wiazkami jest wszystko ok

 

pytanie bo tez o tym czytałem, gdzie jest u mnie w silniku czujnik połozenia wału, bo położenia wałka wiem ale wału??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...