Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 problem z kodowaniem ABS/ESP po wymianie modułu kierownicy, różne taśmy??


wasiesto

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Postanowiłem wymienić dziś moduł kierownicy na taki obsługujący tempomat, wszystko robiłem zgodnie instrukcją na forum, i szło ładnie do momentu gdy trzeba ponownie zakodować sterownik ABS/ESP i skalibrować czujnik skrętu, u mnie jest taki problem że mój sterownik nie przyjmuję żadnego loginu i kodowania, co bym nie wklepał to i tak za chwilę są same zera 00000.

załączam filmik obrazujący mój problem

 

Edytowane przez wasiesto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj VCDS Lite i zmniejszyć latency time (czas opóźnienia) na 1-2 ms, bo strasznie muli coś połączenie, spróbuj też zalogować innym loginem 09455 - masz wlepkę w bagażniku ? tam jest podany kod PR... byłbyś pewny czy dobry login wklepujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

login na 100% dobry, przed wymianą modułu kierownicy spisałem go sobie, upewniłem się też właśnie i kod z wlepki również się zgadza :/ (PR-1LB)  wpisywałem różne loginy i to samo

też zwróciłem na to mulenie połączenia, co ciekawe w innych modułach nie zauważyłem tego problemu.

właśnie ściagam vcds lite i będę próbował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to masz vcds'a zmniejsz tylko Latency, powinno ustabilizować połączenie... 

Posprawdzaj jeszcze raz, czy wszystko dobrze powpinane, czy dobrze taśmy dociśnięte... Tempomat już zakodowałeś w Engine ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie się to latency zmienia bo nie widzę nigdzie takiej opcji.

Tak tempomat jest zakodowany i działa już. tylko ten abs mi został

przed chwilą sprawdziłem wszystkie połączenia które ruszałem, spróbowałem z innym komputerem, podłączałem prostownik, wypinałem wtyczkę ze sterownika abs i dalej to samo bez rezultatu

vcds.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to masz klona, myślałem, ze zwykły KKL... A nie masz zwykłego fejsa po K Line ? Wtedy można by VCDS Lite spróbować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kkl 409.1, niebieski, tylko coś mi się nie łączy, niby sterownik wgrany a vcds lite go nie widzi.

jeszcze coś pokombinuję i spróbuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil wiszę Ci silodne piwo za wskazówki :) 

kkl + vcds lite dał radę bez problemu, udało się zakodować sterownik i skalibrować czujnik skrętu :)

tak przy okazji, z modułem przyszła mi taśma pod mf, ale niestety różni się jedną wtyczką od mojej taśmy bez mf, chciałem w sobotę zamontować kierownicę z mf.

od tego ta żółta wtyczka jest, i jak najlepiej rozwiązać ten problem??

 

IMG_20171019_141411.jpg

mfsw21.jpg

Edytowane przez wasiesto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi klonami jest właśnie różnie :/ raz działa, raz nie... 

Ta wtyczka to jest połączenie Airbag. Jaki masz numer tego zawijaka ? Z tego co pamiętam da się te taśmy poprzekładać, wystarczy rozebrać na części pierwsze... i spróbować przełożyć tą część różniącą się... 

Albo dołożyć pasującą wtyczkę z B7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że problem rozwiązany miałem ten sam dylemat i widzę, że nawet skomentowałeś mój filmik na yt czy sobie z tym poradziłem. Chciałbym dodać, że moim vagiem nie szlo tego ruszyć więć pojechałem do serwisu i koleś zaczął kodować jakimś boshowskim programem, też nie szło... gdzieś zadzwonił poklikał i ostatecznie weszło, nie drążyłem tematu, ważne że zatrybiło :D teraz jestem bogatszy o wiedzę... że nalezy probować różnymi programami i kabelkami :D A jeśli chodzi o wtyczkę airbag jak masz kiere z b7 taśma też musi być z b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamil-vag napisał:

Z tymi klonami jest właśnie różnie :/ raz działa, raz nie... 

Ta wtyczka to jest połączenie Airbag. Jaki masz numer tego zawijaka ? Z tego co pamiętam da się te taśmy poprzekładać, wystarczy rozebrać na części pierwsze... i spróbować przełożyć tą część różniącą się... 

Albo dołożyć pasującą wtyczkę z B7

Do tej pory nie miałem żadnego problemu z tym właśnie klonem, ale coś go w końcu pokonało :)

Nr taśmy pod MF to 4E0-953-541A , teraz mam 4E0-953-541C

A masz może nr tej pasującej wtyczki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz już wszystko wiem i kumam, w poniedziałek podjadę do serwisu i spróbuję tą kostkę dokupić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi klonami jest właśnie różnie :/ raz działa, raz nie... 
Ta wtyczka to jest połączenie Airbag. Jaki masz numer tego zawijaka ? Z tego co pamiętam da się te taśmy poprzekładać, wystarczy rozebrać na części pierwsze... i spróbować przełożyć tą część różniącą się... 
Albo dołożyć pasującą wtyczkę z B7
Wszystko działa w tym przypadku tak jak w oryginalnym vcds. Gdy kodowanie są same zera to każdy interfejs się tak zachowuje. Trzeba adaptacje skrętu wraz z kodowaniem jednocześnie i jest ok

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kefiro napisał:

Wszystko działa w tym przypadku tak jak w oryginalnym vcds. Gdy kodowanie są same zera to każdy interfejs się tak zachowuje. Trzeba adaptacje skrętu wraz z kodowaniem jednocześnie i jest ok

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Ale ja to wszystko robiłem, i powiedz mi dlaczego robiąc te same czynności na jednym kablu nie szło a na drugim poszło od strzału?? 

Na górze jest filmik, wydaję mi się że robiłem poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2017 o 20:05, wasiesto napisał:

Dzięki, teraz już wszystko wiem i kumam, w poniedziałek podjadę do serwisu i spróbuję tą kostkę dokupić

 

Jak chcesz taką wtyczkę to pisz na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja to wszystko robiłem, i powiedz mi dlaczego robiąc te same czynności na jednym kablu nie szło a na drugim poszło od strzału?? 
Na górze jest filmik, wydaję mi się że robiłem poprawnie
Odpiałes tego vcdsa co masz na filmie za minutę przypiales drugiego i zadziałało? Nie uwierzę. Musiałeś w międzyczasie przejechać się autem i tu jest sęk [emoji6]

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kefiro, ale tak się zdarza. Sam tego nie raz doświadczyłem, mam VAG 002 z e-service, który pod B6, Passatem B5 FL działa idealnie, natomiast w Polo 9N3 z 07r wysypuje mi się na ECU i ABS, zrywa połączenie podczas próby kodowania, adaptacji... Natomiast zwykły KKL na VCDS Lite robi wszystko i w B6 i w tym Polo, także coś jest na rzeczy z tymi klonami...

Poza tym dyskusja chyba zbędna skoro autorowi udało się rozwiązać problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...