Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na zimnym silniku a na cieplym prawie w ogole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc:)

Taka sytuacja: odpalam zimny silnik i czuje spore drgania na kierownicy.

Jak silnik sie zagrzeje mocno to drgania kierownicy i auta ogolnie ustępują praktycznie do zera.

Nie sądzę że to poduchy bo to by było chyba bezsensu.

Co może powodować drgania na zimnym silniku? I dlaczego "to coś" po nagrzaniu się obniża te drgania

Pamietam że w zime efekt się nasilał na zimnym.

Miał ktoś coś podobnego?

Opublikowano (edytowane)

Jedna z moich teorii to, że po postoju i odpaleniu alternator jest bardziej obciążony co powoduje większe wibracje na silniku, odpal auto i włącz światła powinneś odczuć różnice w pracy silnika, po podładowaniu aku, obciążenie alternatora spada jest to całkiem normalne zjawisko w zależności jak bardzo mocne są drgania, 2 teoria dotyczy podobnego zjawiska tylko w układzie wspomagania, po rozgrzaniu oleju, pompa nie generuje dużych obciążeń jak na zimnym płynie, 3 z teorii to po prostu stabilizacja obrotów po nagrzaniu silnika. Za stabilizację drgań przenoszonych przez wał na na pasek osprzetu odpowiada koło z tlumikiem drgań skretnych oraz tzw sprzegiełko alternatora czyli łożysko jednokierunkowe. Zweryfikować usterkę można poprzez sprawdzenie czy napinacz paska ma drgania czyli podskakuje. Niżej masz film na, którym jest to wytlumaczone, w 1:48 widać drgania napinacza.
 

 


Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
 

 

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano

Po włączeniu świateł nie widać różnicy.

nagrałem filmik jak ten napinacz paska klinowego u mnie pracuje

 

I jak widać aż tak bardzo nie ma drgań.

Natomiast Od jakiegoś czasu coś mi buczy (słychać na filmiku) chyba z jakiejś rolki ale za cholerę nie jestem w stanie powiedzieć z której gdyż dzwięk się rozchodzi po komorze silnika.

Jak naciągnałem lekko ten napinacz paska wielorowkowego podczas pracy silnika aby odciążyć lekko te podzespoły to to buczenie nie ustępuje. Boję się że to albo pompa wody albo rolka od napinacza paska rozrządu (a kompletny rozrząd miałęm wymieniany 10tys km temu)

Opublikowano

Ściągnij pasek i kręć kołami, zobaczysz czy któreś szumi, masz pompę SAI? Dźwięk odtwarzam na telefonie i bardziej przypomina mi to wentylator chłodnicy lub właśnie pompę SAI. 

Opublikowano (edytowane)

nie mam sai, zdemontowana, Wentylator nie chodził

Edytowane przez WYSKUN
Opublikowano

Ściągnąłęm pasek i żadna rolka nie szumi jak nimi kręce, Więc to szumienie jest zapewne z rolki napinacza paska rozrządu albo pompy wody.

Pytanie czy da  się wymienić samą rolkę napinacza bez sciągania paska?

Ogólnie co do tego dzwięku buczenia to nie jest ona od razu po włączeniu silnika tylko po ok 2 sekundach od włączenia. Dziwne.

A co do drgań to nie mam pojęcia :kox:

Opublikowano
18 godzin temu, WYSKUN napisał:

Ściągnąłęm pasek i żadna rolka nie szumi jak nimi kręce, Więc to szumienie jest zapewne z rolki napinacza paska rozrządu albo pompy wody.

Pytanie czy da  się wymienić samą rolkę napinacza bez sciągania paska?

Ogólnie co do tego dzwięku buczenia to nie jest ona od razu po włączeniu silnika tylko po ok 2 sekundach od włączenia. Dziwne.

A co do drgań to nie mam pojęcia :kox:

Spróbuj jeszcze odpalić silnik bez paska osprzetu wtedy będziesz wiedział na 100% czy to nie czasem łożyska na alternatorze itp; 

Opublikowano

Spróbuję.

Ale najwazniejsze pytanie brzmi czy jak jakas rolka szumi (np od rozrządu) to czy nie pierdyknie?

Czy po prostu będzie sobie szumiec i nic wiecej. Ale tego to niewiadomo pewnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...