resiak82 Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 (edytowane) Może komuś się przyda. U nie których mogą być pod innymi numerami. Zaawansowane wartości pomiarowe UDS 1. Compressor torque - moment obrotowy sprężarki 2. Absolute intake pressure - Bezwzględne ciśnienie wejściowe 3. Acceleration - przyśpieszenie 4. Accelerator pedal sensor voltage 1-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 5. Accelerator pedal sensor voltage 2-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 6. Accelarator pedal switch positions-pozycje przełącznika pedału przyspieszenia 7. Air mass actual value-rzeczywistą wartość masy powietrza 8. Air mass specified value-określona wartość masy powietrza 9. Allocation of oxygen sensors- Przydział czujników tlenu 10. Camshaft speed-prędkość wałka rozrządu 11. Cause for cancellation-Przyczyna anulowania 12. Charge air pressure specified value-Określ określoną wartość ciśnienia powietrza 13. Charge air pressure actual value-Oblicz rzeczywistą wartość ciśnienia powietrza 14. Charge limit for field regeneration-Limit opłat za regenerację pola 15. Charge pressure Actuator -Siłownik ciśnienia ładowania 16. Charge pressure Actuator; activation -Siłownik ciśnienia ładowania; aktywacja 17. Checksum of flash-Suma kontrolna lampy błyskowej 18. Control Module temperature-Temperatura modułu sterującego 19. Conversion factors-Przeliczniki 20. Coolant fan 1; activation-Wentylator chłodzący 1; aktywacja 21. Coolant fan 2; activation-Wentylator chłodzący 2; aktywacja 22. Coolant temperature-Temperatura płynu chłodzącego 23. Coolant temperature at radiator outlet-Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy 24. Coolant temperature at radiator outpu-Temperatura chłodziwa na wyjściu chłodnicy 25. Crankshaft speed-Prędkość wału korbowego 26. Cruise Control System; status -Tempomat; status 27. Cruise Control System; switch -Tempomat; przełącznik 28. Cruise Control System; specified speed -Tempomat;określona prędkość 29. Current test step-Bieżący etap testu 30. Currently running routine-Obecnie działa rutyna 31. Dist. driven with exh 32. EGR solenoid valve; actual value -Zawór elektromagnetyczny EGR; aktualna wartość 33. Electric auxiliary heater; relay activation-Elektryczny podgrzewacz pomocniczy; aktywacja przekaźnika 34. Engine mount 1-Uchwyt silnika 1 35. Engine oil temperature-Temperatura oleju silnikowego 36. Engine speed-Prędkość silnika 37. Engine star; start quantity-Start silnika; rozpocznij ilość 38. Engine start; start synchonization-Start silnika; rozpocznij synchronizację 39. Engine torque-Moment obrotowy silnika 40. Engine drag torque-Moment hamowania silnika 41. Exhaust gas recirculation EGR-Recyrkulacja spalin EGR 42. Fuel consumption-Zużycie paliwa 43. Fuel Metering Valve-Zawór dozujący paliwo 44. Fuel Pressure Regulator Valve-Regulator ciśnienia paliwa 45. Fuel temperature-Temperatura paliwa 46. Generator power-Moc generatora 47. Generator load signal-Sygnał obciążenia generatora 48. Glow status-Stan blasku 49. High fuel pressure ;specified value -Wysokie ciśnienie paliwa; określona wartość 50. Injection amount deviation cylinder 1-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 1 51. Injection amount deviation cylinder 2-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 2 52. Injection amount deviation cylinder 3-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 3 53. Injection amount deviation cylinder 4-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 4 54. Intake air temperature-Temperatura powietrza wlotowego 55. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...) 56. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...) 57. Limitation; accelerator pedal-Ograniczenie; pedał gazu 58. Limitation; smoke -Ograniczenie; palić 59. Limitation; status of clutch protection -Ograniczenie; status ochrony sprzęgła 60. Limitation; torque -Ograniczenie; moment obrotowy 61. Limitation; torque of clutch protection -Ograniczenie; moment obrotowy ochrony sprzęgła 62. Main injection; duration of activation-Główny wtrysk; czas trwania aktywacji 63. Main injection; start of activation-Główny wtrysk; początek aktywacji 64. Mean injection quantity-Średnia wielkość wtrysku 65. Monitoring status since erasing DTC-Status monitorowania od czasu usunięcia kodu DTC 66. Normed load value-Normowana wartość obciążenia 67. OBD-requirements -Wymagania OBD 68. Oil fill level-Poziom napełnienia olejem 69. Oil warning threshold-Próg ostrzegawczy oleju 70. Operating Instructions-Instrukcja obsługi 71. Particle filter; difference pressure-Filtr cząstek; różnica ciśnienia 72. Particle filter; field regeneration lock (...)-Filtr cząstek; blokada regeneracji pola (...) 73. Particle filter; field regeneration (...)-Filtr cząstek; regeneracja pola (...) 74. Particle filter; kilometers from the last-Filtr cząstek; kilometry od ostatniego wypalania 75. Particle filter; offset for differential-Filtr cząstek; przesunięcie dla dyferencjału 76. Particle filter; oil ash volume-Filtr cząstek; objętość popiołu olejowego 77. Particle filter; soot mass calculated-Filtr cząstek; Obliczono masę sadzy 78. Particle filter; soot mass measured-Filtr cząstek; zmierzona masa sadzy 79. Particle filter; time since last regeneration-Filtr cząstek; czas od ostatniej regeneracji 80. Post-injection 1; activation duration-Po wstrzyknięciu 1; czas trwania aktywacji 81. Post-injection 1; activation start-Po wstrzyknięciu 1; rozpoczęcie aktywacji 82. Post-injection2; activation duration-Po wstrzyknięciu2; czas trwania aktywacji 83. Post-injection 2; activation start-Po wstrzyknięciu 2; rozpoczęcie aktywacji 84. Post-injection3; activation duration-Po wstrzyknięci3; czas trwania aktywacji 85. Post-injection 3; activation start-Po wstrzyknięciu 3; rozpoczęcie aktywacji 86. Preheat time-Czas podgrzewania 87. Pre-injection 1; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 1; czas trwania aktywacji 88. Pre-injection 1; activation start-Wstępne wstrzyknięcie 1; rozpoczęcie aktywacji 89. Pre-injection 2; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 2; czas trwania aktywacji 90. Pre-injection 2; activation start-Wstępne wstrzyknięcie2; rozpoczęcie aktywacji 91. Pre-injection 3; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 3; czas trwania aktywacji 92. Pre-injection 3; activation start-Wstępne wstrzyknięcie3; rozpoczęcie aktywacji 93. Rail pressure regulation; status-Regulacja ciśnienia w szynach; status 94. Regulation factor; total-Współczynnik regulacji; całkowity 95. Regulator valve-Zawór regulatora 96. Security Access; Number of invalid keys-Dostęp bezpieczeństwa; Liczba nieprawidłowych kluczy 97. Service regeneration; cancel conditions-Regeneracja usług; anuluj warunki 98. Service regeneration; current duration-Regeneracja usług; obecny czas trwania 99. Service regeneration; phase-Regeneracja usług; faza 100. Service regeneration; release conditions-Regeneracja usług; warunki wydania 101. Service regeneration; status-Regeneracja usług; status 102. Starter control; Interlock- or P/N-signal - Kontrola rozrusznika; Sygnał blokujący lub P / N 103. Starter control; shut-off conditions 1 - Kontrola rozrusznika; Warunki wyłączenia 1 104. Starter control; terminal 50 - Kontrola rozrusznika; terminal 50 105. Starter control; terminal 50 acknowledge - Kontrola rozrusznika; zacisk 50 potwierdzić 106. Status of actuator test - Status testu siłownika 107. Status of basic setting - Status podstawowego ustawienia 108. Status of initial fuel filling - Stan początkowego napełnienia paliwem 109. Status of starter activation - Status aktywacji rozrusznika 110. Test steps still to be performed - Wykonaj jeszcze kilka kroków, które należy wykonać 111. Throttle valve position (absolute) - Położenie zaworu przepustnicy (bezwzględne) 112. Torque request; sum of auxiliary - Prąd torque; Moment obrotowy suma pomocniczych 113. Transmission input speed - Szybkość wejściowa skrzyni biegów 114. Unlearning counter according OBD - Odblokowanie licznika według OBD 115. Vehicle speed - Prędkość pojazdu 116. Voltage of oxygen sensor bank 1 sensor - Czujnik napięcia czujnika 1 czujnika tlenu 117. Ac compressor shut-off status - Status wyłączenia sprężarki Ac 118. Accelerator position - Pozycja akceleratora 119. Actual air mass - Rzeczywista masa powietrza 120. Air conditioner fan activation - Aktywacja wentylatora klimatyzatora 121. Ambient air pressure - Ciśnienie powietrza otoczenia 122. Ambient temperature - Temperatura otoczenia 123. Calibration Identification - Identyfikacja kalibracji 124. Calibration Verification Number - Numer weryfikacyjny kalibracji 125. CCS limiting torque - Minimalny moment obrotowy CCS 126. CCS status - Status CCS 127. Charge adjuster output stage - Stopień wyjściowy regulatora ładowania 128. Charge prassure adjuster activation - Aktywacja regulatora ciśnienia ładowania 129. Charge prassure adjuster position - Ustaw regulator ciśnienia ładunku 130. Cluth torque minimum - Minimalny moment obrotowy sprzęgła 131. Coolant temperature - Temperatura płynu chłodzącego 132. Coolant temperature at radiator outlet - Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy 133. EGR valve activation - Aktywacja zaworu EGR 134. EGR valve feedback - Odpowietrznik zaworu EGR 135. EGR valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu EGR 136. EGR valve status learning - Sterowanie stanem zaworu EGRfiltr 137. EOBD dataA - Dane OBD 138. Exhaust gas temp. after pre-catalyst - Temperatura spalin po wstępnym katalizatorze 139. Exhaust gas temp. turbocharger - Temperatura spalin turbosprężarka 140. Exhaust gas temperature before particulate - Temperatura spalin przed cząstkami stałymi 141. Exhaust gas vol. flow particulate filter - Spaliny obj. filtr cząstek stałych 142. Field regeneration status - Status regeneracji pola 143. Fuel high pressure; status - Wysokie ciśnienie paliwa; status 144. Fuel high pressure; control difference - Wysokie ciśnienie paliwa; różnica kontrolna 145. Gearbox control unit limiting torque - Przekładnia redukująca moment obrotowy sterownika 146. Governing factor exhaust temp. - Współczynnik temp. Wydechu. 147. Intake air temperature - Temperatura powietrza wlotowego 148. Lambda probe air mass throughput - Przepływ masy sondy lambda 149. Lambda probe calib. value internal - Sonda lambda calib. wartość wewnętrzna 150. Lambda probe diagnosis - Diagnostyka sondy lambda 151. Lambda probe electronics - Elektronika sondy Lambda 152. Lambda probe heater activation - Aktywacja grzałki sondy Lambda 153. Lambda probe oxygen concentration - Sonda lambda stężenia tlenu 154. Lambda probe plausibility check - Kontrola wiarygodności sondy lambda 155. Lambda probe pressure - Sonda lambda (nacisk?) 156. Lambda probe temperature signal - Sygnał temperatury sondy lambda 157. Lambda signal - Sygnał Lambda 158. Limiting torque - Ograniczający moment obrotowy 159. Loading limit 3 - Limit ładowania 3 160. Loading limit 4 - Maksymalny załadunek 4 161. NMK learn cycle counter 1st cal.press 162. NMK learn cycle counter 2nd cal.press 163. NMK learn cycle counter 3rd cal.press 164. Oxygen concentration - stężenie tlenu 165. Oxygen signal calibration status - Status kalibracji sygnału tlenu 166. Oxygen signal offset - Przesunięcie sygnału tlenu 167. Service regeneration current regeneration - Regeneracja prądu regeneracji usług 168. Surface temperature of filter - Temperatura powierzchni filtra 169. Synchronous angle - Kąt synchroniczny (rozrząd) 170. Temperature at air conditioner heat - Temperatura na ciepło klimatyzatora 171. Throttle valve activation - Aktywacja zaworu dławiącego (przepustnica) 172. Throttle valve feedback - Informacja zwrotna zaworu przepustnicy 173. Throttle valve offset closed - Zamknięcie zaworu przepustnicy zamknięte 174. Throttle valve offset open - Otwarcie zaworu przepustnicy 175. Throttle valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu dławiącego 176. Throttle valve position sensor - Czujnik położenia przepustnicy 177. Torque limitation - Ograniczenie momentu obrotowego 178. Vehicle Identification Number (VIN) - Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) 179. Vehicle speed - Prędkość pojazdu Edytowane 18 Listopada 2017 przez resiak82
ELA7V30 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Czy te wartości możemy w tym protokole zmieniać czy tylko podejrzeć?????????
dieselchip_ Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 podejrzeć - z poziomu diagnozy vcds-em nic nie zmienisz a co byś chciał zmienic ?
ELA7V30 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Tak tylko pytam z ciekawości. Swoją drogą.... to jestem po chipie i napiszę,że nie bardzo samochód oddaje moc moim zdaniem.Nie wiem za bardzo w co uderzyć? z 170 na 199.1KM/ 350 na 415 Nm. niby jest różnica ale jak w samochód siądzie 4 kolegów w pracy to sam czuję że się nie zbiera. Jak jadę sam to lepiej. Widzę też że duże zużycie ON jest. W sumie zawsze było wielkie. Na FIS pokazuje 5,5-6,5 a w rzeczywistości teraz przy tej pogodzie w mieście ok 11- 12 l W TRASIE 120-130-8,5 l. Jak depnę na max-a to tak jakby był zamulony i jak mu odpuszczę to dopiero się pobiera. Podejrzewałem przepływkę. Jak robiłem program Pan powiedział że przepływkę wyklucza, bo wartości są jak najbardziej w normie. Róże tematy czytam i doszukuję się winy w ABS-ie. Gdy wyłączę przycisk trochę lepiej samochód się zachowuje, ale nadal to nie jest to. Do pomiaru na hamowni Pan Tomek wypiął wtyczkę z ABS-u żeby dokonać pomiaru. Wydaje mi się że po podpięciu wtyczki samochód nie ma tej mocy która wyszła na wykresie. Inny kolega kieruje mnie w stronę potencjometru pedału przyśpieszenia. Kto inny czujnik różnicy ciśnień na DPF-ie(jeśli dobrze piszę). Kolego piszę to wszystko tu chociaż to chyba nie dział dla tego tematu- aczkolwiek pokrewny ponieważ diagnostyka powinna być wykonana przed wprowadzeniem nowego programu- żeby nakreślić jakie w/g mnie są spostrzeżenia. Szukam gdzie mogę aby znaleźć odpowiedz na moje pytania. Dlatego zapytałem czy w UDS można coś zmienić. Zastanawiam się czy można inaczej pompę ABS-u zakodować, żeby nic nie popsuć. Nie wiem już czy ja za dużo wymagam od swojego samochodu czy fura ma jakąś bolączkę lecz nie widać tego w trakcie diagnostyki. Nie czuję przyjemności z jazdy. Na blacie 245 tkm . Chyba że piec się kończy?????? Inaczej sobie to wyobrażałem. Może mnie jakoś nakierujecie.........
dieselchip_ Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 chyba za dużo wymagasz to tylko 2.0 tdi ,jak tak Cie to męczy odepnij pompe abs i tak sobie potestuj ,masz chęć wrzuć logi ,ogólnie pali jak smok wawelski te 11-12 ,mam w jednym aucie taki sam silnik ponad 230 km i koła 20 cali na lato i jakbym go nie męczył to 9 litrów nie przekroczy w cyklu mieszanym
ELA7V30 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 w tych logach to na które kanały w/g Ciebie najbardziej zwrócić uwagę?????????
dieselchip_ Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 obroty silnika doładowanie -zadane - otrzymane ograniczenie dymienia , momentu temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa
ELA7V30 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 fajnie dopiero teraz przeczytałem. Z racji zbliżających się świąt będę teraz trochę się przemieszczał i nie za bardzo będzie na to czas ale z NOWYM ROKIEM NOWYM KROKIEM Jaki masz kabel? Od adako czy ,,krzacz-or" bo jestem ciekawy czy Twój pierwszy post pokryje się z moim sprawdzeniem tylko jakoś ostatnio przeszła mnie ochota siedzenia w garażu chyba za zimno. Ja mamo od adako.
ELA7V30 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 W dniu 20.12.2017 o 20:14, dieselchip_ napisał: obroty silnika doładowanie -zadane - otrzymane ograniczenie dymienia , momentu temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa Kolego mam nadzieję żę się nie obrazisz jak poproszę Cię o wskazanie numerowe tych kanałów?????? Robię to na szybko i bardzo proszę bo 300 km przede mną i jak zajadę na miejsce mam nadzieję że mi już podpowiesz do tego czasu, to sobie na spokojnie sprawdzę po takim odcinku przy małej PIANCE Pozdrawiam i SPOKOJNOŚCI W OKRESIE ŚWIĄTECZNYM ŻYCZĘ!!!!!!!
dieselchip_ Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 chętnie ci bym podpowiedział ale zawsze szukam w vcdsie po nazwie ,bo w autach na uds-ie nie wystepuje cos takiego jak nazwa kanału
duzy616 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Trochę jestem w tym słaby. Jaka nazwa odpowiedzialna za sprawdzenie turbiny, pracy gruszki?
dieselchip_ Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Charge pressure Actuator -Siłownik Charge pressure Actuator; activation Charge prassure adjuster activation - Charge prassure adjuster position - zresztą będziesz widział parametr %
duzy616 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 24 minuty temu, dieselchip_ napisał: Charge pressure Actuator -Siłownik Charge pressure Actuator; activation Charge prassure adjuster activation - Charge prassure adjuster position - zresztą będziesz widział parametr % Dzięki za szybką odpowiedź
iwadrian Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 (edytowane) Ciekaw jestem do czego dojdziesz bo moja CAHA też strasznie " gumowa" jest zwłaszcza do 2000 2200 obrotów a powyżej też szału nie ma. Na pewno nie jedzie to tak jak powinno jechać 170 koni. Spalanie 10l miasto 5.5-6 autostrada tak do 130km/h. spalanie na postoju nigdy nie spada poniżej 0.9l/h syncro rozrządu w okolicy 0.0. Brak jakichkolwiek błędów w ECU. Co logować, na co zwrócić uwagę? Edytowane 1 Stycznia 2018 przez iwadrian
ELA7V30 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Trochę się nie odzywałem. Po sprawdzeniu kompem wychodzi że wtryskiwacze trochę rozjechane wartości mają. Ale nie wiem czy przypadkiem nie odpowiada za to -3.50 na wartości synchronizacji rozrządu????????? Odpowiedzcie jeśli ktoś się na tym zna. Proszę! Adres 01: Silnik (03L 906 022 NP) 14:49:43 IDE00351 Wtrysk główny: początek sterowania -1.98 ° IDE00353 Uruchomienie silnika: ilość podczas uruchamiania 14.08 mg/stroke IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.05 mg/stroke IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.05 mg/stroke IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.28 mg/stroke IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.27 mg/stroke IDE00371 Zużycie paliwa 0.93 l/h ENG106252 Kąt synchronizacji -3.38 ° Tutaj to dawka jest poprawna i -3.38 ale jak dałem w pedał to się rozjeżdżało nawet do -3.65 chyba że wszystko jest OK a ja się nie znam to też proszę mnie poinformować bo może w błędzie żyje.
iwadrian Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy.
ELA7V30 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 W dniu 27.01.2018 o 01:06, iwadrian napisał: Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy. W jaki sposób przeprowadza się w tych silnikach synchronizację kąta wyprzedzenia zapłonu?
iwadrian Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 W taki sam sposób jak w silnikach PD. Luzujesz trzy śruby na kole wałka rozrządu i przestawiasz wałek względem koła pasowego w lewo albo w prawo zależnie od potrzeby.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się