Jump to content
IGNORED

Zaawansowane wartości pomiarowe UDS


Recommended Posts

Posted (edited)

Może komuś się przyda. U nie których mogą być pod innymi numerami.

 

Zaawansowane wartości pomiarowe UDS

1. Compressor torque - moment obrotowy sprężarki
2. Absolute intake pressure - Bezwzględne ciśnienie wejściowe
3. Acceleration - przyśpieszenie
4. Accelerator pedal sensor voltage 1-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1
5. Accelerator pedal sensor voltage 2-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2
6. Accelarator pedal switch positions-pozycje przełącznika pedału przyspieszenia
7. Air mass actual value-rzeczywistą wartość masy powietrza
8. Air mass specified value-określona wartość masy powietrza
9. Allocation of oxygen sensors- Przydział czujników tlenu
10. Camshaft speed-prędkość wałka rozrządu
11. Cause for cancellation-Przyczyna anulowania
12. Charge air pressure specified value-Określ określoną wartość ciśnienia powietrza
13. Charge air pressure actual value-Oblicz rzeczywistą wartość ciśnienia powietrza
14. Charge limit for field regeneration-Limit opłat za regenerację pola
15. Charge pressure Actuator -Siłownik ciśnienia ładowania
16. Charge pressure Actuator; activation -Siłownik ciśnienia ładowania; aktywacja
17. Checksum of flash-Suma kontrolna lampy błyskowej
18. Control Module temperature-Temperatura modułu sterującego
19. Conversion factors-Przeliczniki
20. Coolant fan 1; activation-Wentylator chłodzący 1; aktywacja
21.  Coolant fan 2; activation-Wentylator chłodzący 2; aktywacja
22. Coolant temperature-Temperatura płynu chłodzącego
23. Coolant temperature at radiator outlet-Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy
24. Coolant temperature at radiator outpu-Temperatura chłodziwa na wyjściu chłodnicy
25.  Crankshaft speed-Prędkość wału korbowego
26. Cruise Control System; status -Tempomat; status
27. Cruise Control System; switch -Tempomat; przełącznik
28. Cruise Control System; specified speed -Tempomat;określona prędkość
29. Current test step-Bieżący etap testu
30. Currently running routine-Obecnie działa rutyna
31. Dist. driven with exh
32. EGR solenoid valve; actual value -Zawór elektromagnetyczny EGR; aktualna wartość
33. Electric auxiliary heater; relay activation-Elektryczny podgrzewacz pomocniczy; aktywacja przekaźnika
34. Engine mount 1-Uchwyt silnika 1
35. Engine oil temperature-Temperatura oleju silnikowego
36. Engine speed-Prędkość silnika
37. Engine star; start quantity-Start silnika; rozpocznij ilość
38. Engine start; start synchonization-Start silnika; rozpocznij synchronizację
39. Engine torque-Moment obrotowy silnika
40. Engine drag torque-Moment hamowania silnika
41. Exhaust gas recirculation EGR-Recyrkulacja spalin EGR
42. Fuel consumption-Zużycie paliwa
43. Fuel Metering Valve-Zawór dozujący paliwo
44. Fuel Pressure Regulator Valve-Regulator ciśnienia paliwa
45. Fuel temperature-Temperatura paliwa
46. Generator power-Moc generatora
47. Generator load signal-Sygnał obciążenia generatora
48. Glow status-Stan blasku
49. High fuel pressure ;specified value -Wysokie ciśnienie paliwa; określona wartość
50. Injection amount deviation cylinder 1-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 1
51. Injection amount deviation cylinder 2-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 2
52. Injection amount deviation cylinder 3-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 3
53. Injection amount deviation cylinder 4-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 4
54. Intake air temperature-Temperatura powietrza wlotowego
55. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...)
56. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...)
57. Limitation; accelerator pedal-Ograniczenie; pedał gazu
58. Limitation; smoke -Ograniczenie;  palić
59. Limitation; status of clutch protection  -Ograniczenie;  status ochrony sprzęgła
60. Limitation; torque  -Ograniczenie;  moment obrotowy
61. Limitation; torque of clutch protection  -Ograniczenie;  moment obrotowy ochrony sprzęgła
62. Main injection; duration of activation-Główny wtrysk; czas trwania aktywacji
63. Main injection; start of activation-Główny wtrysk; początek aktywacji
64. Mean injection quantity-Średnia wielkość wtrysku
65. Monitoring status since erasing DTC-Status monitorowania od czasu usunięcia kodu DTC
66. Normed load value-Normowana wartość obciążenia
67. OBD-requirements -Wymagania OBD
68. Oil fill level-Poziom napełnienia olejem
69. Oil warning threshold-Próg ostrzegawczy oleju
70. Operating Instructions-Instrukcja obsługi
71. Particle filter; difference pressure-Filtr cząstek; różnica ciśnienia
72. Particle filter; field regeneration lock (...)-Filtr cząstek; blokada regeneracji pola (...)
73. Particle filter; field regeneration (...)-Filtr cząstek; regeneracja pola (...)
74. Particle filter; kilometers from the last-Filtr cząstek; kilometry od ostatniego wypalania
75. Particle filter; offset for differential-Filtr cząstek; przesunięcie dla dyferencjału
76. Particle filter; oil ash volume-Filtr cząstek; objętość popiołu olejowego
77. Particle filter; soot mass calculated-Filtr cząstek; Obliczono masę sadzy
78. Particle filter; soot mass measured-Filtr cząstek; zmierzona masa sadzy
79. Particle filter; time since last regeneration-Filtr cząstek; czas od ostatniej regeneracji
80. Post-injection 1; activation duration-Po wstrzyknięciu 1; czas trwania aktywacji
81. Post-injection 1; activation start-Po wstrzyknięciu 1; rozpoczęcie aktywacji
82. Post-injection2; activation duration-Po wstrzyknięciu2; czas trwania aktywacji
83. Post-injection 2; activation start-Po wstrzyknięciu 2; rozpoczęcie aktywacji
84.  Post-injection3; activation duration-Po wstrzyknięci3; czas trwania aktywacji
85. Post-injection 3; activation start-Po wstrzyknięciu 3; rozpoczęcie aktywacji
86.  Preheat time-Czas podgrzewania
87. Pre-injection 1; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 1; czas trwania aktywacji
88. Pre-injection 1; activation start-Wstępne wstrzyknięcie 1; rozpoczęcie aktywacji
89. Pre-injection 2; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 2; czas trwania aktywacji
90. Pre-injection 2; activation start-Wstępne wstrzyknięcie2; rozpoczęcie aktywacji
91. Pre-injection 3; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 3; czas trwania aktywacji
92. Pre-injection 3; activation start-Wstępne wstrzyknięcie3; rozpoczęcie aktywacji
93. Rail pressure regulation; status-Regulacja ciśnienia w szynach; status
94. Regulation factor; total-Współczynnik regulacji; całkowity
95. Regulator valve-Zawór regulatora
96. Security Access; Number of invalid keys-Dostęp bezpieczeństwa; Liczba nieprawidłowych kluczy
97. Service regeneration; cancel conditions-Regeneracja usług; anuluj warunki
98. Service regeneration; current duration-Regeneracja usług; obecny czas trwania
99. Service regeneration; phase-Regeneracja usług; faza
100. Service regeneration; release conditions-Regeneracja usług; warunki wydania
101. Service regeneration; status-Regeneracja usług; status
102. Starter control; Interlock- or P/N-signal - Kontrola rozrusznika; Sygnał blokujący lub P / N
103. Starter control; shut-off conditions 1 - Kontrola rozrusznika; Warunki wyłączenia 1
104. Starter control; terminal 50 - Kontrola rozrusznika; terminal 50
105. Starter control; terminal 50 acknowledge - Kontrola rozrusznika; zacisk 50 potwierdzić
106. Status of actuator test - Status testu siłownika
107. Status of basic setting - Status podstawowego ustawienia
108. Status of initial fuel filling - Stan początkowego napełnienia paliwem
109. Status of starter activation - Status aktywacji rozrusznika
110. Test steps still to be performed - Wykonaj jeszcze kilka kroków, które należy wykonać
111. Throttle valve position (absolute) - Położenie zaworu przepustnicy (bezwzględne)
112. Torque request; sum of auxiliary - Prąd torque; Moment obrotowy suma pomocniczych
113. Transmission input speed - Szybkość wejściowa skrzyni biegów
114. Unlearning counter according OBD - Odblokowanie licznika według OBD
115. Vehicle speed - Prędkość pojazdu
116. Voltage of oxygen sensor bank 1 sensor - Czujnik napięcia czujnika 1 czujnika tlenu
117. Ac compressor shut-off status - Status wyłączenia sprężarki Ac
118. Accelerator position - Pozycja akceleratora
119. Actual air mass - Rzeczywista masa powietrza
120. Air conditioner fan activation - Aktywacja wentylatora klimatyzatora
121. Ambient air pressure - Ciśnienie powietrza otoczenia
122. Ambient temperature - Temperatura otoczenia
123. Calibration Identification - Identyfikacja kalibracji
124. Calibration Verification Number - Numer weryfikacyjny kalibracji
125. CCS limiting torque - Minimalny moment obrotowy CCS
126. CCS status - Status CCS
127. Charge adjuster output stage - Stopień wyjściowy regulatora ładowania
128. Charge prassure adjuster activation - Aktywacja regulatora ciśnienia ładowania
129. Charge prassure adjuster position - Ustaw regulator ciśnienia ładunku
130. Cluth torque minimum - Minimalny moment obrotowy sprzęgła
131. Coolant temperature - Temperatura płynu chłodzącego
132. Coolant temperature at radiator outlet - Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy
133. EGR valve activation - Aktywacja zaworu EGR
134. EGR valve feedback - Odpowietrznik zaworu EGR
135. EGR valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu EGR
136. EGR valve status learning - Sterowanie stanem zaworu EGRfiltr
137. EOBD dataA - Dane OBD
138. Exhaust gas temp. after pre-catalyst - Temperatura spalin po wstępnym katalizatorze
139. Exhaust gas temp.  turbocharger - Temperatura spalin turbosprężarka
140. Exhaust gas temperature before particulate - Temperatura spalin przed cząstkami stałymi
141. Exhaust gas vol. flow particulate filter - Spaliny obj. filtr cząstek stałych
142. Field regeneration status - Status regeneracji pola
143. Fuel high pressure; status - Wysokie ciśnienie paliwa; status
144. Fuel high pressure; control difference - Wysokie ciśnienie paliwa; różnica kontrolna
145. Gearbox control unit limiting torque - Przekładnia redukująca moment obrotowy sterownika
146. Governing factor exhaust temp. - Współczynnik temp. Wydechu.
147. Intake air temperature - Temperatura powietrza wlotowego
148. Lambda probe air mass throughput - Przepływ masy sondy lambda
149. Lambda probe calib. value internal - Sonda lambda calib. wartość wewnętrzna
150. Lambda probe diagnosis - Diagnostyka sondy lambda
151. Lambda probe electronics - Elektronika sondy Lambda
152. Lambda probe heater activation - Aktywacja grzałki sondy Lambda
153. Lambda probe oxygen concentration - Sonda lambda stężenia tlenu
154. Lambda probe plausibility check - Kontrola wiarygodności sondy lambda
155. Lambda probe pressure - Sonda lambda (nacisk?)
156. Lambda probe temperature signal - Sygnał temperatury sondy lambda
157. Lambda signal - Sygnał Lambda
158. Limiting torque - Ograniczający moment obrotowy
159. Loading limit 3 - Limit ładowania 3
160. Loading limit 4 - Maksymalny załadunek 4
161. NMK learn cycle counter 1st cal.press
162. NMK learn cycle counter 2nd cal.press
163. NMK learn cycle counter 3rd cal.press
164. Oxygen concentration - stężenie tlenu
165. Oxygen signal calibration status - Status kalibracji sygnału tlenu
166. Oxygen signal offset - Przesunięcie sygnału tlenu
167. Service regeneration current regeneration - Regeneracja prądu regeneracji usług
168. Surface temperature of filter - Temperatura powierzchni filtra
169. Synchronous angle - Kąt synchroniczny (rozrząd)
170. Temperature at air conditioner heat - Temperatura na ciepło klimatyzatora
171. Throttle valve activation - Aktywacja zaworu dławiącego (przepustnica)
172. Throttle valve feedback - Informacja zwrotna zaworu przepustnicy
173. Throttle valve offset closed - Zamknięcie zaworu przepustnicy zamknięte
174. Throttle valve offset open - Otwarcie zaworu przepustnicy
175. Throttle valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu dławiącego
176. Throttle valve position sensor - Czujnik położenia przepustnicy
177. Torque limitation - Ograniczenie momentu obrotowego
178. Vehicle Identification Number (VIN) - Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
179. Vehicle speed - Prędkość pojazdu
 

 

 

Edited by resiak82
  • 5 weeks later...
Posted

Czy te wartości możemy w tym protokole zmieniać czy tylko podejrzeć?????????

Posted

podejrzeć - z poziomu diagnozy vcds-em nic nie zmienisz

a co byś chciał zmienic ?

Posted

Tak tylko pytam z ciekawości.

Swoją drogą.... to jestem po chipie i napiszę,że nie bardzo samochód oddaje moc moim zdaniem.Nie wiem za bardzo w co uderzyć? z 170 na 199.1KM/ 350 na 415 Nm. niby jest różnica ale jak w samochód siądzie 4 kolegów w pracy to sam czuję że się nie zbiera. Jak jadę sam to  lepiej. Widzę też że duże zużycie ON jest. W sumie zawsze było wielkie. Na FIS pokazuje 5,5-6,5 a w rzeczywistości teraz przy tej pogodzie w mieście ok 11- 12 l W TRASIE 120-130-8,5 l. Jak depnę na max-a to tak jakby był zamulony i jak mu odpuszczę to dopiero się pobiera. Podejrzewałem przepływkę. Jak robiłem program Pan powiedział że przepływkę wyklucza,  bo wartości są jak najbardziej w normie. Róże tematy czytam i doszukuję się winy  w ABS-ie. Gdy wyłączę przycisk trochę lepiej samochód się zachowuje, ale nadal to nie jest to. Do pomiaru na hamowni Pan Tomek wypiął wtyczkę z ABS-u żeby dokonać pomiaru. Wydaje mi się że po podpięciu wtyczki samochód nie ma tej mocy która wyszła na wykresie. Inny kolega kieruje mnie w stronę potencjometru pedału przyśpieszenia. Kto inny czujnik różnicy ciśnień na DPF-ie(jeśli dobrze piszę).

Kolego piszę to wszystko tu  chociaż to chyba nie dział dla tego tematu- aczkolwiek pokrewny ponieważ diagnostyka powinna być wykonana przed wprowadzeniem nowego programu- żeby nakreślić jakie w/g mnie są spostrzeżenia. Szukam gdzie mogę aby znaleźć odpowiedz na moje pytania. Dlatego zapytałem czy w UDS można coś zmienić. Zastanawiam się czy można inaczej pompę ABS-u zakodować, żeby nic nie popsuć. Nie wiem już czy ja za dużo wymagam od swojego samochodu czy fura ma jakąś bolączkę lecz nie widać tego w trakcie diagnostyki. Nie czuję przyjemności z jazdy. Na blacie 245 tkm . Chyba że piec się kończy?????? Inaczej sobie to wyobrażałem. Może mnie jakoś nakierujecie.........

Posted

chyba za dużo wymagasz to tylko 2.0 tdi ,jak tak Cie to męczy odepnij pompe abs i tak sobie potestuj ,masz chęć wrzuć logi ,ogólnie pali jak smok wawelski te 11-12 ,mam w jednym aucie taki sam silnik ponad 230 km i koła 20 cali na lato i jakbym go nie męczył to 9 litrów nie przekroczy w cyklu mieszanym

 

 

Posted

w tych logach to na które kanały w/g Ciebie najbardziej zwrócić uwagę?????????

 

Posted

obroty silnika

doładowanie -zadane - otrzymane

ograniczenie dymienia , momentu

temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa

Posted

fajnie dopiero teraz przeczytałem. Z racji zbliżających się świąt będę teraz trochę się przemieszczał i nie za bardzo będzie na to czas ale z NOWYM ROKIEM NOWYM KROKIEM:grin:

Jaki masz kabel? Od adako czy ,,krzacz-or" bo jestem ciekawy czy Twój pierwszy post pokryje się z moim sprawdzeniem tylko jakoś ostatnio przeszła mnie ochota siedzenia w garażu chyba za zimno. Ja mamo od adako.

Posted
W dniu 20.12.2017 o 20:14, dieselchip_ napisał:

obroty silnika

doładowanie -zadane - otrzymane

ograniczenie dymienia , momentu

temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa

Kolego mam nadzieję żę się nie obrazisz jak poproszę Cię o wskazanie numerowe tych kanałów??????

Robię to na szybko i bardzo proszę bo 300 km przede mną i jak zajadę na miejsce mam nadzieję że mi  już podpowiesz do tego czasu, to sobie na spokojnie sprawdzę po takim odcinku przy małej PIANCE:jerk: Pozdrawiam i SPOKOJNOŚCI W OKRESIE ŚWIĄTECZNYM ŻYCZĘ!!!!!!!

Posted

chętnie ci bym podpowiedział ale zawsze szukam w vcdsie po nazwie ,bo w autach na uds-ie nie wystepuje cos takiego jak nazwa kanału

Posted

Trochę jestem w tym słaby. Jaka nazwa odpowiedzialna za sprawdzenie turbiny, pracy gruszki?

Posted

Charge pressure Actuator -Siłownik
Charge pressure Actuator; activation

Charge prassure adjuster activation -
Charge prassure adjuster position -

 

zresztą będziesz widział parametr %

Posted
24 minuty temu, dieselchip_ napisał:

Charge pressure Actuator -Siłownik
Charge pressure Actuator; activation

Charge prassure adjuster activation -
Charge prassure adjuster position -

 

zresztą będziesz widział parametr %

Dzięki  za szybką  odpowiedź 

Posted (edited)

Ciekaw jestem do czego dojdziesz bo moja CAHA też strasznie " gumowa" jest zwłaszcza do 2000 2200 obrotów a powyżej też szału nie ma. Na pewno nie jedzie to tak jak powinno jechać 170 koni. Spalanie 10l miasto 5.5-6 autostrada tak do 130km/h. spalanie na postoju nigdy nie spada poniżej 0.9l/h syncro rozrządu w okolicy 0.0.

Brak jakichkolwiek błędów w ECU.

Co logować, na co zwrócić uwagę?

 

Edited by iwadrian
  • 4 weeks later...
Posted

Trochę się nie odzywałem. Po sprawdzeniu kompem wychodzi że wtryskiwacze trochę rozjechane wartości mają. Ale nie wiem czy przypadkiem nie odpowiada za to -3.50 na wartości synchronizacji rozrządu????????? Odpowiedzcie jeśli ktoś się na tym zna. Proszę:decayed:!

 


                Adres 01: Silnik  (03L 906 022 NP)

14:49:43
  IDE00351   Wtrysk główny: początek sterowania -1.98 °
  IDE00353   Uruchomienie silnika: ilość podczas uruchamiania 14.08 mg/stroke
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.05 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.05 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.28 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.27 mg/stroke
  IDE00371   Zużycie paliwa 0.93 l/h
  ENG106252   Kąt synchronizacji -3.38 °


 Tutaj to dawka jest poprawna i -3.38 ale jak dałem w pedał to się rozjeżdżało nawet do -3.65 chyba że wszystko jest OK a ja się nie znam to też proszę mnie poinformować bo może w błędzie żyje.

Posted

Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy.

Posted
W dniu 27.01.2018 o 01:06, iwadrian napisał:

Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy.

W jaki sposób przeprowadza się w tych silnikach synchronizację kąta wyprzedzenia zapłonu?

Posted

W taki sam sposób jak w silnikach PD. Luzujesz trzy śruby na kole wałka rozrządu i przestawiasz wałek względem koła pasowego w lewo albo w prawo zależnie od potrzeby.

Posted

dziękuję

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...