Jump to content
IGNORED

Terkotanie silnika, osłabienie mocy


dawidreclaw94

Recommended Posts

Witam,

Jeżdzę audi a4 b6 1.8t 163km BFB i mam dość obszerny problem:

1.  Jak odpalam zimny samochód to obrotomierz na wolnym biegu wskakuje na 1100rpm i zostaje do momentu nagrzania - potem utrzymuje się w przedziale 800-900rpm  -> Czy tak powinn być?

2. Silnik powinien być nieruchomy -> tata mówił, że w momencie położenia na niego szklanki wody nic stać sie nie powinno a moim trzesię na boki okrutnie

3. Występuje terkotanie silnika przy dodawaniu gazu - > na 1 biegu nie słychać prawie w cale a im większy bieg tym terkotanie jest bardziej wyraziste. Dźwięk dochodzi z lewej strony z pod maski. Dopiero co były wymieniane: rozrząd, świece.. mechanik mówił o tym, że odma była już w fatalnym stanie i on mi założył zamiast niej coś innego  (problem zaczął się po 600km od wyjechania z garażu mechanika)

Jutro nagram jak wygląda cała sytuacja

 

 

Link to comment
Share on other sites

Przy odpalaniu zimnego silnika to normalne że przez chwilę obroty będą wyższe bo auto chodzi na ssaniu. U mnie po odpaleniu auto chodzi na wyższych obrotach przez jakis czas po czym spadają na 800 obr. O ile dobrze pamiętam. Jeżeli nie ma spadków mocy lub innych objawów typu szarpanie podczas przyspieszania sprawdź czy nic Ci nie przenosi drgań z silnika na karoserię samochodu.. ja miałem taki przypadek że wydech podczas przyspieszania jak zmieniał położenie wydech dotykał plaskownika/wspornika w tunelu na układ wydechowy przykręconego pod wydechem i dotykał go po czym przenosil wibracje na karoserię było to czuć najbardziej na 1 i 2 biegu.. może warto też sprawdzić stan poduszek silnika. Jak silnikiem mocno buja moze któraś jest oberwana. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Z tym, że silnik powinien być nieruchomy to lekka przesada, bo to nie V-ka z zajebistą kultura pracy :P , a rzucanie na boki mogą powodować też wypadające zapłony i może być to spowodowane druciarską odmą. Doprowadź odmę do fabrycznego stanu i pasowałoby sprawdzić błędy vagiem oraz porobić podstawowe logi. Terkotanie i spadek mocy kojarzy się z napinaczem łańcuszka ale poczekajmy na filmik.

Link to comment
Share on other sites

Odczytaj najpierw błędy, bo mogą dużo powiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...