Jump to content
IGNORED

1.9 TDI AVF 131KM Maks. cisnienie oleju.


Mosiadz

Recommended Posts

Witam 

Potrzebuje waszej pomocy w ustaleniu maksymalnego cisnienia przy ktorym otwiera sie zawor w pompie oleju. Silnik po rozgrzaniu bardzo mocno kopci na kolor niebieski. Pomiar cisnienia przy 2000 obr/min  wynosil 4 bary.

Zawor w pompie oleju wykazywal opory w poruszaniu sie.

Literatura podaje >2 /2000 (bar/r.p.m.) i chyba 0.8 bara na wolnych

Po tej wstepnej diagnostyce zostala wymieniona pompa oleju Turbosprezarka oddana do naprawy i regeneracji.

Naprawiony zawor w pompie oleju. 

Silnik dalej kopci. Po demontazu turbosprezarki manometr wpiety w przewod zasilajacy pokazuje 4 bary przy 2000 obr/min a spaliny sa suche. 

Oddama nie wykazuje przedmuchow Normalne slady oleju. 

Turbosprezarka oddana do sprawdzenia. Firma twierdzi ze jest szczelna 

Czy ktos z was orientuje sie jaka jest maksymalbe cisnienie w ukladzie smarowania ?

Podejrzewam ze uszczelniacz po stronie cieplej przepuszcza cisnienienie oleju. Firma do ktirej zostala oddana turbosprezarka twierdzi ze testy wykazaly szczelnosc ukladu smarowania

A moze ktos mial podobny przypadek i udalo mu sie go rozwiazac 

Bede wdzieczny za pomoc. 

Edited by Mosiadz
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Problem rozwiązany.  Wadliwe hydrauliki. 

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Mosiadz napisał:

Witam.

Problem rozwiązany.  Wadliwe hydrauliki. 

Pozdrawiam 

Mówisz o hydropopychaczach? Co z nimi było nie tak? Pozapychane?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2017 o 11:20, karaluch8 napisał:

Mówisz o hydropopychaczach? Co z nimi było nie tak? Pozapychane?

Tak.

Były wadliwe, cały czas zapowietrzone. Krzywka walka naciskała na hydraulika a ten się poddawal i wytwarzal ciśnienie w układzie smarowania (ok 4 Bar)

Przy pierwszym odpaleniu silnik wyrzucił przez turbine ok pół litra oleju. Po odpowietrzeniu hudraulikow ciśnienie się unormowalo do 2,4 Bara na wolnych obrotach. 

Pierwszy raz spotkalem się z taką sytuacją. A teraz najlepsze Klient kupił ten samochód za niecałe 6 tyś złotych i przyjdzie mu zapłacić ok 10 tysięcy za naprawę ;)

Sprzedawca zachwalal ten samochód ze igła itp a po rozebraniu silnika to tragedia. 

Link to comment
Share on other sites

10 koła za zaprawę motoru? Nawet remont na kutych korbach i tłokach tyle raczej nie wyjdzie.
Co padło w tym motorze?

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...