Jump to content
IGNORED

Przeguby wewnętrzne do wymiany?


flatron12

Recommended Posts

Witam. Ostatnio zakładałem tu temat w sprawie poduszki skrzyni biegów bo na zimnym silniku biegi zmieniając dawały charakterystyczny stukot, jak silnik sie zagrzał było ok. Poduszka zmieniona a stukanie nadal pozostało na dodatek doszła głośniejsza praca silnika przy wiekszych obrotach i drganie kierownicą. Lewarek nie drży, tylko przy dodaniu gazu np na 4 biegu kołysze sie przód tył. Wyczytałem w Internecie że przyczyną mogą być poduszki silnika lub przeguby we wnętrze. Poduszki wydają się ok bo silnikiem nie telepie a na postoju auto zachowuje się normalnie. Dorzucam filmik przegubów czy ktoś może ocenić czy są sprawne? Gdzie szukać przyczyny...

 

 

received_2067979670088908_s01.mp4

Edited by flatron12
Zmiana sformułowań, filmiku
Link to comment
Share on other sites

Dziś mechanik stwierdził ze to padająca skrzynia... Czyżby było aż tak źle?

Link to comment
Share on other sites

Ciężko z tego filmiku wywnioskować, ale wygląda jak luzy na flanszy skrzyni. Najlepiej by było rozpiąć przeguby i masz diagnozę 100% czy luz masz na przegubach czy na samej flanszy...

Link to comment
Share on other sites

ps. drgania kierownicy i głośniejsza praca silnika są prawdopodobnie spowodowane przez instalacje LPG. kiedy przełączam na benzynę wszystko wraca do normy

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.11.2017 o 19:44, kamil-vag napisał:

Ciężko z tego filmiku wywnioskować, ale wygląda jak luzy na flanszy skrzyni. Najlepiej by było rozpiąć przeguby i masz diagnozę 100% czy luz masz na przegubach czy na samej flanszy...

Kamil jesli to luzy na flanszy co w takim przypadku trzeba zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Ale luzy jakie poprzeczne czy wzdłużne ? 

Link to comment
Share on other sites

poprzeczne kamil

 

Edit:

ma to jakies znaczenie czy poprzeczny czy wzdluzny?

Edited by kubabkb
Link to comment
Share on other sites

Wzdłużny (przód tył w poziomie) - to raczej normalne, ale poprzeczne (góra dół, prawo-lewo) to już nie akceptowalne... 

Na flanszy powinno być łożysko...

N39-0432.png

Konstrukcja wałka kołnierzowego 
1 -  Wałek kołnierzowy 
2 -  Łożysko igiełkowe (łożysko igiełkowe specjalne) 
3 -  Pierścień dystansowy 
4 -  Pierścień dystansowy - dodatkowo zamontowany przy średnicy wielowypustu 30 mm 
5 -  Pierścień zabezpieczający 

 Wskazówka
Łożysko igiełkowe (łożysko igiełkowe specjalne) stawiają opór przy wymontowanym wałku kołnierzowym. Nie oznacza to jednak, że łożyska są uszkodzone. 
 

Link to comment
Share on other sites

wiec musze wymienic na poczatku przeguby wewnetrzne bo za kazdym razem jak jakde na czwartym i piatym biegu musze delikatnie operowac gazem przed osiagniecem 2100 obrotow zeby wibracje(telepanie pod autem) niebyly zbyt mocne

Edited by kubabkb
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...