rodzyn90 Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 (edytowane) Cześć. Mam pewien powtarzający się błąd w swoim b7 3.0tdi 204km. Raz na jakiś czas (średnio co tydzień) podczas jazdy samochód traci moc, miga kontrolka od świec żarowych - do momentu z reguły ponownego uruchomienia silnika. W moim odczuciu jakby turbina się nie załączała. Nie ma wcale efektu "wgniecenia w fotel" i bardzo ciężko się auto rozpędza - silnik nie przechodzi w tryb awaryjny - bo przy zmianie na manualną zmianę biegów można auto piłować powyżej 3tys obrotów. Wyskakuje błąd: P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Auto kupiłem około miesiąca temu. Na początku wyskakiwał dodatkowo do tego błędu, błąd klapek kolektora. Myślałem, że może źle pracujące klapki powodują ten błąd regulacji ciśnienia doładowania. Zamówiłem zestaw klapek, wymieniłem je w garażu i błąd klapek nie wraca. Wyskakuje tylko jeden błąd wyżej wspomniany. Dodam, że wtryski są okej - sprawdzałem wartości na VAGu. Natomiast brak mocy raz na jakiś czas wraca. Z reguły jak zgasze auto i odpale po jakimś czasie problem ustępuje na kilka dni. Jednak jest to spory dyskomfort, mając świadomość, że w pewnym momencie kiedy będę potrzebował mocy przy wyprzedzaniu itp może jej zabraknąć przez ten błąd, co może się różnie skończyć. Z tego co zdarzyłem się rozeznać błąd P0235 z którym się zmagam można zażegnać wymianą, któregoś z elementów:1. czujnik ciśnienia doładowania - ok. 120 zł 2. nastawnik turbiny - ok. 750 zł Na dniach jeszcze spróbuje psiknąć we wtyczkę sprayem typu kontakt, może to pomoże - czytałem, że w jednym przypadku właścicielowi A6 pomogło - tylko czy po odłączeniu wtyczki, psiknięciu sprayem do styków i ponownym wetknięciu wtyczki, będzie konieczna adaptacja czy tylko przy wymianie nastawnika turbiny trzeba adaptować? Troche kosztowne zgadywanie się może z tego zrobić. Edytowane 30 Listopada 2017 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ono Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Może zapieczone kierownice turbo ? Zdejmij sztangę ze sterownika i z turbo i poruszaj dźwignią czy lekko pracuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 może jakieś logi ? podstawowe rzeczy ? ad 1 sprawdź ciśnienie atmosferyczne, jeśli rozjazd jest mały zrób adaptację nastawnika, jeśli duży to czujnik najprawdopodobniej uwalony ad 2 przy zapłonie nastawnik robi pełen ruch więc coś z tego można wywnioskować, jak "wygląda ok" to adaptacje i logi. Nie siłuj się z nastawnikiem bo go rozwalisz, jak jest kaput możesz kupić używany z alledrogo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 (edytowane) Zrobiłem dzisiaj logi kanału 011 podczas przyspieszania - czy to będzie to, czy w jakiś inny sposób to sprawdzić? Załączam plik excela z loga dzisiaj z zapalonym błędem oraz brakiem mocy. log.csv Czy powinienem zrobić jeszcze takie logi jak błąd jest skasowany, nie ma tego problemu i auto przyspiesza "normalnie"? Edytowane 8 Grudnia 2017 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) Edytowane 9 Grudnia 2017 przez marcin4x4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Póki co wymieniłem wczoraj czujnik ciśnienia doładowania. Zobacze teraz co się będzie działo. Jak to zawiedzie to przyjrzę się turbinie i nastawnikowi. Póki co koszt czujnika boscha 150 zł + 4 godziny roboty, żeby ściągnąć zderzak i reflektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2017 Dzisiaj problem odcięcia mocy wystąpił znowu. Pomogło zgaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie. Po nowym roku zajmę się nastawnikiem turbiny. Mam nadzieję, że na tym się skończą zgadywanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 zrób w końcu logi, może ktoś Ci coś doradzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 (edytowane) Ok, dzisiaj zrobiłem logi 011 od ok. 1,5k obrotów do odcięcia na jednym biegu i automatycznym przełączeniu na wyższy bieg (tiptronic w trybie manualnym). Załączam plik i proszę o rady obeznanych w temacie. a4 - log011.csv Edytowane 28 Grudnia 2017 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Chyba muszę sam sobie odpowiadać i rozwiązać ta zagadkę. Tak patrze, że z loga wynika, że chyba w miarę okej jest ciśnienie w zakresie włączenia się turbiny - od ok. 2tys obrotów. Ale zastrzegam, że się nie znam. Jutro jeszcze sprawdzę log 03 - w celu sprawdzenia przepływomierza. Myślę, że najważniejszym tropem jest to, że błąd opisany w tym temacie pojawia się jedynie po dłuższym piłowaniu auta - jazda np. 20 minut ze średnią prędkością 120-150km/h. Po zgaszeniu auta po takiej jeździe i ponownym uruchomieniu pojawia się bład i turbina jakby nie chodziła. Z reguły jest ten problem, aż do momentu zgaszenia, odczekania chwili i uruchomienia silnika ponownie. Moc wraca, bład można wywalić vagiem i jest wszystko okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 do 2kprm masz dość spore braki, potem jakaś leci ale też coś nie trybi. sprawdź sztangę ,nastawnik, przejrzyj układ czy nie ma nieszczelności, zwłaszcza na łączeniach gumowych, nie podałeś ciśnienia atmosferycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek22.06 Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Witam mam problem z nastawnikiem turbiny 3.0tdi. A dokładniej po wymianie ustawieniu nie dmuchała jak trzeba wiec jeszcze raz ustawiliśmy (mechanicznie + adaptacja) chwile spokoju i znów błąd p0234/p0299 i jeszcze tam jakieś inne, na uruchomionym silniku odpięliśmy wtyczkę przy nastawniku i ponownie na swoje miejsce. Tu zaczęły się dziać cuda turbina zaczęła dmuchać idealnie co do 0,01 mbara ale po zgaszeniu i odpaleniu raz jeszcze powróciły błędy i nie dmucha.. ktoś miał podobnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Setneck Opublikowano 21 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) U mnie błąd ten był efektem dziury w kolektorze spalin wychodzącym z turbiny do wydechu. Komputer odcinał moc. Przez jakiś czas pomagało wyłączenie i włączenie silnika, aż wszedł na stałe w tryb awaryjny (kontrolka check engine świeciła na stałe). Po wymianie kolektora błąd zniknął. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Błąd ten pojawił się wraz z błędem przepływomierza, który został wymieniony, jego błąd zniknął, a błąd P0235 pozostał. Pomogła dopiero wymiana kolektora spalin. Edytowane 21 Maja 2018 przez Setneck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 W dniu 21.05.2018 o 15:17, Kamilek22.06 napisał: ustawiliśmy (mechanicznie + adaptacja) żadna sztanga nie ma regulacji więc co wyście tam ustawiali ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Witam, po dłużej przerwie. Co jakiś czas opisany problem wraca. Załączam poprawnie wykonane logi dynamiczne. Może ktoś coś z nich będzie mógł odczytać? Z góry wielkie dzieki za pomoc. p.s. czy dobrze wnioskuje, że nie powinienem zrobić po 4 wartości z każdej grupy? Widzę, że moje urzadzenie którym wykonuje logi nie pozwoli mi na przeprowadzenie jednoczesnie logów 3 kanałów po 4 wartosci na grupe. Czy lepiej wykonywać pojedyńczo grupami? Edytowane 17 Czerwca 2018 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Wymieniłem zawór N75 na nowy pierburga. Błąd opisany w temacie pojawia sie dalej i po wymianie zaworu doszedł błąd: P0401 - Układ recyrkulacji spalin Za mały przepływ Nieosiągnięta dolna wartość graniczna Sporadyczna Zamierzam na dniach przyjrzeć się EGRowi i spróbować go wyczyścić. Jak to nie pomoże to planuję zaślepić cały EGR. W tym temacie będę dopisywał dalsze poczynania - dla przyszłych użytkowników forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 W dniu 17.06.2018 o 15:13, rodzyn90 napisał: Załączam poprawnie wykonane logi dynamiczne. nie bardzo 15 godzin temu, rodzyn90 napisał: Zamierzam na dniach przyjrzeć się EGRowi i spróbować go wyczyścić. Jak to nie pomoże to planuję zaślepić cały EGR. W tym temacie będę dopisywał dalsze poczynania - dla przyszłych użytkowników forum Wystarczy odłączyć podciśnienie i wsadzić w wąż np śrubkę, po co wymieniałeś N75 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) Wczoraj byłem u fachowca wyłączyć komputerowo EGR. Okazało się, że mam wycięty DPF i zaślepiony EGR przez poprzedniego właściciela. Tylko poprzedni cebulak nie wyłączył EGR komputerowo - co mogło być powodem nolaufów, z którymi walczę od momentu w którym kupiłem auto. W moim przypadku nolauf pojawiał się po ostrym pałowaniu i dopiero kiedy wyłączyłem i włączyłem silnik, od samego początku - a nie podczas jazdy jak w większości przypadków o których czytałem w internetach. Nie chce zapeszać - ale troche logicznego sensu to moim zdaniem ma. Podczas pałowania egr wysyłał błąd do komputera auta i dopiero podczas ponownego odpalania auto wyłączało turbine bo miało w pamięci błąd EGR. Mam nadzieję, że tak było i to będzie koniec tej historii. Do chwili obecnej bilans dla tych którym nie chce się czytać od początku cała historie. Żeby od razu nie porywać się na regeneracje/wymianę turbiny i nastawnika turbiny: - wymieniony czujnik ciśnienia doładowania - wymieniony zawór N75 - wyłączenie komputerowo EGR (wcześniej przez poprzedniego właściciela był zaślepiony EGR blaszkami i usunięty DPF). Edytowane 20 Lipca 2018 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Zaślepiony EGR nie ma wpływu na boosta i nie trzeba go usuwać programowo (teoretycznie). N75 nie ma wpływu na boosta. marnujesz pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rodzyn90 Opublikowano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) Masz racje - wczoraj pojawił nie ponownie mój nieśmiertelny błąd P0235. Załączam teraz juz mam nadzieję dobre logi dynamiczne - każdy kanał osobno. Proszę o rzut okiem kogoś kto się zna. Marcin-kanal001.pdf Marcin-kanal003.pdf Marcin-kanal004.pdf Marcin-kanal008.pdf Marcin-kanal010.pdf Marcin-kanal011.pdf Edytowane 21 Lipca 2018 przez rodzyn90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się