Jump to content
IGNORED

[B7 3.0TDI] P0235 - Błąd regulacji ciśnienia doładowania


rodzyn90

Recommended Posts

Cześć.
Mam pewien powtarzający się błąd w swoim b7 3.0tdi 204km.
Raz na jakiś czas (średnio co tydzień) podczas jazdy samochód traci moc, miga kontrolka od świec żarowych - do momentu z reguły ponownego uruchomienia silnika.
W moim odczuciu jakby turbina się nie załączała. Nie ma wcale efektu "wgniecenia w fotel" i bardzo ciężko się auto rozpędza - silnik nie przechodzi w tryb awaryjny - bo przy zmianie na manualną zmianę biegów można auto piłować powyżej 3tys obrotów.
Wyskakuje błąd:

P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie.

Auto kupiłem około miesiąca temu. Na początku wyskakiwał dodatkowo do tego błędu, błąd klapek kolektora. Myślałem, że może źle pracujące klapki powodują ten błąd regulacji ciśnienia doładowania. Zamówiłem zestaw klapek, wymieniłem je w garażu i błąd klapek nie wraca. Wyskakuje tylko jeden błąd wyżej wspomniany.

Dodam, że wtryski są okej - sprawdzałem wartości na VAGu.
Natomiast brak mocy raz na jakiś czas wraca. Z reguły jak zgasze auto i odpale po jakimś czasie problem ustępuje na kilka dni.
Jednak jest to spory dyskomfort, mając świadomość, że w pewnym momencie kiedy będę potrzebował mocy przy wyprzedzaniu itp może jej zabraknąć przez ten błąd, co może się różnie skończyć.

Z tego co zdarzyłem się rozeznać błąd P0235 z którym się zmagam można zażegnać wymianą, któregoś z elementów:
1. czujnik ciśnienia doładowania - ok. 120 zł
2. nastawnik turbiny - ok. 750 zł

Na dniach jeszcze spróbuje psiknąć we wtyczkę sprayem typu kontakt, może to pomoże - czytałem, że w jednym przypadku właścicielowi A6 pomogło - tylko czy po odłączeniu wtyczki, psiknięciu sprayem do styków i ponownym wetknięciu wtyczki, będzie konieczna adaptacja czy tylko przy wymianie nastawnika turbiny trzeba adaptować?
Troche kosztowne zgadywanie się może z tego zrobić.

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

Może zapieczone kierownice turbo ? Zdejmij sztangę ze sterownika i z turbo i poruszaj dźwignią czy lekko pracuje .

Link to comment
Share on other sites

może jakieś logi ? podstawowe rzeczy ?

ad 1 sprawdź ciśnienie atmosferyczne, jeśli rozjazd jest mały zrób adaptację nastawnika, jeśli duży to czujnik najprawdopodobniej uwalony
ad 2 przy zapłonie nastawnik robi pełen ruch więc coś z tego można wywnioskować, jak "wygląda ok" to adaptacje i logi.

Nie siłuj się z nastawnikiem bo go rozwalisz, jak jest kaput możesz kupić używany z alledrogo.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem dzisiaj logi kanału 011 podczas przyspieszania - czy to będzie to, czy w jakiś inny sposób to sprawdzić?

Załączam plik excela z loga dzisiaj z zapalonym błędem oraz brakiem mocy.

log.csv

 

Czy powinienem zrobić jeszcze takie logi jak błąd jest skasowany, nie ma tego problemu i auto przyspiesza "normalnie"?

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

 

 

Edited by marcin4x4
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Póki co wymieniłem wczoraj czujnik ciśnienia doładowania.

Zobacze teraz co się będzie działo. Jak to zawiedzie to przyjrzę się turbinie i nastawnikowi.

Póki co koszt czujnika boscha 150 zł + 4 godziny roboty, żeby ściągnąć zderzak i reflektor.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj problem odcięcia mocy wystąpił znowu. Pomogło zgaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie.

Po nowym roku zajmę się nastawnikiem turbiny. Mam nadzieję, że na tym się skończą zgadywanki.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzisiaj zrobiłem logi 011 od ok. 1,5k obrotów do odcięcia na jednym biegu i automatycznym przełączeniu na wyższy bieg (tiptronic w trybie manualnym).

Załączam plik i proszę o rady obeznanych w temacie.

a4 - log011.csv

a4 log011.jpg

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

Chyba muszę sam sobie odpowiadać i rozwiązać ta zagadkę.

Tak patrze, że z loga wynika, że chyba w miarę okej jest ciśnienie w zakresie włączenia się turbiny - od ok. 2tys obrotów. Ale zastrzegam, że się nie znam.

Jutro jeszcze sprawdzę log 03 - w celu sprawdzenia przepływomierza.

Myślę, że najważniejszym tropem jest to, że błąd opisany w tym temacie pojawia się jedynie po dłuższym piłowaniu auta - jazda np. 20 minut ze średnią prędkością 120-150km/h.

Po zgaszeniu auta po takiej jeździe i ponownym uruchomieniu pojawia się bład i turbina jakby nie chodziła. Z reguły jest ten problem, aż do momentu zgaszenia, odczekania chwili i uruchomienia silnika ponownie. Moc wraca, bład można wywalić vagiem i jest wszystko okej. 

Link to comment
Share on other sites

do 2kprm masz dość spore braki, potem jakaś leci ale też coś nie trybi.

sprawdź sztangę ,nastawnik, przejrzyj układ czy nie ma nieszczelności, zwłaszcza na łączeniach gumowych, nie podałeś ciśnienia atmosferycznego.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam problem z nastawnikiem turbiny 3.0tdi. A dokładniej po wymianie ustawieniu nie dmuchała jak trzeba wiec jeszcze raz ustawiliśmy (mechanicznie + adaptacja) chwile spokoju i znów błąd p0234/p0299 i jeszcze tam jakieś inne, na uruchomionym silniku odpięliśmy wtyczkę przy nastawniku i ponownie na swoje miejsce. Tu zaczęły się dziać cuda turbina zaczęła dmuchać idealnie co do 0,01 mbara  ale po zgaszeniu i odpaleniu raz jeszcze powróciły błędy i nie dmucha.. ktoś miał podobnie ?

 

Link to comment
Share on other sites

U mnie błąd ten był efektem dziury w kolektorze spalin wychodzącym z turbiny do wydechu. Komputer odcinał moc. Przez jakiś czas pomagało wyłączenie i włączenie silnika, aż wszedł na stałe w tryb awaryjny (kontrolka check engine świeciła na stałe). Po wymianie kolektora błąd zniknął. Sprawdź szczelność układu dolotowego.

Błąd ten pojawił się wraz z błędem przepływomierza, który został wymieniony, jego błąd zniknął, a błąd P0235 pozostał. Pomogła dopiero wymiana kolektora spalin.

Edited by Setneck
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.05.2018 o 15:17, Kamilek22.06 napisał:

ustawiliśmy (mechanicznie + adaptacja)

żadna sztanga nie ma regulacji więc co wyście tam ustawiali ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, po dłużej przerwie.

Co jakiś czas opisany problem wraca. Załączam poprawnie wykonane logi dynamiczne. Może ktoś coś z nich będzie mógł odczytać?

Z góry wielkie dzieki za pomoc.

Screenshot at cze 17 15-11-50.png

 

p.s. czy dobrze wnioskuje, że nie powinienem zrobić po 4 wartości z każdej grupy? Widzę, że moje urzadzenie którym wykonuje logi nie pozwoli mi na przeprowadzenie jednoczesnie logów 3 kanałów po 4 wartosci na grupe. Czy lepiej wykonywać pojedyńczo grupami?

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem zawór N75 na nowy pierburga.

Błąd opisany w temacie pojawia sie dalej i po wymianie zaworu doszedł błąd:

P0401 - Układ recyrkulacji spalin Za mały przepływ Nieosiągnięta dolna wartość graniczna
            Sporadyczna

Zamierzam na dniach przyjrzeć się EGRowi i spróbować go wyczyścić.

Jak to nie pomoże to planuję zaślepić cały EGR. W tym temacie będę dopisywał dalsze poczynania - dla przyszłych użytkowników forum :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2018 o 15:13, rodzyn90 napisał:

Załączam poprawnie wykonane logi dynamiczne.

nie bardzo

15 godzin temu, rodzyn90 napisał:

Zamierzam na dniach przyjrzeć się EGRowi i spróbować go wyczyścić. 

Jak to nie pomoże to planuję zaślepić cały EGR. W tym temacie będę dopisywał dalsze poczynania - dla przyszłych użytkowników forum :)

 

Wystarczy odłączyć podciśnienie i wsadzić w wąż np śrubkę, po co wymieniałeś N75 ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj byłem u fachowca wyłączyć komputerowo EGR.

Okazało się, że mam wycięty DPF i zaślepiony EGR przez poprzedniego właściciela.

Tylko poprzedni cebulak nie wyłączył EGR komputerowo - co mogło być powodem nolaufów, z którymi walczę od momentu w którym kupiłem auto.

W moim przypadku nolauf pojawiał się po ostrym pałowaniu i dopiero kiedy wyłączyłem i włączyłem silnik, od samego początku - a nie podczas jazdy jak w większości przypadków o których czytałem w internetach.

Nie chce zapeszać - ale troche logicznego sensu to moim zdaniem ma. Podczas pałowania egr wysyłał błąd do komputera auta i dopiero podczas ponownego odpalania auto wyłączało turbine bo miało w pamięci błąd EGR. Mam nadzieję, że tak było i to będzie koniec tej historii.

Do chwili obecnej bilans dla tych którym nie chce się czytać od początku cała historie. Żeby od razu nie porywać się na regeneracje/wymianę turbiny i nastawnika turbiny:

- wymieniony czujnik ciśnienia doładowania

- wymieniony zawór N75

- wyłączenie komputerowo EGR (wcześniej przez poprzedniego właściciela był zaślepiony EGR blaszkami i usunięty DPF).

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

Zaślepiony EGR nie ma wpływu na boosta i nie trzeba go usuwać programowo (teoretycznie). N75 nie ma wpływu na boosta. 

marnujesz pieniądze.

 

Link to comment
Share on other sites

Masz racje - wczoraj pojawił nie ponownie mój nieśmiertelny błąd  P0235.

Załączam teraz juz mam nadzieję dobre logi dynamiczne - każdy kanał osobno.

Proszę o rzut okiem kogoś kto się zna.

Marcin-kanal001.pdf

Marcin-kanal003.pdf

Marcin-kanal004.pdf

Marcin-kanal008.pdf

Marcin-kanal010.pdf

Marcin-kanal011.pdf

Edited by rodzyn90
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...