rafal_1281 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam... Moja maszyna ma problem ze spalaniem Tzn spala ok 20L/100km. Myślę, że jest to o wiele za dużo jak na tak nie duży silnik. Wie ktoś co może być przyczyną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razk Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 po pierwsze to uzyj bo o spalaniiu jest duzo na forum. po drugie zapoznaj sie z FAQ i z regulaminem. na poczatek punkt o precyzyjnym nazywaniu tematow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aru Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Ja zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda, a jeśli samochód nie ma "kopa" to może tez być zapchany filtr powietrza i ma za dużą dawkę paliwa. Jeśli to nie pomoże to najlepiej pojechać na komputer i sprawdzić dawkę paliwa na wtrysku, bo samemu to nie ma co :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narcyz 35 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Ja zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda, a jeśli samochód nie ma "kopa" to może tez być zapchany filtr powietrza i ma za dużą dawkę paliwa. Jeśli to nie pomoże to najlepiej pojechać na komputer i sprawdzić dawkę paliwa na wtrysku, bo samemu to nie ma co :gwizdanie: Do sondy się zgodzę ,ale do filtra powietrza nie . Za filtrem jest przepływomierz tzn. nie ma powietrza to i nie ma paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 stop temu wątkowi - http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_16_spalanie-t61972.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Mam jeszcze takie pytanie: Korek od wlewu paliwa musi być szczelny ? Bo jak odkręcam go to idzie ogromne ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie powinno być ciśnienia, masz pewnie odpowietrzanie baku zapchane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 A może być to przyczyną nadmiernego spalania ? Jest jakoś opis jak to naprawić ? Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sisi1977 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 z tyłu jak sie schylisz w okolicach nadkola jest wężyk(prawa strona) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Wracając do tematu... Gdy samochód podłącze pod komputer w jakiejś firmie to dadzą mi wykaz wszystkich błędów ? Sam nie znając się na oznaczeniach błędów będę wiedział co jest uszkodzone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 dadza wykaz i wytłumaczą. a jak nie - poproś o analizę na forum. ktos na pewno pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Byłem w servisie skody konkretnie z zapytaniem o spalanie i facet powiedział, że może być to wina termostatu. Kazał mi zrobić następującą czynność. Gdy silnik będzie zimny zatrzymać wiatraki od chłodnicy i niech silnik popracuje z 5 min. Jeżeli chłodnica zrobi się ciepła bankowo jest to termostat. W sumie mógł miec rację bo wskaznik temp. stał w miejscu (nie ruszał sie z 60*C) a gdy w servisie audi popracowała na wyższych obrotach tj. 2,5 - 3 Tys silnik osiągną temp 90*C I teraz mam pytanie odnośnie zatrzymania wiatraków. Można to zrobić ręką ? Nikomu nie pourywa palców ? Jest sens w tym, że niska temperatura silnika ma wpływ na spalanie. Sonda lambda w porządku....[br]Dopisany: 06 Marzec 2009, 18:15_________________________________________________aha, zapomiałem Dawka paliwa jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriano007 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Witam. Również u siebie w Audi spotkałem się z podciśnieniem w baku. Zawsze jak samochód stał z zapalonym silnikiem w baku syczało. U mnie problem był w tzw. filtrze węglowym. Znajdziesz go pod maską stojąc przodem do samochodu jest on po lewej stronie zaraz przy przepływomierzy ale od strony nadkola. To jest taka czarna owalna ,,puszka" do której z obydwu stron przychodzą węże. Ta ,,puszka" tzn filtr nasadzona jest w taki jakby gumowy uchwyt. Jesli rozłonczysz wąż dochodzący do ,,puszki" tzn filtra jest szansa że pozbedziesz się podciśnienia. Ja powiem szczerze że troche WD 40 zapodałem do środka, wewnatrz jednego końca jest sróbka którą troche pokręciłem śrubokrętem i od tego momentu problem z podciśnieniem zniknął. Sorki za tak niefachowy opis ale chce pomóc. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Byłem w servisie skody konkretnie z zapytaniem o spalanie i facet powiedział, że może być to wina termostatu. Kazał mi zrobić następującą czynność. Gdy silnik będzie zimny zatrzymać wiatraki od chłodnicy i niech silnik popracuje z 5 min. Jeżeli chłodnica zrobi się ciepła bankowo jest to termostat. W sumie mógł miec rację bo wskaznik temp. stał w miejscu (nie ruszał sie z 60*C) a gdy w servisie audi popracowała na wyższych obrotach tj. 2,5 - 3 Tys silnik osiągną temp 90*C I teraz mam pytanie odnośnie zatrzymania wiatraków. Można to zrobić ręką ? Nikomu nie pourywa palców ? Jest sens w tym, że niska temperatura silnika ma wpływ na spalanie. Sonda lambda w porządku....[br]Dopisany: 06 Marzec 2009, 18:15_________________________________________________aha, zapomiałem Dawka paliwa jest ok Jest prostsza metoda, by ocenić czy termostat działa. Przy uszkodzonym po mieście powinno być 90st, a na trasie 60-70. Jeżeli będzie trzymał 90, to można termostat zostawić w spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Tak, tylko że w mieście temperatura stoi praktycznie na 60*C Gdy samochód stoi w miejscu to łatwo go nagrzać do 90*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rebeliant26 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Proponuje zmienic termostat i zobaczyc co wtedy bedzie sie dzialo, roboty przy tym wiele nie ma a ikoszt tez nie wielki, szczegolnie jesli zrobisz to sam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v1ck Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 to normalne zachowanie dla walnietego termostatu, kiedy jedziesz zalacza sie obieg ktory chlodzi caly uklad, kiedy walniety termostat jest caly czas otwarty. mialem te same objawy, teraz po wymienianie termostatu po 3-4km trzyma 90c chocby sie walilo i palilo btw, sprawdzales bledy na kompie? mozesz miec do wymiany czujnik halla (z tego co widze dosc powszechna usterka w ADP), jego zla praca wplywa na spalanie, wyzsze spaliny i mniej mocy. Sprawdz rowniez cisnienie w oponach, no i duze znaczenei ma jakie trasy pokonujesz jezeli jezdzisz po 5km na niedogrzanym silniku to tez nie ma sie co dziwic. no i oczywiscie lzej z noga ale chocby mialo spalac 50l/100 to wciaz jest to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaro5000 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 witam.sprawdz jeszcze czujnik temperatury płynu na vagu ,może też być walnięty .ja miałem takie objawy wymieniłem termostat na nowy ori i temperatura była bez zmian dopiero czujnik pomógł ten czteropinowy on podaje temperaturę do kompa .jak jest niska temperatura to może silnik pracuje ciągle na ssaniu i stąd tak duże spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_1281 Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, Mam jeszcze takie pytanie: Czy wentylator (obydwa wiatraki) powinny pracować cały czas ? Nawet gdy silnik nie jest rozgrzany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaja77 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, Mam jeszcze takie pytanie: Czy wentylator (obydwa wiatraki) powinny pracować cały czas ? Nawet gdy silnik nie jest rozgrzany ? a wiec tak wentylator po prawej stronie jak stoisz przodem do auta jest na sprzęgle wiskotycznym kreci się cały czas ,a drugi pracuje tylko z włączoną klimatyzacją i gdy temperatura osiągnie coś koło 110c.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się