Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Zbyt duże spalanie


rafal_1281

Rekomendowane odpowiedzi

po pierwsze to uzyj :szukaj: bo o spalaniiu jest duzo na forum.

po drugie zapoznaj sie z FAQ i z regulaminem. na poczatek punkt o precyzyjnym nazywaniu tematow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda, a jeśli samochód nie ma "kopa" to może tez być zapchany filtr powietrza i ma za dużą dawkę paliwa. Jeśli to nie pomoże to najlepiej pojechać na komputer i sprawdzić dawkę paliwa na wtrysku, bo samemu to nie ma co :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od sprawdzenia sondy lambda, a jeśli samochód nie ma "kopa" to może tez być zapchany filtr powietrza i ma za dużą dawkę paliwa. Jeśli to nie pomoże to najlepiej pojechać na komputer i sprawdzić dawkę paliwa na wtrysku, bo samemu to nie ma co :gwizdanie:

Do sondy się zgodzę ,ale do filtra powietrza nie . Za filtrem jest przepływomierz tzn. nie ma powietrza to i nie ma paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w servisie skody konkretnie z zapytaniem o spalanie i facet powiedział, że może być to wina termostatu. Kazał mi zrobić następującą czynność. Gdy silnik będzie zimny zatrzymać wiatraki od chłodnicy i niech silnik popracuje z 5 min. Jeżeli chłodnica zrobi się ciepła bankowo jest to termostat. W sumie mógł miec rację bo wskaznik temp. stał w miejscu (nie ruszał sie z 60*C) a gdy w servisie audi popracowała na wyższych obrotach tj. 2,5 - 3 Tys silnik osiągną temp 90*C

I teraz mam pytanie odnośnie zatrzymania wiatraków.

Można to zrobić ręką ? Nikomu nie pourywa palców ?

Jest sens w tym, że niska temperatura silnika ma wpływ na spalanie.

Sonda lambda w porządku....[br]Dopisany: 06 Marzec 2009, 18:15_________________________________________________aha, zapomiałem :)

Dawka paliwa jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również u siebie w Audi spotkałem się z podciśnieniem w baku. Zawsze jak samochód stał z zapalonym silnikiem w baku syczało. U mnie problem był w tzw. filtrze węglowym. Znajdziesz go pod maską stojąc przodem do samochodu jest on po lewej stronie zaraz przy przepływomierzy ale od strony nadkola. To jest taka czarna owalna ,,puszka" do której z obydwu stron przychodzą węże. Ta ,,puszka" tzn filtr nasadzona jest w taki jakby gumowy uchwyt. Jesli rozłonczysz wąż dochodzący do ,,puszki" tzn filtra jest szansa że pozbedziesz się podciśnienia. Ja powiem szczerze że troche WD 40 zapodałem do środka, wewnatrz jednego końca jest sróbka którą troche pokręciłem śrubokrętem i od tego momentu problem z podciśnieniem zniknął. Sorki za tak niefachowy opis ale chce pomóc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w servisie skody konkretnie z zapytaniem o spalanie i facet powiedział, że może być to wina termostatu. Kazał mi zrobić następującą czynność. Gdy silnik będzie zimny zatrzymać wiatraki od chłodnicy i niech silnik popracuje z 5 min. Jeżeli chłodnica zrobi się ciepła bankowo jest to termostat. W sumie mógł miec rację bo wskaznik temp. stał w miejscu (nie ruszał sie z 60*C) a gdy w servisie audi popracowała na wyższych obrotach tj. 2,5 - 3 Tys silnik osiągną temp 90*C

I teraz mam pytanie odnośnie zatrzymania wiatraków.

Można to zrobić ręką ? Nikomu nie pourywa palców ?

Jest sens w tym, że niska temperatura silnika ma wpływ na spalanie.

Sonda lambda w porządku....[br]Dopisany: 06 Marzec 2009, 18:15_________________________________________________aha, zapomiałem :)

Dawka paliwa jest ok :)

Jest prostsza metoda, by ocenić czy termostat działa. Przy uszkodzonym po mieście powinno być 90st, a na trasie 60-70. Jeżeli będzie trzymał 90, to można termostat zostawić w spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne zachowanie dla walnietego termostatu, kiedy jedziesz zalacza sie obieg ktory chlodzi caly uklad, kiedy walniety termostat jest caly czas otwarty.

mialem te same objawy, teraz po wymienianie termostatu po 3-4km trzyma 90c chocby sie walilo i palilo :)

btw, sprawdzales bledy na kompie? mozesz miec do wymiany czujnik halla (z tego co widze dosc powszechna usterka w ADP), jego zla praca wplywa na spalanie, wyzsze spaliny i mniej mocy. Sprawdz rowniez cisnienie w oponach, no i duze znaczenei ma jakie trasy pokonujesz :) jezeli jezdzisz po 5km na niedogrzanym silniku to tez nie ma sie co dziwic. no i oczywiscie lzej z noga :P

ale chocby mialo spalac 50l/100 to wciaz jest to :a4fan::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaro5000

witam.sprawdz jeszcze czujnik temperatury płynu na vagu ,może też być walnięty .ja miałem takie objawy wymieniłem termostat na nowy ori i temperatura była bez zmian dopiero czujnik pomógł ten czteropinowy on podaje temperaturę do kompa .jak jest niska temperatura to może silnik pracuje ciągle na ssaniu i stąd tak duże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam jeszcze takie pytanie: Czy wentylator (obydwa wiatraki) powinny pracować cały czas ? Nawet gdy silnik nie jest rozgrzany ?

a wiec tak wentylator po prawej stronie jak stoisz przodem do auta jest na sprzęgle wiskotycznym kreci się cały czas ,a drugi pracuje tylko z włączoną klimatyzacją i gdy temperatura osiągnie coś koło 110c.pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...