Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana pompki sprzegła.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wymieniem pompkę sprzęgła,powodem wymiany było ślizgające się sprzęgło.

Napisze coś o tym dla potomnych puki pamiętam a foty wrzucę za parę dni.

 

Co potrzeba:

Imbus 6mm,(może być nawet ten najprostszy łamany)nasadkę 8 mm najlepiej z przedłużka,długi masywny śrubokręt,kilka drewnianych klocków,płyn hamulcowy,magnez na przedłużce ,śrubokręt płaski,przewód do zaślepienia zbiorniczka płyny hamulcowego fi 8 mm na końcu zaślepiony śruba itp,strzykawe 100ml

 

Wiec imprezę zaczynamy od zdjęcia osłony pod kiera.

Wiadomo wpierw zaślepka potem odkręcamy 2 śruby i dwie obok kiery jedna po lewej druga po prawej.

Kostki itd odpinamy.

 

Odjeżdżamy z fotelem jak najdalej sie da i kierujemy sie bliżej zespołu z pedałami:decayed:

Dostęp jest w miarę ale mimo to będzie nam brakować miejsca chwilami.

 

Wpierw ściągamy zawleczkę z pedału.

Wystarczy podważyć ja od spodu i wysunąć delikatnie w lewo.

Następnie bierzemy się za sprężynę od pedału sprzęgła(co prawda nie przeszkadza ona w odkręceniu pompki ale z nia ciężko jest zamontować przewód)

Aby ja zdemontować musimy ścisnąć sprężynę tak by oba jej końce wyszły z półksiężyców (uwaga by nie pogubić tych plastików w kształcie półksiężyca)

Od strony pedału wystarczy wyciągnąć ja z miejsca,także plastik.

 

Przechodzimy pod maskę.

Delikatnie zdejmujemy przewód ze zbiorniczka płynu hamulcowego następnie zakładamy zaślepkę.

Bierzemy strzykawe i ściągamy możliwie najwięcej płynu przewód dajemy na bok.

Następnie płaskim śrubokrętem delikatnie podważamy zawleczkę z szybko złączki przewodu pompa wysprzeglik(znajduje sie ona koło serwa po prawej stronie)

Zawleczkę wyciągamy i kitramy w bezpieczne miejsce:wink:

Teraz może być trochę trudno ale bierzemy duzy śrubokręt oraz klocuszek,nad przewodem dajemy klocka robiąc dźwignie i podważamy śrubokrętem tak by przewód nam wyskoczył.

Od razu powiem ze siedzi on ciasno wiec musi nam wyskoczyc cały. 

Kiedy nam sie to uda śmigamy do auta i płaskim śrubokrętem podważamy przewód który znajduje sie na pompce,następnie odkrecamy dwie sruby na imbus 6 mm.

Mimo tego ze pompka została odkręcona nie chciała wyjść.

I teraz sa dwa sposoby albo podważymy ja od środka tzn musimy podważyć podkładkę miedzy pompka a przewodem wysprzeglika albo wejdziemy od góry od strony serwa delikatnie pukniemy w wystającą czesc pompki,ja zrobiłem to drugim sposobem.

Jak juz wyjmiemy pompkę to teraz w nowej pompce wysuwamy możliwie najdalej uszczelkę oraz podkładkę i lekko pod katem wkładamy pompkę na swoje miejsce,musi dojść nam równo,albo smarujemy smarem gume wraz z podkładka i przyklejamy do auta a nastepnie delikatnie wsuwamy pompke.

Jak sie nam uda to łapiemy pompkę na jedna ze śrub i nakładamy przewód,będzie ciężko ale uda sie nam to,przewód musi dojść do samego korpusu pompki.

Po tym przykręcamy 2ga śrubę i zakładamy plastiki na sprężynę następnie zakładamy sprężynę na plastiki i pedał sprzęgła.

Jak nam się to uda to wtykamy zawleczkę i dociskamy zacisk.

I teraz najtrudniejsze tj musimy wcisnąć przewód od wysprzeglika w szybozłączce.

Wpierw wciskamy lekko zawleczkę tak by weszła nam ale nie do końca.

Mozemy tez wcisnac ja całkowice a ona pod naporem przewodu spkojnie podda sie i bedzie czuc moment w którym załapała.

Ja pomogłem sobie klockami i grubym srubokretem,przewód musi wejść dość głęboko tak by zawleczka nam zaskoczyła.

To zajęło mi duzo nerwów i czasu.

Teraz przez przewód wlewamy płyn hamulcowy i zakładamy przewód na zbiorniczek.

Skręcamy osłonę i bierzemy sie za odpowietrzenie.

Dolewamy płynu az pod korek i pompujemy pedałem pod koniec wciskając pedał az do końca.

Odkręcany lekko odp w wysprzegliku az pojawi sie płyn.

Pierwsze parę razy poleci samo powietrze i musimy pomoc pedałowi tzn odciągnąć go od podłogi.

Odpowietrzamy tak długo az pedał sprzęgła wróci sam prawie na swoje miejsce.

Mi pomagała 8 latka wiec mysle ze operacja odpowietrzania jest łatwa i najfajniejsza w tym wszystkim.

 

Co dała zmiana??

Pedał sprzęgła pracuje lżej,auto nie szarpie na niskich obrotach a przede wszystkim sprzęgło nie ślizga sie jak szalone.

Foty zapodam jak znajde dłuzsza chwile,chodz w sumie nie duzo ich mam.

Z sieci znalezione,moze pomóc:

http://www.myaudis4.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez wesz82

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...