Darek022 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Hey, jest na sali elektryk? Wyrzuciło mi błąd " Glow Plug Relay (J52) Open or Short to Ground" . No to przeciągnąłem nowy kabel do sterowania przekaźnikiem od komputera (pin 42), ale błąd jest dalej, a przekaźnik cały czas jest załączony podczas pracy silnika. Drugi pin j52 idzie do masy. W czym może być problem?
Darek022 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2018 Sprawdzałem jeszczcze raz na schemacie, wg mnie tak ma byc Może jest to wina uszkodzonego licznika (nie pokazuje temp wody)? Na slniku jest ok, tylko na liczniku nie pokazuje. Z którego czujnika swiece biorą temperature?
OLIVER Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 5 godzin temu, Darek022 napisał: przekaźnik cały czas jest załączony podczas pracy silnika. Chcę Cię zapytać o ten "cały czas " Nie wiem czy wiesz ze świece żarowe po odpaleniu jeszcze grzeją około 3 minut a kontrola nam tego nie pokazuje ...za każdym odpaleniem ...chyba ze mamy silnik nagrzany wiecej niż 50-60 * C Czy lato czy zima ...
Hezen Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego i wtedy zobacz czy masz dalej błąd związany z przekaźnikiem i grzaniem świec.Wysłane z OP3T
Darek022 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 On 1/19/2018 at 7:31 PM, OLIVER said: Chcę Cię zapytać o ten "cały czas " Nie wiem czy wiesz ze świece żarowe po odpaleniu jeszcze grzeją około 3 minut a kontrola nam tego nie pokazuje ...za każdym odpaleniem ...chyba ze mamy silnik nagrzany wiecej niż 50-60 * C Czy lato czy zima ... Cały czas. Ale to bardzo cenna uwaga, bo przyznaje, że nie wiedziałem, ze aż 3 minuty. Jeszcze to sprawdzę dla 100% pewności. 1 hour ago, Hezen said: Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego i wtedy zobacz czy masz dalej błąd związany z przekaźnikiem i grzaniem świec. Już wymieniony na nowy (chyba na meyle) i niestety nie pomogło. Świece raczej nie są idealne (nie zaglądałem jeszcze do nich), ale one chyba nie powinny generować błędu przekaźnika nawet jeśli są upalone. Poza tym skoro przekaźnik się zamyka to jak to możliwe że dostaje taki błąd Jeszcze podejrzewam licznik, bo wskazowka czasem opada, no ale do ECU sygnał dochodzi dobry (nie skacze w pomiarach). Więc tu jedynie pytanie, czy licznik może mieć coś do rzeczy? Podejmowałem kiedyś próby testu licznika, ale nie udało mi się ruszyć wskazówką wody (niebieska wstyczka pin 8 zwierałem i do masy i do plusa - nie ruszyła sie).
Hezen Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 No właśnie będzie błąd jak któraś świeca upalona albo na przewodzie prowadzącym do świec masz gdzieś zwarcie.Czyli sprawdź czy na wszystkie świece idzie prąd.Podając napicięcie albo masę, zapomnij że ruszysz wskaźnik temp. płynu chłodniczego albo paliwa.Czujnik temp. płynu i paliwa jest zasilany z licznika stałym napięciem (w liczniku jest stabilizator napięcia) żeby odciąć układ od zakłóceń ze strony akumulatora oraz alternatora.Na licznik jest podawany sygnał z czujnika o jego rezystencji.Jak się nie mylę ten analog sygnał jest przetwarzany w liczniku na cyfrowy przez układ logiczny. Wysłane z OP3T
Darek022 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2018 To z licznikiem wiele by wyjasniało, bo na zasilaczu na stole również nie udało mi sie ruszyć wskazówką temperatury, ale test vagiem w tej samej chwili wypadł pomyślnie, wiec sama wskazówka sprawna. Więc rozumiem, że czujnik rezystancyjny ma 2 kable bezpośrednio do licznika? Jeśli tak, to czy moze wiesz pod który pin drugi kabel? Wpiąłbym sie nowymi przewodami dla pewności Podrzucam pinout: http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5728845/14637908.jpg?1426326025 Biore sie za świece w takim razie, dam znać czy się udało.
Hezen Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Czujnik w trójniku przy bloku silnika jest podwójny. Jest to G2 i G62, jeden odpowiada za zegary a drugi podaje rezystencję dla ECU silnika, co jest równoznaczne że do licznika leci jeden przewód rezystancyjny od tego czujnika.Pobierz tego pdfa, tam jest wsio opisane:http://www12.zippyshare.com/v/ryfD9vmg/file.htmlWysłane z OP3T
Darek022 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2018 Dzięki za PDFa, powalcze z tym Dzisiaj dopieoro miałem chwile na zobaczenie świec - ładne, ale upalone. Zamwiam właśnie nowe.
Darek022 Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Opublikowano 1 Lutego 2018 Swiece zmienione, grzeją, ale błąd jest dalej. Zmienie jeszcze fajki bo moze któraś nie łączy.
Darek022 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) Fajki zmienione Błąd dalej wyskakuje Jeszcze raz sprawdze czy wszędzie są napięcia. Przekaźnik załączony jest cały czas, ale to może dlatego, że występuje błąd? Samochód pali od strzała na mrozie, wiec świece grzeją, no ale brzydki ten błąd na blacie. Z temperaturą -> odciąłem kabel 8 przy liczniku i wstawiłem rezystor 200Ohm do masy, licznik pokazał 70 stopni, a więc chyba jest uwalony, bo powinien 100 stopni. Licznik zmieniałem niedawno, bo porzedni również nie pokazywał. Albo coś robie źle? Termostat i czujnik temp też zmieniłem, bo to niedrogie, a lepiej mieć pewność, że działa Edytowane 13 Lutego 2018 przez Darek022
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się