Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd przekaźnika świec j52


Darek022

Rekomendowane odpowiedzi

Hey, jest na sali elektryk?  :D

Wyrzuciło mi błąd " Glow Plug Relay (J52) Open or Short to Ground" . No to przeciągnąłem nowy kabel do sterowania przekaźnikiem od komputera (pin 42), ale błąd jest dalej, a przekaźnik cały czas jest załączony podczas pracy silnika. 

Drugi pin j52 idzie do masy. W czym może być problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jeszczcze raz na schemacie, wg mnie tak ma byc

Może jest to wina uszkodzonego licznika (nie pokazuje temp wody)?  Na slniku jest ok, tylko na liczniku nie pokazuje. Z którego czujnika swiece biorą temperature?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Darek022 napisał:

 przekaźnik cały czas jest załączony podczas pracy silnika. 

 

Chcę Cię zapytać o ten "cały czas " Nie wiem  czy wiesz ze świece żarowe po odpaleniu jeszcze grzeją około 3 minut  a kontrola nam tego nie pokazuje ...za każdym odpaleniem ...chyba ze mamy silnik nagrzany wiecej niż 50-60 * C   Czy lato czy zima ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego i wtedy zobacz czy masz dalej błąd związany z przekaźnikiem i grzaniem świec.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/19/2018 at 7:31 PM, OLIVER said:

Chcę Cię zapytać o ten "cały czas " Nie wiem  czy wiesz ze świece żarowe po odpaleniu jeszcze grzeją około 3 minut  a kontrola nam tego nie pokazuje ...za każdym odpaleniem ...chyba ze mamy silnik nagrzany wiecej niż 50-60 * C   Czy lato czy zima ...;)

Cały czas. Ale to bardzo cenna uwaga, bo przyznaje, że nie wiedziałem, ze aż 3 minuty. Jeszcze to sprawdzę dla 100% pewności.

 

1 hour ago, Hezen said:

Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego i wtedy zobacz czy masz dalej błąd związany z przekaźnikiem i grzaniem świec.

Już wymieniony na nowy (chyba na meyle) i niestety nie pomogło.

 

Świece raczej nie są idealne (nie zaglądałem jeszcze do nich), ale one chyba nie powinny generować błędu przekaźnika nawet jeśli są upalone. Poza tym skoro przekaźnik się zamyka to jak to możliwe że dostaje taki błąd :D

Jeszcze podejrzewam licznik, bo wskazowka czasem opada, no ale do ECU sygnał dochodzi dobry (nie skacze w pomiarach). Więc tu jedynie pytanie, czy licznik może mieć coś do rzeczy? Podejmowałem kiedyś próby testu licznika, ale nie udało mi się ruszyć wskazówką wody (niebieska wstyczka pin 8 zwierałem i do masy i do plusa - nie ruszyła sie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie będzie błąd jak któraś świeca upalona albo na przewodzie prowadzącym do świec masz gdzieś zwarcie.

Czyli sprawdź czy na wszystkie świece idzie prąd.

Podając napicięcie albo masę, zapomnij że ruszysz wskaźnik temp. płynu chłodniczego albo paliwa.

Czujnik temp. płynu i paliwa jest zasilany z licznika stałym napięciem (w liczniku jest stabilizator napięcia) żeby odciąć układ od zakłóceń ze strony akumulatora oraz alternatora.

Na licznik jest podawany sygnał z czujnika o jego rezystencji.

Jak się nie mylę ten analog sygnał jest przetwarzany w liczniku na cyfrowy przez układ logiczny.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z licznikiem wiele by wyjasniało, bo na zasilaczu na stole również nie udało mi sie ruszyć wskazówką temperatury, ale test vagiem w tej samej chwili wypadł pomyślnie, wiec sama wskazówka sprawna. Więc rozumiem, że czujnik rezystancyjny ma 2 kable bezpośrednio do licznika? Jeśli tak, to czy moze wiesz pod który pin drugi kabel? Wpiąłbym sie nowymi przewodami dla pewności :)
Podrzucam pinout: http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5728845/14637908.jpg?1426326025

Biore sie za świece w takim razie, dam znać czy się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w trójniku przy bloku silnika jest podwójny.
Jest to G2 i G62, jeden odpowiada za zegary a drugi podaje rezystencję dla ECU silnika, co jest równoznaczne że do licznika leci jeden przewód rezystancyjny od tego czujnika.
Pobierz tego pdfa, tam jest wsio opisane:

http://www12.zippyshare.com/v/ryfD9vmg/file.html

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za PDFa, powalcze z tym  :)

 

Dzisiaj dopieoro miałem chwile na zobaczenie świec - ładne, ale upalone.  :)

Zamwiam właśnie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Swiece zmienione, grzeją, ale błąd jest dalej. Zmienie jeszcze fajki bo moze któraś nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajki zmienione :D Błąd dalej wyskakuje :D Jeszcze raz sprawdze czy wszędzie są napięcia. Przekaźnik załączony jest cały czas, ale to może dlatego, że występuje błąd?
Samochód pali od strzała na mrozie, wiec świece grzeją, no ale brzydki ten błąd na blacie.

Z temperaturą -> odciąłem kabel 8 przy liczniku i wstawiłem rezystor 200Ohm do masy, licznik pokazał 70 stopni, a więc chyba jest uwalony, bo powinien 100 stopni.

Licznik zmieniałem niedawno, bo porzedni również nie pokazywał. Albo coś robie źle?
Termostat i czujnik temp też zmieniłem, bo to niedrogie, a lepiej mieć pewność, że działa :D

Edytowane przez Darek022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...