Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Notfault / logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie,

Zmieniłem ostanio furke z 1Z po modach na AVF serie, zrobiłem jakieś 10tyś km i gdy zaczęło robić się zimno zaczęły się problemy.

Gdy wciskam pedał w podłogę to auto łapie notfault powyżej 3tyś obrotów, początkowo zdarzało się to sporadycznie, a teraz nagminnie... gdy operuje pedałem gazu delikatnie to autem da się jeżdzić rozpędza się do 140km/h bez problemu. Czasem miałem notfault jak dośc delikatnie przyśpieszałem autem przy małej prędkości około 60km/h. Ostatnio mialem tak że z rana zapalam auto, jade a on prawie sie nie zbiera... po przejechaniu około 1km auto zaczęło jechać juz lepiej i nie mówie tu o ostrej jeżdzie, auto jest zimne więc delikatnie jade zawsze, ale ono juz od 1tyś obr bardzo słabo jechało.

Załączam logi oraz zrzut błędy z VAG z kontrolką która mi się zapaliła jak logowałem auto z butem w podłodzie i nie zgasła po ponownym uruchomieniu silnika tylko po kolejnym gdy odczekałem z 3minutki.

http://log.malonetuning.com/chart/228090#H8KLCABmw4VlWgIDTcKLw5EKw4IwDEXDvyXDjwnCrCrDvkzDqUN1wqEGZjPDkkzDpsK%2BXsK7woHDuHjDj8K5J0bCuMOrw7MmwpXCqcKYLnMDHBJ2OMKpw4nDhsOfwolQwrjCsmVnOEx9wrE5wrnDkkp5wpVeHE0eR3rDvxDCmMKUwofDr0ljw78TccOAwoAnPMOjNSHChMO9wpAXw5c2T8Oiw53Ch0tKHz1Ne8OcwpcAAAA%3D

http://log.malonetuning.com/chart/228089#H8KLCABkw4VlWgIDbcKNTQ7DgiAQwoXDr8OCeiYpWsO1MMKEBcOKwoROUsKhwoHCqcKpwp5ewqBJw6PDgsOle8Ofw7sxRj3DksOzw47CkTDDpMK0LkXDgWDCocKZc8OKw7zCoSpBBcKKwpTCncKQw5pJfFEWwpTChBvCusKNW2PDr0zDrAnCvRNXSMKaeQbDiSvDvSPCt8KDOMOvw7F9w4zCqMOMYcKSflPCkz%2FDgAzCoGHChAtcw6EEwrrCvinDnVNuwpVUwpbCmcO7wqoewq3DvQLCtRx8PsOQAAAA

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/vNhCiCzkB~gzhBRYj_0ryvkuQoljZ6

 

Co robiłem:

N75 test z VAG i sztanga od gruszki jest zaciągana(mam nawet filmik) - ręką gdy ruszam to chodzi ale dość ciężko, ale chodzi w zakresie około 2cm.

Gdy robie test n18 z VAG-a to auto dławi się i gaśnie. N75 Z N18 nie zamienie bo mają inne wtyczki. Wszystkie wężyki są szczelne.

Kupić n75 i podmienić?

Edytowane przez tusiu
Opublikowano

Na autostrade i porządnie przepalić.

Opublikowano

Kolego ja teraz jak emeryt jeżdzę, bo jak turbo takie doładowanie ma to się boje aby wirnik mi nie wypadł :D

Wcześniej autem jeżdziła kobieta 4lata i nie było problemów żadnych, odkąd auto jest od pół roku(10tys km) w moim posiadaniu jeźdzę dynamicznie, sporo trasy nim robiłem, ale ostatnio faktycznie większość to miasto, jakiś 1tyś km temu jak zacinało to na trasie pogoniłem je 180km/h jakiś czas i było ok, a teraz znowu to samo. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale problemy zaczęły się jak zrobiło się zimno.

Opublikowano

A no swoje ma pewnie przejechane, już trzeba sie liczyc z tym ze wtryski lekko podlewają, kat już nie działa jak należy, i jeźdząc po miescie zasyfia się geometria. W afnie tak miałem, to po 3 razie czyszczenia turbiny, wpakowałem większą gruszke od podcisnienia, i teraz odpukać jeździ, nie narzeka. 

Opublikowano (edytowane)

320 tyś ma niby od 2004r do 2011 267tys. a później PL .... auto na prawdę zadbane, pod maską widać że jeszcze mechanika to ono nie widziało, dosłownie nic nie ruszane.

Podsumowując... co robić? ...

Nie kupować tej n75? 

Na trase i ogień, nie rozwale turbawki?

Tutaj daje filmik ze sztangą od gruchy:

 

Edytowane przez tusiu
dodanie hiperłącza
Opublikowano

Wbij wieczorem na eske albo mało ruchliwą drogę, rozpędź się żeby nie załapać awaryjnego i przegoń turbawke na najwyższym biegu utrzymując jakieś 4tys. rpm przez minimum 20km
Ja mam do S8 bliziutko, jak mam okazję to zawsze przeganiam autko od Sycowa do Oleśnicy (odcinek 28km)

Sprawdzałeś szczelność gruszki turbiny i dolotu?
Z czytania logów jestem noga, ale te co wrzuciłeś w takiej formie są wg. nie czytelne.
Poza tym loguj pojedyncze grupy, bo w przypadku logowania kilka grup naraz drastycznie spada ratio przesyłu danych (szybkość) i są duże opóźnienia w zapisie takiego loga (jest niedokładny)

Wysłane z OP3T

Opublikowano (edytowane)

Logi moim zdaniem są czytelne, ale spróbuj je otworzyć na komputerze gdyż strona może nie mieć responsywnosci pod urządzenia mobilne.

Wracając do tematu. Gruszka szczelna, jak sztanga chodzi to coś odrobinę skrzypi tam tylko(słychać na filmie)

Dolotu szczerze to nie patrzyłem bo jak by dziura była to by auto chyba mocy nie miało?

Trochę się boję jechać na trasę u go gonić przy przeladowaniu aby turba nie wykończyć... Dzisiaj jeśli uda mi się n75 załatwić to podmienię.

Grupa 011 bs widać jak grucha chodzi ładnie, ale gdy ja podciąga słychać takie świstanie, a przecież wszystko szczelne 

http://www.youtube.com/watch?v=FBrpVkBKsVY

 

 

Edytowane przez tusiu
Opublikowano

Jak nie załapie notfaulta to nie ma mowy o przeładowaniu.
VNT w pewnym zakresie zacina się i wtedy przeładowuje ciśnienie i turbo przez moment wali ponad ządane przez ECU.
Jak będziesz gonił auto to w przypadku przeładowania, ECU odetnie turbo oraz utnie dawkę paliwa.

Wysłane z OP3T

Opublikowano
11 godzin temu, Hezen napisał:

Jak nie załapie notfaulta to nie ma mowy o przeładowaniu.
VNT w pewnym zakresie zacina się i wtedy przeładowuje ciśnienie i turbo przez moment wali ponad ządane przez ECU.
Jak będziesz gonił auto to w przypadku przeładowania, ECU odetnie turbo oraz utnie dawkę paliwa.

Wysłane z OP3T
 

Kolego ale auto przeładowuje cały czas... mam taki mały warsztatowy komputerek i na nim patrze ciśnienie jak jadę, cały czas potrafi dobić do 2900.... notfault nie łapie bo jeżdżę delikatnie, ale z butem w podłodze na pewno by znowu wywalił notfault.

Opublikowano

No to turbo na stół.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Panowie jedną rzecz mi tylko wytłumaczcie... czemu sztanga od turbo chodzi płynnie? Jeśli by turbo było brudne to nie powinno sie zawieszać? stać w miejscu?

Panowie byłem dzisiaj za miastem i delikatnie pogoniłem auto do 150km/h nie wywaliło notfault więc redukcja i kawałek z 5km pogoniłem je i jak na razie jest ok, a w drodze powrotnej zrobiłem LOG-a.  Niedługo będę robił dłuższą trasę to je przegonie, a jak problem powróci to na stół ląduje suszara.

Zobaczcie log

http://log.malonetuning.com/chart/228121#H8KLCADDqnlnWgIDTcKMw4EOw4IgEETDv8KFw7PCkhQ1w7oxwoTDgyobwrpJwoVmw5nCmsOqw5cLNDEeZ8Omw43Ds8OePMOKw7PDjsKZbMKSwrLCrcOVw4AUwqDCl0sRw75QwotgEmUSVDLDh8KSXyRqwrXDmMOdw6LDjsO9cXxmwo5kIypWw5Jew55AZcKjwr5gwozDtsO9woPCjXDCmnXDiBrDuTfDuAkcwpzDoQRXcMONaMOcYHDDk1LDl8KFwofDk11Cw7gCwrIHwrRWwrQAAAA%3D

 

 

Edytowane przez tusiu
Opublikowano

Noo, widzisz? Działa. Od razu turbo zaczęło sobie radzić i zbiło cisnienie. Widać że się jeszcze lekko przycina, do przepalenia dziada. Możesz tam psiknąć jakims smarem na gruche tam gdzie pracuje, zawsze troszku lżej bedzie miało. 

Wyciąganie turba według mnie to nieporozumienie. Wystarczy porządnie przegonić, i nie jeździć jak emeryt! Najbardziej to mi się chce śmiać z ludzi co piszą na Facebooku na grupach, że wpadał im w tryb awaryjny, odawali do mechanika i 1000zł musieli wydawać na nowe turba, bo się geometria przycinała :F

Opublikowano

Koledzy dziękuję wam za pomoc, wasza diagnoza była trafna, jak na razie przegonienie auta pomogło i cały czas jest dobrze, autem staram się jeździć dynamiczniej :) 

Wcześniej jakieś 10tyś temu zalałem Liqui Moly 2666 i korekcje spadły po nim, teraz ostatnio kupiłem STP czarne i na 3/4 baku, czasami dolewam trochę oleju 2T - czy dalej to praktykować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...