Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multifunkcja w przyciskach tiptronic A4 B6 kierownica s-line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Ostatnio natrafiłem na kilka filmów na YouTube gdzie to ludki mają podłączone sterowanie radiem(głośność + zmiana kawałków) pod kierownice trójramienną S-Line z B6 posiadającą przyciski od tiptronic. Czy ktoś z forumowiczów badał sprawę? lub ewentualnie przeprowadził taki MOD? Myślę że jest to spoko opcja gdyż wiele osób posiadających kierę 4-roamienną MFSW mogłoby mieć taki mały upgrade na kierę s line z b6 bez utraty Multifunkcji, bo jak wiadomo 3-ramienna takowej nie posiada.

Plusy to niska cena kiery sline od b6 + nie ma problemu z jednym nabojem + nie trzeba zmieniać zwijaka jak w przypadku kiery z b7 itp itd :). ogólnie po taniości i chyba spoko opcja.

 

Przesyłam linki do filmów:

Co prawda na filmach nie jest A4 lecz chodzi o to samo :)

 

Opublikowano

I jak z instalacją tej kierownicy z przyciskami? Sam się przymierzam do zmiany na taką.

Opublikowano

To jest typowa rzeźba - w a4 b6 praktycznie nie do zrobienia ze względu na obecność modułu kolumny zaraz pod taśmą - w c5 czy a8 d2 jest to inaczej rozwiązane , do kierownicy jest oddzielny przekaźnik 

Opublikowano (edytowane)

Jestem właśnie w trakcie zmiany kiery z 4 ramiennej bez multi na 3 ramienną z Tiptronic. Zwijak mam zwykły na 6 pinów i na podstawie tych 6 pinów będę chciał podłączyć poduszkę, klakson, podświetlenie i sterowanie 6 funkcjami nieoryginalnego radia Pioneer.

20220421_153910.thumb.jpg.37d9024e385d45195ba816cb952f8868.jpg

20220419_135136.thumb.jpg.95e3218d48b79ef1ea3a39d0c95127d2.jpg

Dam znać co i jak ?

Edytowane przez Krzysiek15255
Opublikowano (edytowane)

Wszystko ogarnięte :banan:

W skrócie co potrzebowałem:

-kierownica A4 B6 z przyciskami,

-zwijak/taśma z dwoma wolnymi przewodami/pinami (akurat w przypadku mojego radia potrzebne są dwa przewody),

-przewód aux z końcówką stereo jack,

-radio z możliwością podłączenia sterowania pod jack (u mnie Pioneer MVH-150UI).

U mnie podłączyłem sterowanie do nieoryginalnego radia Pioneer, które daje możliwość podłączenia sterowania kierownicy w oparciu o określone wartości rezystancji, które podawane pomiędzy Styk 1 i Masę końcówki Jack powodują wykonanie określonej funkcji w radiu.

Co do wartości rezystancji korzystałem z tematu z forum passata, w którym ktoś już ogarniał podobne podłączenie:

FORUM.VW-PASSAT.PL

Witam Jakiś czas temu próbowałem w swoim Superbie uruchomić sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej niefabrycznym radiem marki Pioneer. Nie chciało mi się grzebać więc poszedłem na łatwiznę i...

Samo wykonanie sterowania omówione w filmikach mojego autorstwa. Konkretnego miejsca gdzie, co i jak wlutować w przyciskach nie podam. Po prostu poprzecinałem wszystkie ścieżki wokoło mikrostyków w przyciskach i wykorzystałem tylko płytkę i mikroswitche. Reszta elementów takich jak kondensatory, diody, rezystory smd pozostały na płytce niepodłączone. Podświetlenie przycisków również wyciąłem, ponieważ w mojej "ubogiej" taśmie miałem tylko 2 wolne przewody. Początkowo jeden miał służyć do +12V od podświetlenia przycisków, drugi pin miał być wykorzystany do sterowania radiem. Masa od podświetlenia oraz od sterowania miała iść przez kolumnę kierowniczą, jednak kolumna kierownicza nie miała pełnego "przejścia" i powodowałaby prawdopodobnie problemy z podświetleniem, sterowaniem lub mogłaby wprowadzać jakieś zakłócenia w pracy innych podzespołów elektronicznych auta. Dlatego odpuściłem podświetlenie przycisków na rzecz prawidłowego działania sterowania. Oczywiście jak ktoś ma taśmę z większą ilością wolnych pinów może sobie podpiąć również podświetlenie przycisków. 

Wszystko omówione w filmach mojego autorstwa:

Część 1

Część 2

Końcowa finalna część 3

 

Skrócony przerobiony schemat z wykorzystaniem rysunku z forum passata. Miejsce wolnym pinów określone w filmikach.

10.jpg.ec09853b618f205afa7641942f8f4442.jpg.4b647b90786f9ab57d66bd89d35c9358.jpg

 

Zdjęcia z przeróbek

Miejsca jest bardzo mało, dlatego nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale działa i wszystko końcowo zostało zabezpieczone, żeby nigdzie się nie zetknęło z niczym innym na płytkach przycisków.

20220413_165931.thumb.jpg.57c9523dd57a8318d0d6cda64d418fa8.jpg

 

Jest ciasno... Musiałem trochę podcinać obudowy trzymające płytkę, aby umieścić rezystory.

20220516_182305.thumb.jpg.5b77420a01a2eb5f3911506e945d9905.jpg

 

Przyciski wyczyszczone z oryginalnej gumy zmywakiem.

20220413_172018.thumb.jpg.61af15c7ee0cc6939e84817e5e45a611.jpg

 

Końcowo wygląda to tak:

20220421_155145.thumb.jpg.dac989b9be1266d9df5e8da09b45d355.jpg

Do każdego przycisku idą po 4 przewody. Po przeróbce do każdego przycisku dochodzą po dwa przewody. Usunięte przewody wykorzystać możemy do wpięcia się w kostkę od tyłu taśmy. Wygląda to tak po ogarnięciu.

20220516_191908.thumb.jpg.f9ddc7c8482ae835bff8d651baebb507.jpg

 

Ciasno.. 

 20220516_181636.thumb.jpg.21021e2ed14f03b51b19dac1f8c2a63d.jpg

20220516_181642.thumb.jpg.9ee27a2431fa8552fec8328575c371d7.jpg

 

 

 

Edytowane przez Krzysiek15255
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...