felldn Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Cześć, Ostatnio natrafiłem na kilka filmów na YouTube gdzie to ludki mają podłączone sterowanie radiem(głośność + zmiana kawałków) pod kierownice trójramienną S-Line z B6 posiadającą przyciski od tiptronic. Czy ktoś z forumowiczów badał sprawę? lub ewentualnie przeprowadził taki MOD? Myślę że jest to spoko opcja gdyż wiele osób posiadających kierę 4-roamienną MFSW mogłoby mieć taki mały upgrade na kierę s line z b6 bez utraty Multifunkcji, bo jak wiadomo 3-ramienna takowej nie posiada. Plusy to niska cena kiery sline od b6 + nie ma problemu z jednym nabojem + nie trzeba zmieniać zwijaka jak w przypadku kiery z b7 itp itd . ogólnie po taniości i chyba spoko opcja. Przesyłam linki do filmów: Co prawda na filmach nie jest A4 lecz chodzi o to samo
Lukasz_89 Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Opublikowano 17 Kwietnia 2022 I jak z instalacją tej kierownicy z przyciskami? Sam się przymierzam do zmiany na taką.
Banan Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Opublikowano 17 Kwietnia 2022 To jest typowa rzeźba - w a4 b6 praktycznie nie do zrobienia ze względu na obecność modułu kolumny zaraz pod taśmą - w c5 czy a8 d2 jest to inaczej rozwiązane , do kierownicy jest oddzielny przekaźnik
Krzysiek15255 Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Opublikowano 21 Kwietnia 2022 (edytowane) Jestem właśnie w trakcie zmiany kiery z 4 ramiennej bez multi na 3 ramienną z Tiptronic. Zwijak mam zwykły na 6 pinów i na podstawie tych 6 pinów będę chciał podłączyć poduszkę, klakson, podświetlenie i sterowanie 6 funkcjami nieoryginalnego radia Pioneer. Dam znać co i jak ? Edytowane 21 Kwietnia 2022 przez Krzysiek15255
Krzysiek15255 Opublikowano 21 Maja 2022 Opublikowano 21 Maja 2022 (edytowane) Wszystko ogarnięte W skrócie co potrzebowałem: -kierownica A4 B6 z przyciskami, -zwijak/taśma z dwoma wolnymi przewodami/pinami (akurat w przypadku mojego radia potrzebne są dwa przewody), -przewód aux z końcówką stereo jack, -radio z możliwością podłączenia sterowania pod jack (u mnie Pioneer MVH-150UI). U mnie podłączyłem sterowanie do nieoryginalnego radia Pioneer, które daje możliwość podłączenia sterowania kierownicy w oparciu o określone wartości rezystancji, które podawane pomiędzy Styk 1 i Masę końcówki Jack powodują wykonanie określonej funkcji w radiu. Co do wartości rezystancji korzystałem z tematu z forum passata, w którym ktoś już ogarniał podobne podłączenie: Sterowanie z kierownicy niefabrycznym radiem Pioneer - Car audio - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Witam Jakiś czas temu próbowałem w swoim Superbie uruchomić sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej niefabrycznym radiem marki Pioneer. Nie chciało mi się grzebać więc poszedłem na łatwiznę i... Samo wykonanie sterowania omówione w filmikach mojego autorstwa. Konkretnego miejsca gdzie, co i jak wlutować w przyciskach nie podam. Po prostu poprzecinałem wszystkie ścieżki wokoło mikrostyków w przyciskach i wykorzystałem tylko płytkę i mikroswitche. Reszta elementów takich jak kondensatory, diody, rezystory smd pozostały na płytce niepodłączone. Podświetlenie przycisków również wyciąłem, ponieważ w mojej "ubogiej" taśmie miałem tylko 2 wolne przewody. Początkowo jeden miał służyć do +12V od podświetlenia przycisków, drugi pin miał być wykorzystany do sterowania radiem. Masa od podświetlenia oraz od sterowania miała iść przez kolumnę kierowniczą, jednak kolumna kierownicza nie miała pełnego "przejścia" i powodowałaby prawdopodobnie problemy z podświetleniem, sterowaniem lub mogłaby wprowadzać jakieś zakłócenia w pracy innych podzespołów elektronicznych auta. Dlatego odpuściłem podświetlenie przycisków na rzecz prawidłowego działania sterowania. Oczywiście jak ktoś ma taśmę z większą ilością wolnych pinów może sobie podpiąć również podświetlenie przycisków. Wszystko omówione w filmach mojego autorstwa: Część 1 Część 2 Końcowa finalna część 3 Skrócony przerobiony schemat z wykorzystaniem rysunku z forum passata. Miejsce wolnym pinów określone w filmikach. Zdjęcia z przeróbek Miejsca jest bardzo mało, dlatego nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale działa i wszystko końcowo zostało zabezpieczone, żeby nigdzie się nie zetknęło z niczym innym na płytkach przycisków. Jest ciasno... Musiałem trochę podcinać obudowy trzymające płytkę, aby umieścić rezystory. Przyciski wyczyszczone z oryginalnej gumy zmywakiem. Końcowo wygląda to tak: Do każdego przycisku idą po 4 przewody. Po przeróbce do każdego przycisku dochodzą po dwa przewody. Usunięte przewody wykorzystać możemy do wpięcia się w kostkę od tyłu taśmy. Wygląda to tak po ogarnięciu. Ciasno.. Edytowane 21 Maja 2022 przez Krzysiek15255 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się