Jump to content
IGNORED

Multifunkcja w przyciskach tiptronic A4 B6 kierownica s-line


Recommended Posts

Posted

Cześć,

 

Ostatnio natrafiłem na kilka filmów na YouTube gdzie to ludki mają podłączone sterowanie radiem(głośność + zmiana kawałków) pod kierownice trójramienną S-Line z B6 posiadającą przyciski od tiptronic. Czy ktoś z forumowiczów badał sprawę? lub ewentualnie przeprowadził taki MOD? Myślę że jest to spoko opcja gdyż wiele osób posiadających kierę 4-roamienną MFSW mogłoby mieć taki mały upgrade na kierę s line z b6 bez utraty Multifunkcji, bo jak wiadomo 3-ramienna takowej nie posiada.

Plusy to niska cena kiery sline od b6 + nie ma problemu z jednym nabojem + nie trzeba zmieniać zwijaka jak w przypadku kiery z b7 itp itd :). ogólnie po taniości i chyba spoko opcja.

 

Przesyłam linki do filmów:

Co prawda na filmach nie jest A4 lecz chodzi o to samo :)

 

  • 4 years later...
Posted

I jak z instalacją tej kierownicy z przyciskami? Sam się przymierzam do zmiany na taką.

Posted

To jest typowa rzeźba - w a4 b6 praktycznie nie do zrobienia ze względu na obecność modułu kolumny zaraz pod taśmą - w c5 czy a8 d2 jest to inaczej rozwiązane , do kierownicy jest oddzielny przekaźnik 

Posted (edited)

Jestem właśnie w trakcie zmiany kiery z 4 ramiennej bez multi na 3 ramienną z Tiptronic. Zwijak mam zwykły na 6 pinów i na podstawie tych 6 pinów będę chciał podłączyć poduszkę, klakson, podświetlenie i sterowanie 6 funkcjami nieoryginalnego radia Pioneer.

20220421_153910.thumb.jpg.37d9024e385d45195ba816cb952f8868.jpg

20220419_135136.thumb.jpg.95e3218d48b79ef1ea3a39d0c95127d2.jpg

Dam znać co i jak ?

Edited by Krzysiek15255
  • 5 weeks later...
Posted (edited)

Wszystko ogarnięte :banan:

W skrócie co potrzebowałem:

-kierownica A4 B6 z przyciskami,

-zwijak/taśma z dwoma wolnymi przewodami/pinami (akurat w przypadku mojego radia potrzebne są dwa przewody),

-przewód aux z końcówką stereo jack,

-radio z możliwością podłączenia sterowania pod jack (u mnie Pioneer MVH-150UI).

U mnie podłączyłem sterowanie do nieoryginalnego radia Pioneer, które daje możliwość podłączenia sterowania kierownicy w oparciu o określone wartości rezystancji, które podawane pomiędzy Styk 1 i Masę końcówki Jack powodują wykonanie określonej funkcji w radiu.

Co do wartości rezystancji korzystałem z tematu z forum passata, w którym ktoś już ogarniał podobne podłączenie:

FORUM.VW-PASSAT.PL

Witam Jakiś czas temu próbowałem w swoim Superbie uruchomić sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej niefabrycznym radiem marki Pioneer. Nie chciało mi się grzebać więc poszedłem na łatwiznę i...

Samo wykonanie sterowania omówione w filmikach mojego autorstwa. Konkretnego miejsca gdzie, co i jak wlutować w przyciskach nie podam. Po prostu poprzecinałem wszystkie ścieżki wokoło mikrostyków w przyciskach i wykorzystałem tylko płytkę i mikroswitche. Reszta elementów takich jak kondensatory, diody, rezystory smd pozostały na płytce niepodłączone. Podświetlenie przycisków również wyciąłem, ponieważ w mojej "ubogiej" taśmie miałem tylko 2 wolne przewody. Początkowo jeden miał służyć do +12V od podświetlenia przycisków, drugi pin miał być wykorzystany do sterowania radiem. Masa od podświetlenia oraz od sterowania miała iść przez kolumnę kierowniczą, jednak kolumna kierownicza nie miała pełnego "przejścia" i powodowałaby prawdopodobnie problemy z podświetleniem, sterowaniem lub mogłaby wprowadzać jakieś zakłócenia w pracy innych podzespołów elektronicznych auta. Dlatego odpuściłem podświetlenie przycisków na rzecz prawidłowego działania sterowania. Oczywiście jak ktoś ma taśmę z większą ilością wolnych pinów może sobie podpiąć również podświetlenie przycisków. 

Wszystko omówione w filmach mojego autorstwa:

Część 1

Część 2

Końcowa finalna część 3

 

Skrócony przerobiony schemat z wykorzystaniem rysunku z forum passata. Miejsce wolnym pinów określone w filmikach.

10.jpg.ec09853b618f205afa7641942f8f4442.jpg.4b647b90786f9ab57d66bd89d35c9358.jpg

 

Zdjęcia z przeróbek

Miejsca jest bardzo mało, dlatego nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale działa i wszystko końcowo zostało zabezpieczone, żeby nigdzie się nie zetknęło z niczym innym na płytkach przycisków.

20220413_165931.thumb.jpg.57c9523dd57a8318d0d6cda64d418fa8.jpg

 

Jest ciasno... Musiałem trochę podcinać obudowy trzymające płytkę, aby umieścić rezystory.

20220516_182305.thumb.jpg.5b77420a01a2eb5f3911506e945d9905.jpg

 

Przyciski wyczyszczone z oryginalnej gumy zmywakiem.

20220413_172018.thumb.jpg.61af15c7ee0cc6939e84817e5e45a611.jpg

 

Końcowo wygląda to tak:

20220421_155145.thumb.jpg.dac989b9be1266d9df5e8da09b45d355.jpg

Do każdego przycisku idą po 4 przewody. Po przeróbce do każdego przycisku dochodzą po dwa przewody. Usunięte przewody wykorzystać możemy do wpięcia się w kostkę od tyłu taśmy. Wygląda to tak po ogarnięciu.

20220516_191908.thumb.jpg.f9ddc7c8482ae835bff8d651baebb507.jpg

 

Ciasno.. 

 20220516_181636.thumb.jpg.21021e2ed14f03b51b19dac1f8c2a63d.jpg

20220516_181642.thumb.jpg.9ee27a2431fa8552fec8328575c371d7.jpg

 

 

 

Edited by Krzysiek15255
  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...