felldn Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Cześć, Ostatnio natrafiłem na kilka filmów na YouTube gdzie to ludki mają podłączone sterowanie radiem(głośność + zmiana kawałków) pod kierownice trójramienną S-Line z B6 posiadającą przyciski od tiptronic. Czy ktoś z forumowiczów badał sprawę? lub ewentualnie przeprowadził taki MOD? Myślę że jest to spoko opcja gdyż wiele osób posiadających kierę 4-roamienną MFSW mogłoby mieć taki mały upgrade na kierę s line z b6 bez utraty Multifunkcji, bo jak wiadomo 3-ramienna takowej nie posiada. Plusy to niska cena kiery sline od b6 + nie ma problemu z jednym nabojem + nie trzeba zmieniać zwijaka jak w przypadku kiery z b7 itp itd . ogólnie po taniości i chyba spoko opcja. Przesyłam linki do filmów: Co prawda na filmach nie jest A4 lecz chodzi o to samo
Lukasz_89 Posted April 17, 2022 Posted April 17, 2022 I jak z instalacją tej kierownicy z przyciskami? Sam się przymierzam do zmiany na taką.
Banan Posted April 17, 2022 Posted April 17, 2022 To jest typowa rzeźba - w a4 b6 praktycznie nie do zrobienia ze względu na obecność modułu kolumny zaraz pod taśmą - w c5 czy a8 d2 jest to inaczej rozwiązane , do kierownicy jest oddzielny przekaźnik
Krzysiek15255 Posted April 21, 2022 Posted April 21, 2022 (edited) Jestem właśnie w trakcie zmiany kiery z 4 ramiennej bez multi na 3 ramienną z Tiptronic. Zwijak mam zwykły na 6 pinów i na podstawie tych 6 pinów będę chciał podłączyć poduszkę, klakson, podświetlenie i sterowanie 6 funkcjami nieoryginalnego radia Pioneer. Dam znać co i jak ? Edited April 21, 2022 by Krzysiek15255
Krzysiek15255 Posted May 21, 2022 Posted May 21, 2022 (edited) Wszystko ogarnięte W skrócie co potrzebowałem: -kierownica A4 B6 z przyciskami, -zwijak/taśma z dwoma wolnymi przewodami/pinami (akurat w przypadku mojego radia potrzebne są dwa przewody), -przewód aux z końcówką stereo jack, -radio z możliwością podłączenia sterowania pod jack (u mnie Pioneer MVH-150UI). U mnie podłączyłem sterowanie do nieoryginalnego radia Pioneer, które daje możliwość podłączenia sterowania kierownicy w oparciu o określone wartości rezystancji, które podawane pomiędzy Styk 1 i Masę końcówki Jack powodują wykonanie określonej funkcji w radiu. Co do wartości rezystancji korzystałem z tematu z forum passata, w którym ktoś już ogarniał podobne podłączenie: Sterowanie z kierownicy niefabrycznym radiem Pioneer - Car audio - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Witam Jakiś czas temu próbowałem w swoim Superbie uruchomić sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej niefabrycznym radiem marki Pioneer. Nie chciało mi się grzebać więc poszedłem na łatwiznę i... Samo wykonanie sterowania omówione w filmikach mojego autorstwa. Konkretnego miejsca gdzie, co i jak wlutować w przyciskach nie podam. Po prostu poprzecinałem wszystkie ścieżki wokoło mikrostyków w przyciskach i wykorzystałem tylko płytkę i mikroswitche. Reszta elementów takich jak kondensatory, diody, rezystory smd pozostały na płytce niepodłączone. Podświetlenie przycisków również wyciąłem, ponieważ w mojej "ubogiej" taśmie miałem tylko 2 wolne przewody. Początkowo jeden miał służyć do +12V od podświetlenia przycisków, drugi pin miał być wykorzystany do sterowania radiem. Masa od podświetlenia oraz od sterowania miała iść przez kolumnę kierowniczą, jednak kolumna kierownicza nie miała pełnego "przejścia" i powodowałaby prawdopodobnie problemy z podświetleniem, sterowaniem lub mogłaby wprowadzać jakieś zakłócenia w pracy innych podzespołów elektronicznych auta. Dlatego odpuściłem podświetlenie przycisków na rzecz prawidłowego działania sterowania. Oczywiście jak ktoś ma taśmę z większą ilością wolnych pinów może sobie podpiąć również podświetlenie przycisków. Wszystko omówione w filmach mojego autorstwa: Część 1 Część 2 Końcowa finalna część 3 Skrócony przerobiony schemat z wykorzystaniem rysunku z forum passata. Miejsce wolnym pinów określone w filmikach. Zdjęcia z przeróbek Miejsca jest bardzo mało, dlatego nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale działa i wszystko końcowo zostało zabezpieczone, żeby nigdzie się nie zetknęło z niczym innym na płytkach przycisków. Jest ciasno... Musiałem trochę podcinać obudowy trzymające płytkę, aby umieścić rezystory. Przyciski wyczyszczone z oryginalnej gumy zmywakiem. Końcowo wygląda to tak: Do każdego przycisku idą po 4 przewody. Po przeróbce do każdego przycisku dochodzą po dwa przewody. Usunięte przewody wykorzystać możemy do wpięcia się w kostkę od tyłu taśmy. Wygląda to tak po ogarnięciu. Ciasno.. Edited May 21, 2022 by Krzysiek15255 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now