Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Zapocona rura turbiny, błąd przeładowania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Witam ostatnio zajrzałem po swój samochód na kanale i zobaczyłem taka rurę cala w oleju. Nie jeździłem nim ostatnio tylko żona gdyż mnie nie było.  Auto straciło moc i wyskoczył jakiś błąd od turbo. Jeżeli dobrze pamietam to coś z ciśnieniem albo jego czujnikiem. W tym momencie nie powiem bo nie pamiętam a to w warsztacie vagiem sprawdzali. Czy utrata mocy może mieć jakiś związek z ta rura? Dużo oleju było na niej . Proszę o pomoc. Nowicjusz 

2018-01-24 01.42.11.png

Opublikowano

To jest rura od turbiny.widac ze przepuszcza cisnienie.albo na opasce albo jest dziura.na 90% jest to przyczyna utraty mocy.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czy ma ona jakiś numer numer lub ewentualnie nazwę jakbym chciał ją kupić?  Na czym polega wymiana? Starą zdejmujemy  i zakładamy nowa? Czy na coś trzeba uwazac

Opublikowano

zdejmujesz starą i zakładasz nową .ale sprawdz czy nie puszcza na opasce .kup porządne opaski żeby dobrze dociągnąć .

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Utrata mocy może mieć związek z tą rurą, ale nie musi. Może być zapieczona geometria w turbinie, albo słabe podciśnienie. A rura zalana jest olejem właściwie w każdym 1.9. W jednych mniej w innych wiecej..

Opublikowano

Rurę wymieniłem i nic. Sprawdziłem dzisiaj ten błąd 17965. Czytałem o tym ze może czujniki ciśnienia ze to ze tamto i być może egr trzeba przeczysic (dodam że nawalone przy nim fest ) . Błąd się pali cały czas. Na 1, biegu jeszcze w miarę przyspiesza ale od 3 to już problem. 4,5 to już do 3 tys obrotów problem dokręcić. 

Opublikowano

Jeżeli wchodzi w tryb awaryjny od razu po odpaleniu, to podejrzewam że uszkodzony masz czujnik ciśnienia powietrza, fachowo MAP sensor. Potwierdzić to może ktokolwiek kto ma kabelek i vaga :) Czujnik będzie pokazywał cały czas 2973mbar i stąd tryb awaryjny. Inna droga to podmianka szybka od kogoś kto ma taki sam silnik, albo podobny. Ma się zgadzać numer na Mapsensorze, końcówka C. Powodzenia

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Problem znaleziony. Czujnik sprawdziłem. Dobry był ale brat kazał dobrze mi sprawdzić przewód podciśnienia ten od gruszki. I był oczepiony tylko od dołu.  Zalozylem i moc wróciła.  Czarny dym był wszędzie, przegonilem go i jest super jakbym wsiadł do rsa haha:) tylko błąd został. Mam nadzieje ze komputerem się go usunie i nie wroci.ps.czy sam powinien zniknąć od razu po usunięciu usterki ? Dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Uszkodzony przewód od gruszki nie może powodować dodatniej wartości ciśnienia. Obawiam się ze to nie koniec problemów :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ale moc wróciła taka jaka była zanim pojawiła się usterka. Wiec co może się jeszcze dziać.  Czego szukać skoro pozostał tylko błąd na komputerze

Opublikowano

Błąd o którym mówisz dotyczy przeładowania, czyli za duże ciśnienie tłoczonego powietrza przez turbo. Tak jak Michał pisze, spadnięcie wężyka powoduje błąd niedoładowania a nie przeładowania. Moc możesz czuć, bo może się przycinać w max doładowaniach dając lepsze odczucia... ale jazda na dłuższą metę z przeładowaniami to nie jest dobry pomysł. w takim przypadku znajdź kogoś z VAGiem i zróbcie logi 003+008+011 żeby zobaczyć co się tam dzieje... 

P.S U mnie ta rura jest sucha jak pieprz... Wydaje mi się, że za dużo tam tego oleju, co mogło przyczynić się do zasyfienia turbo i zapiekaniu się geometrii... 

Opublikowano (edytowane)

Czekam na kolegę. Jak wróci z trasy mamy zrobić logi. Pytanko czy te logi robi sie podczas jazdy ? Jeżeli tak to na jakim biegu,jak długo jechać i na jakich obrotach by były wiarygodne. Robic wszustkie na raz czy pojedynczo.Dzisiaj strzykawka sprawdziłem sztangę od turbiny. Na Wasze oko dobrze się porusza?  Błąd następnego dnia sam zniknął tylko dodam że go dobrych kilkanaście kilometrów przegonilem na wysokich obrotach.

a4_001_001.mp4

Edytowane przez Radosny1983
Opublikowano

Tak podczas jazdy. Możesz zrobić dwie próby na 3 i 4 biegu. Czyli ruszasz zmieniasz szybko 1,2,3 najlepiej, żeby dojść do obrotów 1000-1100 (żeby było dobrze widać wstawanie turbo) i jak już wbijasz 3 bieg i te 1000 parę obrotów to dajesz go na 100% - czyli pedał w podłogę i trzymasz chociaż do tych 4000. Pamiętaj, motor rozgrzany do co najmniej 80 stopni !

Logi zrób razem 003+008+011 i możesz samo 011. 

Ze sztangą turbiny (geometrią) mnóstwo przypadków jest takich, że w trybie BS czy sprawdzając ręcznie pracuje bez zacięć, a podczas jazdy gdy dochodzi temperatura i rozszerzalność metali przycina się... 

Opublikowano (edytowane)

I jak mam już powiedzmy te 4000 tys.obr. lub więcej to jadę jakiś czas stała prędkością czy wyłączam log ,zwalniam i wszystko jasne ?  I czy loga odpalam jeszcze jak stoje czy jak pedal w podłogę.  Pytam bo to niby takie proste ale chciałbym je zrobić jak należy.  

Edytowane przez Radosny1983
Opublikowano

Log włączasz w momencie jak masz 3 bieg i wciskasz pedał w podłogę od tych 1100-1500 a wyłączasz przy tych 4000... Ważne by pedał był cały czas na 100%

Opublikowano

Czyli to pomiar taki 3 sekundowy? 

Opublikowano

Hehe, No jak w 3 sek zrobisz na 3 biegu z 1100 do 4000 to dobry jesteś [emoji14]

 

Taki log to zazwyczaj 10 do 15 sekund zapisu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...