Jump to content
IGNORED

Podswietlenie:regulacji swiatel,nawiewow,przyciskow(oswietlenia kabiny oraz swiatel przeciwmgielnych)


Recommended Posts

Posted

Witam Pany:decayed:

Mam zgrzyta z podwietleniem w/w w temacie.

Tzn po zamknieciu auta wszystkie te przyrzady sie zarza..

Tak jakby na 30% tego co daje nam wlaczenie postojow.

Co zrobilem i nic nie to nie zmienilo:

Odl pompke centralnego

Kazdy bezp ze skrzynki w aucie wyjety nic nie popalone

Kazdy przekaznik za skrzynki wyjety

Odkrecilem manetke swiatel

Odl ktorego kolwiek przyrzadu

Dzis patrzalem w 2 giej audi i tam akurat nie pali sie w ogole podswietlenie tych ze rzeczy.

Kolega twierdzi ze szukal w bezp i wsio tez ma cale co by potwierdzalo ze to nie bezp no bynajmniej ten ze skrzynki.

Dodam ze wsio poza tym dziala normalnie tj podswietla sie tak jak zawsze.

Ktos doradzi co z tym fantem,ewntualnie gdzie jest jakis bezp od tego???

Pzdr

 

 

Posted

Spojrzę w wolnej chwili w schemat, ale pamiętam, że audi stosowało do zasilania tych podświetlań licznik, ze względu na fotoelement, który automatycznie dostosowywał poziom tego świecenia do otoczenia... czyli zasilanie szło z licznika... Zobacz czy jak odepniesz kostki od licznika to czy gaśnie [emoji14]

Posted

Tez myslalem o tym bo tam jest przeto sciemniacz podsw.

Ok lukne i dam znac:wink:

Posted

A licznik masz VDO czy Jager ?

Posted

Wiesz ze nie pamietam:mellow:

Ale chyba ten lepsiejszy.

Posted
6 godzin temu, kamil-vag napisał:

A licznik masz VDO czy Jager ?

Ten lepsiejszy to chodzilo ze bez wad czyli VDO

Niestety po odpieciu wszystkich kostek dalej problem wystepuje.

Nadmienie na marginesie ze dzis mierzylem pobor pradu na zamknietym aucie i wyszlo tak 0,09 bez srubokreta w zamku maski zas ze srubokretem wyszlo 0,08 wiec niby jest ok ale wolalbym zeby nie swiecilo za darmo.

Kamilu jak znajdziesz chwile kuknij na te schematy ok.

thx

Posted

Za podświetlanie odpowiada pin20 na wtyczce niebieskiej... to się zwie na schemacie T32/20. I ogólnie podświetlanie to jest terminal 58d.

Jak odpiąłeś wtyczki i dalej żarzy to musi być gdzieś zwarcie do tego przewodu - szaro-niebieskiego (taki jest plus od podświetlania). Wrzucę Ci schemat to przepatrz sobie gdzie to wszystko idzie... 

Nie pozostaje Ci nic innego jak chyba rozpinać po kolei te wszystkie podświetlane rzeczy - włącznik, nawiewy, itd i sprawdzeniu czy przestaje się żarzyć, gorzej jak to jest zwarcie gdzieś po drodze na kablu... 

Możesz dostać się gdziekolwiek do tego przewodu szaro-niebieskiego i zmierzyć jakie tam jest napięcie w stanie spoczynku...

Schemat: https://drive.google.com/open?id=1982XUOlTgGeGE0efzGmxorE99qSqPPG2

  • Upvote 1
Posted

Dzieki bardzo.

Powiedz mi prosze to bedzie kostka pod kompem tak?

Odpialem dzis wszystkie lampki nawet w bagu.

Jeszcze zostaje mi tylko podswietlenie od przyciskow szyb od strony kierowcy.

Ostatnio siadlo mi zasilanie od odciecia zaplonu i dzis odp bezp od tego ale niestety  nic to nie pomoglo.

Musze kompa wyrezac i zobaczyc czy to nie bedzie problemem.

 

 

 

Posted

Nie kostka od licznika - Pin20 - kostka niebieska - przewód szaro-niebieski [emoji6]

 

 

Posted

Okej trzeba bedzie szukac albo oddac do elektro jak nie podolam.

Dzieki raz jeszcze za pomoc.

Posted

Witam. Pamiętam podobny problem i tam było coś z lampką podsufitki tą z dwoma diodami. Nie wiem tylko czy w B5 czy w B6. Wystarczy na próbę odpiąć wtyczki tej lampki.

Posted

Chodzi Ci o ambi cos tam?

Tzn te dwie czerwone?

Odepne i oblukam 

Thx

Posted

Wiec jest juz jakis trop..

Dzis znow grzebalem i tak jak zaczolem szukac ktory przewod zarzy to padla mo probowka,spalilo diode.

Wiec odpialem na przypal srodkowo kratke(w niej mam czujnik doladowania)

Okazalo sie ze jak zepne ze zoba kable od podswietlenia kratek zarzenie znika ale pojawia sie zwarcie.

Co radzicie?

Wsio jest w miare ok ale jak zapodam swiatla to widac jak ladowanie aku walczy samo ze soba tzn skacze.

Posted

I ten czujnik doładowania masz podświetlony ? Wpięty w ten obwód ? 

Posted
36 minut temu, kamil-vag napisał:

I ten czujnik doładowania masz podświetlony ? Wpięty w ten obwód ? 

Nie nie ten czujnik jest odpiety.

Posted

Wiec wyjaśniło sie samo..

Na piątek ustawiłem się z elektro a ze mam syf w aucie postanowiłem ze w czwartek chodź odkurzę dziada by nie pokryć sie hańba:facepalm:

Podnoszę dywanik kierowcy a tam mokro,dywanik skąpany  i tu okazało sie ze w płynie spryskiwaczy.

Rozebrałem grata i okazało sie ze wężyk od spryskiwacza klapy(awant)sie rozłączył na łączeniu i tak pięknie sikał sobie po kostkach obok stopera...

Dobrze ze ja mało co używam tylnego sprysku.

Podsuszyłem wsio ładnie suszarka do włosów wraz z kostkami i jak na razie jest ok tj przygasa.

 

Aby temu zapobiec skleję te połączenie super glutem:grin:

 

Tego właśnie się bałem ze podjadę do elektro zabulę "czysta"a to będzie pierdoła.

Co się namarzłem nakombinowałem to moja ale dałem rady.

 Dzieki za pomoc.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...