Adriano007 Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam szanownych kolegów. Niestety moje Audi A4 benz. 1.6 dopadł przedmiotowy problem. Po kilkudniowym postoju samochodu w garażu blaszanym nie ogrzewanym w czaso okresie kiedy temperatura w dzień jest na plusie a w nocy na minusie nie mogę odpalić. Silnik kręci ale nic poza tym. Nawet po kilku próbach zaczyna alarmować kontrolka od oleju. Nadmieniam iż kiedy przez kilka dni utrzymywała się minusowa temperatura w dzień i w nocy (tej zimy) silnik odpalał bez problemu. Przypuszczam że przyczyną tych problemów jest właśnie wilgotne powietrze. Zresztą ostatnio mechanik mył mi silnik i po tym zabiegu miał problem z jego uruchomieniem. Bez suszarki sie nie obeszło. Oczywiście po kilku minutach (ok. 6min) samochód odpala i poźniej juz wszystko jest oki. Co mi radzicie tzn jakie kroki powinienem podjać by uporac się z tym problemem? Wiem że zaczyna się od kabli wysokiego napięcia ale jeśli to nic nie pomoże to co robić za co się zabrać? Dzięki za cenne uwagi i wskazówki. Pozdrawiam.
Booster Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Zawilgotniałe cewki, miałem identyczny problem w nissanie
Adriano007 Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Opublikowano 6 Lutego 2009 Dzięki kolego Booster za wskazówkę tylko że teraz bardzo Cię prosze o porade tzn jak się za to zabrać, co ewentualnie kupić i wymienić? We wcześniejszym poście tego nie napisałem ale chcąc usunąć tę usterke w swoim samochodzie chce zabrac się od wymiany tych najtańszych części stopniowo przechodzic do tych najdroższych jeśli usterka wcześniej nie zostanie usunięta. Pozdrawiam. A i jeszcze jedno- mechanik wspominał coś o kopułce- czy aby to nie jest to samo o czym ty wspomniłeś? Jeste laikiem w tych sprawach więc dlatego pytam. Dzięki za informację.
andrzej_1970 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Wymień przewody zapłonowe i kopułkę i będzie palił jak nowy.Widocznie masz stare przewody zapłonowe i w czasie wilgoci dostają przebicia i silnik nie da rady zapalić.
Booster Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Kopulka to nie to samo, cewka daje napiecie na swiece, sa 4 jedna na jeden cylinder, znajduja sie na swiecach zaplonowych, Mozesz je odizolowac od wilgoci w jakis sposob, slyszalem tez ze sa preparaty do tego, dobrze byloby gdybys wymienil przy okazji przewody wysokiego napiecia koszt: max 100zl Bedzie jak nowy
andrzej_1970 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Kopulka to nie to samo, cewka daje napiecie na swiece, sa 4 jedna na jeden cylinder, znajduja sie na swiecach zaplonowych, Mozesz je odizolowac od wilgoci w jakis sposob, slyszalem tez ze sa preparaty do tego, dobrze byloby gdybys wymienil przy okazji przewody wysokiego napiecia koszt: max 100zl Bedzie jak nowy Z tego co pamiętam to ADP ma jedną cewkę.
Ronin Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Gdzieś masz przebicie, odpal samochód nocą i sam zobaczysz gdzie się świeci. Możesz wziąć śrubokręt z izolacją i troszke ruszyć przewody to zobaczysz więcej. Pamiętaj, żeby śrubokręt był z izolacją, bo kopnie - nic przyjemnego.
Adriano007 Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Opublikowano 7 Lutego 2009 Dzięki Panowie za cenne rady. Kopułkę już zamówiłem i jutro mam ją do odebrania w sklepie- koszt 38 zl f-my BOSCH. A tak wogóle dam rade sam ją wymienić? Jeśli tak to prosze o wskazówki jak sie do tego zabrać. Mam nadzieje ze nie ma z tym dużo roboty i w garażu uporam się z tym. Pozdrawiam i Ukłony w Waszą stronę [br]Dopisany: 06 Luty 2009, 23:59_________________________________________________Witam ponownie. Dziś jestm po wymianie kopułki koszt 40 zł za firmę BOSCH. Mam nadzieje że wymiana ta wpłynie pozytywnie na pracę silnika mojego samochodu. Oczywiście nie omieszkam wspomnieć o trudnosciach z wymianą. Naprawde trzeba mieć zwinne dłonie i troche własnej wyobraźni. Największy problem jest z zaciskami tych spinek. Moja rada- aby pierwszą spinke zacisnąć od strony głowicy a następnie tę drugą gdyż do niej jest łatwiejszy dostęp. (wymieniałem to w przydomowych warunkach). Pozdrawiam.
studnia1 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Kolego Adriano też miałem taki problem wymieniłem kable wysokiego napiącia (130zł) kopułke i palec rozdzielacza zapłonu (46zł)a cefka jest tylko jedna kturą czeba wyczyść oczywiście zewnącz i AŁDICZKA będzie simigać . Pozdrawiam
Adriano007 Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Opublikowano 8 Lutego 2009 Hej Hej kolego Studnia1. Jak widzisz ja zacząłem od kopułki. Jeśli ta wymiana nic nie pomoże to wymienie kable- mam nadzieje ze w tedy będzie już oki. Co do wymiany palca rozdzielacza zapłonu to tak szczerze nie bardzo się oriętuje jak to zrobić. Jakbym był zmuszony do tego to zwróce sie do Ciebie o wskazówki jak sie z tym uporać. Myśle że pomożesz . Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się