daxon852a Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Cześć, chciałbym dowiedzieć się jakie jest wasze zdanie na temat sedanów SAAB - Najlepiej 1.8t lub 1.9ttid. Dzięki za wszelkie informacje, chodzi o sam model, częsci etc a nie o kupno *Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz Zapraszam również tu ->Regulamin.
chudineze Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Chyba lepiej tu zadać to pytanie ->Forum SAAB
tobias Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 obejrzyj sobie odcinek na kicksterTV dowiesz się wszystkiego
sadowiak Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Miałem 9-3 SS z 2004 roku w 2,2 125 KM. Jeździłem 4 lata. Zawieszenie i silnik to Vectra C teoretycznie, a praktycznie to zawieszenie jest "mocniejsze" w 9-3 bo jest po prostu cięższy i trzeba zakładać markowe banany, wahacze itp by dłużej służyło. Sporo części pasuje też od Fiata Cromy. Były drobne bolączki np. intercooler wymieniałem 3 razy (pierwszy podgiąłem na krawężniku, ale następne dwa Valeo w okresie co 1,5 roku się rozszczelniły), w kołach pasowych na wale guma parciała i wymieniłem 2 razy, padła dmuchawa kabiny, rozszczelnił się zawór rozprężny klimatyzacji i z naprawa był problem bo trzeba było ściągać całą dechę. A najciekawszym tematem było webasto (znany problem tych aut), które załączało się pomyślnie co 5-10 raz i jak się rozpaliło to wyglądało jakbyś pod autem rozpalił taką ogromną gromadę liści (niewyobrażalnie waliło dymem), i sporo warsztatów nie chciało się podjąć jego regeneracji, niby wymieniłem piec na inny jak większość osób mających ten problem bo tamte org piekarniki nie za bardzo się dało się wtedy regenerować (nie wiem jak teraz) ale i tak nie było jak powinno i zaczęły się dopiero dziać kwiatki, o których można więcej poczytać na forum saab klub polska Reszta to eksploatacja. Ważne by egzemplarz, który będziesz chciał kupić był bez jakichkolwiek błędów, świecących kontrolek, wszystkie przyciski, radio, tempomat muszą działać itd. bo ciężko jest znaleźć elektryka, który musi znać bolączki instalacji tego modelu i mieć Tech2. Koniec narzekania i z pełnym przekonaniem mogę polecić zakup. Naprawdę fajne auto.
tobias Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 9 godzin temu, sadowiak napisał: Koniec narzekania i z pełnym przekonaniem mogę polecić zakup. Naprawdę fajne auto. po tych przygodach co wymieniłes polecasz auto? hehe chyba fajne ale tylko z wyglądu
bochenowski Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Te opinie nie zawsze trzeba brać na poważnie. Czasami czytam tu na forum ze ktos robi 10-15 tys km rocznie i uważa to za niezły wynik. Gdzie ja rocznie robię koło 40 tys. Czyli to co mi sie zepsuje w rok statystycznie komuś innemu w cztery lata. Ja powiem ze nie jestem zadowolony a ktos powie ze super samochod i wogole. Tak wiec raczej trzeba podchodzić technicznie do informacji na temat samochodu, a stan w którym go nabędziemy bedzie rokowal na przyszłość jeśli chodzi o awarie i usterki. Choć i w nowych sie zdarza ?
sadowiak Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Wtedy były czasy kawalerskie i dużo jeździłem, części są tanie a każde auto ma jakieś swoje bolączki. Na te kilometry, które zrobiłem takie nieplanowane naprawy łącznie z zawieszeniem nie wydałem więcej jak dziś kosztuje wymiana dwumasy ze sprzęgłem w jakimkolwiek dieslu. Trzeba wziąść pod uwagę, że takiego saba kupi się ok 30% taniej jak podobnie wyposażona a4 czy BMW 3.
afroo. Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Polecam kanał na yt turbobieda. Chłopaki trochę przybliżają temat 9-5.
mefjiu Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Saab mniemam, że 9-3 II gen., bo w 9-5 nie montowali 1.8T. Auta fajne, mało awaryjne i tanie w eksploatacji- większosć gratów eksploatacyjnych pasuje z Vectry C. Nawet 1.9 diesel w Sabie, to ta sama jednostka, co 1.9CDTI w VC.
MAT1000 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Miałem kiedyś kupować 9-3 w kombi, ale skończyłem na A4 Co do saabów jak bym miał brać to nie TTID są awaryjne. Najmniej awaryjny jest najsłabszy klekot, ale po programie już jest w miarę jeżdżący. Benzynę 1.8T bym odpuścił, szukaj mocniejszych wersji 2.0T B207. Nie ma już problemu z panewkami w nich, ale i tak trzeba dbać o olej. Na FB jest grupa saab luźne gadki, jest tam trochę wiedzy do poczytania. W tamtym roku szukałem cabrio 4 osobowe i miało być audi 80, ale skończyłem na saabie 9-3
medmaxx Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 A czy przypadkiem w tych Saabach 1.8T to tylko oznaczenie na klapie, a pod maską jest 2.0T? I czy to te same Saaby, z których samym programem robi się 150 > 240 kucy? Coś tak kojarzę, choć mogę się mylić bo już dawno o tym czytałem. 1.9 Tddi to chyba to samo co 1.9 JTD od fiata i 1.9cdti vectry? Same dobre rzeczy słyszałem o tych silnikach. Niejako podepnę się do tematu, jak sprawiają się skrzynie AT w tych autach? Podobno z minusów to trzeszcząca deska.
MAT1000 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 Tak 1.8T to najsłabsze 2.0. Nie pamiętam jak jest w nowszych saabach, ale w tym co ja mam przyrost jest spory. Fabryczne B204E 154KM jak jest zdrowe to osiąga okolice 230KM, w lato pewnie będę to sprawdzał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się