Jump to content
1 1
wert141

Dławienie po gwałtownym dodaniu gazu 1.8 ADR 20V

Recommended Posts

Witam.

Jestem posiadaczem silnika 1.8 ADR 125KM 20V w budzie Audi A6 C4.

Samochód jest wyposażony w instalację LPG STAG-4 Eco, nowe wtryski LPG W-01

Objawy: 

- Na początku na samym gazie, a później też i na benzynie gdy silnik jest zimny po dodaniu gazu samochód z opóźnieniem wkręca się na obroty, ma dołka, na LPG znacznie bardziej jest to odczuwalne. 

Komputer był na pewno od dłuższego czasu nie podpinany pod komputer, jakiś tydzień - dwa temu wykasowałem wszystkie błędy i żaden nie powrócił.

Robiłem restart ECU, zakręcałem butlę od gazu, jeździłem na samej PB, czyściłem przepustnicę, adaptowałem przepływomierz.

Pojawił się też problem że samochód "kopie", po jakimś czasie tak się elektryzuje że boję się dotykać drzwi

Nagrałem film z pracy silnika, temp. płynu około 60 stopni.
https://www.youtube.com/watch?v=hP9cvT7F_F8&index=1&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA
https://www.youtube.com/watch?v=a4LkzV5PGhI&index=2&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to się dzieje na PB to na LPG też będzie wiadomo.

Sprawdź szczelność dolotu dokładnie bo być może zaciąga lewe powietrze i dlatego ma muła, to na początek.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.02.2018 o 12:00, k232 napisał:

Jak to się dzieje na PB to na LPG też będzie wiadomo.

Sprawdź szczelność dolotu dokładnie bo być może zaciąga lewe powietrze i dlatego ma muła, to na początek.

Dolot sprawdzony, kolektor zdjąłem, sprawdziłem wszystkie węże, odmę wyczyściłem, opaski metalowe pozmieniałem, zmieniłem wąż ezektor -> kolanko (do przy przepustnicy).

Cewkę podmieniłem (już dwie w sumie podmieniałem), wymieniłem dwie nowe świece (ten sam model) bo akurat tylko tyle w sklepie mieli, wszystkie świece były szare z delikatnymi czarnymi miejscami na końcu gwintu, te które były czarniejsze te wymieniłem.

7055323100_1520493338_thumb.jpg 

No i generalnie bez różnic ;) 

Edited by wert141

Share this post


Link to post
Share on other sites

To źle że zmieniłeś tylko dwie świece, a co z sondą?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, k232 napisał:

To źle że zmieniłeś tylko dwie świece, a co z sondą?

Świece ogólnie mają przejechane jakieś 3km km więc są nowe.

Mogę podesłać logi z pracy sondy, ktoś mi już je oceniał i powiedział że generalnie jest wszystko ok.

Po odpięciu aku:
log statyczny z rana zaraz po odpaleniu (z przełączeniem na lpg pod koniec): http://vaglogi.pl/log-007 001 002 r4kVV5.html 
log dynamiczny na rozgrzanym silniku do 6K RPM: http://vaglogi.pl/log-008 002 007 9eNbN.html 

Ponowne odpięcie aku:
log ze zmianą paliw co 60 sekund, (logowanie zaczyna się od benzyny): http://vaglogi.pl/log-002 003 007 0480oX.html 

Kolejne odpięcie  aku i:
log z pracą na zimnym na samej benzynie: http://vaglogi.pl/log-002 007 008 PREg70.html

Edited by wert141

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty ale z tego co widzę to masz pierdolniętą przepływkę..

Przy obrotach 5800 przepływka pokazuje 18g/s, co to w ogóle za wskazania, na wolnych obrotach pokazuje Ci ok. 5 g/s to jest ewidentnie za dużo..


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po odpięciu akumulatora przepływka chwilę pokazuje dobrze ale już w następnym logu widać inne wartości, na samym początku na ssaniu masz dobrze, ale za chwilę spada do 5 g/s przez chwilę później znowu idzie dobrze ale później już jak zejdzie ssanie to pokazuje ponad 4 g/s.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, k232 napisał:

Ty ale z tego co widzę to masz pierdolniętą przepływkę..

Przy obrotach 5800 przepływka pokazuje 18g/s, co to w ogóle za wskazania, na wolnych obrotach pokazuje Ci ok. 5 g/s to jest ewidentnie za dużo..

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.
 

 

6 minut temu, k232 napisał:

Po odpięciu akumulatora przepływka chwilę pokazuje dobrze ale już w następnym logu widać inne wartości, na samym początku na ssaniu masz dobrze, ale za chwilę spada do 5 g/s przez chwilę później znowu idzie dobrze ale później już jak zejdzie ssanie to pokazuje ponad 4 g/s.

W tym logu na rozgrzanym: http://vaglogi.pl/log-002_003_007_0480oX.html
Pokazuje chyba okay, jest od 3 do 4 g/s

Ale faktycznie w pewnym momencie pokazuje powyżej 4 g/s na wolnych
Jakie powinny być wartości na biegu jałowym w takim razie ?

Edited by wert141

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wert141 napisał:

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.

No ale przy takich wysokich obrotach jak źle pokazuje to jak ma auto dobrze działać? Znajdź na złomie gdzieś używkę oryginał i podmień, jak będzie zła to zawsze masz 7 dni na oddanie. Z tych logów co ja widzę to początek przepływomierza, raz pokazuje dobrze a raz źle i jeszcze jakieś wahania ma, po odpięciu aku zawsze chwile będzie pokazywało dobrze bo resetuje się cały komputer, ale po przejechaniu kilku km ustawienia wracają do normy.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, wert141 napisał:

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.
 

 

W tym logu na rozgrzanym: http://vaglogi.pl/log-002_003_007_0480oX.html
Pokazuje chyba okay, jest od 3 do 4 g/s

Ale faktycznie w pewnym momencie pokazuje powyżej 4 g/s na wolnych
Jakie powinny być wartości na biegu jałowym w takim razie ?

U mnie na padniętej przepływce na jałowym pokazywało mi 3,5-5g/s, przy ok 5-6k RPM ok 60 g/s. Teraz na na nowej przepływce na jałowym mam ok 2,5 g/s (+-0,2), przy 5-6k RPM ok 100g/s czyli tyle ile ma pokazać w wolnossaku 1.8 (wzór-moc auta*0,8)

Edited by Przemek.1997

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Przemek.1997 napisał:

U mnie na padniętej przepływce na jałowym pokazywało mi 3,5-5g/s, przy ok 5-6k RPM ok 60 g/s. Teraz na na nowej przepływce na jałowym mam ok 2,5 g/s (+-0,2), przy 5-6k RPM ok 100g/s czyli tyle ile ma pokazać w wolnossaku 1.8 (wzór-moc auta*0,8)

U niego też dobrze pokazywało do 6180 obrotów ale obroty spadły na 5800 i nagle pokazuje 17 g/s czyli coś już przekłamuje.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, k232 napisał:

U niego też dobrze pokazywało do 6180 obrotów ale obroty spadły na 5800 i nagle pokazuje 17 g/s czyli coś już przekłamuje.

Zgadzam się, tym bardziej że na jałowym też wartości wyglądają na zawyżone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem używany sprawny przepływomierz. Ale sprawny tylko w teorii, po pierwsze jest nie oryginalny (kupowałem z allegro i nie było dokładnych zdjęć). A po drugie po zamontowanie są takie odczyty (ciepły silnik):

8344152400_1521372719_thumb.jpg 

http://vaglogi.pl/log-007_002_3I5jv.html

Po odpuszczeniu pedału gazu obroty masakrycznie spadają, wskazania lambdy na -25% to chyba przesada, już po odpięciu przepływomierza jest lepiej.

Sprawdziłem szczelność dolotu zatykając rurę do dolotu i samochód automatycznie gasł.

Więc chyba szukam kolejnej sztuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już jak wiesz, że to wina przepływomierza to kup oryginalny z Boscha i będziesz miał spokój ☺️


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, k232 napisał:

To już jak wiesz, że to wina przepływomierza to kup oryginalny z Boscha i będziesz miał spokój ☺️

W sumie to nie wiem, po odpięciu przepływomierza jest taka sama reakcja. Dzisiaj spróbuję wyczyścić ten swój i założę go, na ciepłym silniku wszystko jest super, może trochę gaz kuleje, powoli mam dość. A pytanie, czy uszkodzona grzałka sondy lambda też może dawać taki objaw ?

Edited by wert141

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, wert141 napisał:

W sumie to nie wiem, po odpięciu przepływomierza jest taka sama reakcja. Dzisiaj spróbuję wyczyścić ten swój i założę go, na ciepłym silniku wszystko jest super, może trochę gaz kuleje, powoli mam dość. A pytanie, czy uszkodzona grzałka sondy lambda też może dawać taki objaw ?

Gdyby grzałka sondy była uszkodzona powinien pokazać się błąd. Wg mnie to przepływka tylko weź załóż sprawną w 100% to się przekonasz. Sonda tyle pokazuje bo skoro przepływka podaje 5 g/s to ewidentnie za dużo i mieszanka jest za bogata. Sonda próbuje ją zbić. Miałem to samo. Praktycznie cały czas sonda stała na -25%. Teraz po wymianie przepływki oscyluje w granicach 0 z małymi odchyłami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2018 o 19:48, Przemek.1997 napisał:

Gdyby grzałka sondy była uszkodzona powinien pokazać się błąd. Wg mnie to przepływka tylko weź załóż sprawną w 100% to się przekonasz. Sonda tyle pokazuje bo skoro przepływka podaje 5 g/s to ewidentnie za dużo i mieszanka jest za bogata. Sonda próbuje ją zbić. Miałem to samo. Praktycznie cały czas sonda stała na -25%. Teraz po wymianie przepływki oscyluje w granicach 0 z małymi odchyłami. 

Wiem że stary temat ale długo się naszukałem sprawnego przepływomierza... kupiłem niedawno w 100% sprawny przepływomierz i wskazania takie same - 4g/s na jałowych. Wiecie może jak szybko zrestartować komputer przez VCDS? Nie chce mi się za każdym razem odpinać klemy. Nie wiem w czym problem, komputer nie pokazuje żadnych błędów, chyba wymienię reduktor gazu i pojadę do kogoś ogarniętego na regulację bo cały czas gaz mi ingeruje w mapy benzynowe.

Edited by wert141

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też kupiłem niby w 100% sprawny przepływomierz, nawet gościu gwarancje dał (i to mnie uratowało). Przepływka była padnięta już całkiem, auto przez ułamek sekundy pochodziło jak wcześniej a potem już tylko jeszcze gorzej... Dobrze że udało mi się go zwrócić to odzyskałem pieniądze. Wtedy też postanowiłem że dość zabawy, wyłożyłem kasę i kupiłem nówkę oryginał Boscha. Od tego czasu jak ręką odjął. Nawet pierwsze odpalenie całkiem inne. Ja bym jeszcze dobrze przepatrzył dolot bo skoro ,,sprawny" a pokazuje tak samo to może gdzieś dolot jest nieszczelny. Jak dolot okaże się szczelny to zrób logi i wrzuć tutaj to sprawdzimy sprawność tego przepływomierza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Przemek.1997 napisał:

Ja też kupiłem niby w 100% sprawny przepływomierz, nawet gościu gwarancje dał (i to mnie uratowało). Przepływka była padnięta już całkiem, auto przez ułamek sekundy pochodziło jak wcześniej a potem już tylko jeszcze gorzej... Dobrze że udało mi się go zwrócić to odzyskałem pieniądze. Wtedy też postanowiłem że dość zabawy, wyłożyłem kasę i kupiłem nówkę oryginał Boscha. Od tego czasu jak ręką odjął. Nawet pierwsze odpalenie całkiem inne. Ja bym jeszcze dobrze przepatrzył dolot bo skoro ,,sprawny" a pokazuje tak samo to może gdzieś dolot jest nieszczelny. Jak dolot okaże się szczelny to zrób logi i wrzuć tutaj to sprawdzimy sprawność tego przepływomierza. 

Dolot szczelny, wymieniłem wszystkie opaski, ściągałem cały kolektor. Po przytkaniu rury od dolotu ręką samochód automatycznie gaśnie.  Jakie logi mam zrobić ? Odpalanie na zimnym i log dynamiczny podczas jazdy ? Już mi się nie chce bawić w kolejne odsyłanie, a chyba nie stać mnie na oryginalny przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Log dynamiczny na rozgrzanym motorze, z kanału gdzie masz wartości przepływomierza (2 albo 3 kanał). Co do nowego przepływomierza to zależy już od konktretnej sztuki. Jeden o danych numerach jest tańszy drugi droższy. Mój akurat do najtańszych nie należał. Musiałbyś się po prostu dowiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.06.2018 o 20:24, Przemek.1997 napisał:

Log dynamiczny na rozgrzanym motorze, z kanału gdzie masz wartości przepływomierza (2 albo 3 kanał). Co do nowego przepływomierza to zależy już od konktretnej sztuki. Jeden o danych numerach jest tańszy drugi droższy. Mój akurat do najtańszych nie należał. Musiałbyś się po prostu dowiedzieć.

Log statyczny - obydwa na rozgrzanym silniku, ale między tymi logami wyczyściłem filtr powietrza, i wyczyściłem mocowanie filtra żeby lepiej pasował no i wygląda na to że jest gorzej:

http://vaglogi.pl/log-002_007_009_3D5md.html
http://vaglogi.pl/log-002_007_009_v0pWKJv.html (tam gdzie marker to przełączenie na benzynę)

 

Log dynamiczny: 
Gaz: http://vaglogi.pl/log-002_007_009_867lRO.html

Benzyna: http://vaglogi.pl/log-002_007_009_w6g6xv.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie podobają mi się korekty sondy, +10% i -12% to powinno być jak najbliżej zera.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, k232 napisał:

Nie podobają mi się korekty sondy, +10% i -12% to powinno być jak najbliżej zera.

No właśnie to są chyba te korekty długoterminowe i instalacja gazowa ingeruje w mapy benzynowe.

Ogólnie tak dla świętego spokoju sprawdziłem jeszcze grzałkę sondy lambda i jest okay.

Najgorzej jest jak auto odpalam jak jest w "pół ciepłe" czyli około po 1-2 godzinach od dłuższej trasy, wtedy dodanie gazu to wysokie prawdopodobieństwo że silnik zgaśnie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A byłeś u kogoś ustawiać gaz ?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, k232 napisał:

A byłeś u kogoś ustawiać gaz ?

Taa... problem mam od około roku a między czasie wymieniałem wtryski na Stag W-01. Nawet nie wiem zbytnio do jakiego by tu mechanika pojechać i poprosić o poradę, ale chyba poszukam jakiegoś lepszego gazownika, bo wydaje mi się takie osoby mają najwięcej wspólnego z Ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak Ci pomóc, te korekty to zasługa źle wyregulowanego gazu a jak po regulacji dalej będą problemy to przepływomierz 😉


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...